Moj Golf 3 na długie trasy, potrzebna pomoc i porada !:)

Rozmowy bez żadnych ograniczeń. ;)

Moderator: Moderator

Moj Golf 3 na długie trasy, potrzebna pomoc i porada !:)

Postprzez oldsoul » 16 lip 2013, o 22:00

Witam,
Posiadam golfa 3 1Y czyli zwykłego muła 1.9d. Niedługo zaczynam studia we Wrocławiu (350 km od domu) i chciałbym nim jezdzić co krótyś weekend do domu. Myślałem o kupnie nowego samochodu jednak wiadomo się nie przelewa i boje się trafić na minę i wpakować 3x tyle kasy. Pomysł padł na odremontowanie mojego golfika.

1. Silnik jest słaby bo 65 koni, jak się sprawdzi na długich trasach ?
2. Sprzęgło łapie u góry, drugi bieg czasem zgrzytnie przy wrzucaniu, przy hamowaniu silnikiem na niskich biegach słuchać " buuuuu". Dodatkowo puknie coś przy puszczaniu sprzęgła. Sprzęgło do wymiany ?
3. Do zrobienia są jeszcze: przewody hamulcowe, opony.
4. Po dodaniu i puszczeniu gazu szarpie budą, przenosi też spore drgania na kaloserię- poduszki do wymiany ?
5. Muszę zrobić jeszcze rozrząd oleje filtry czyli norma bo nawet nie wiem kiedy to było wymieniane.
6. Blacharka wiadomo, coś tam wychodzi ale tragedii nie ma.

Silnik chodzi ok, przed zimą zmieniłem świece i nie miałem absolutnie żadnego problemu z odpalaniem. Po ostatnim przeglądzie zawieszenie po 70% żadnych luzów tylko niby z tyłu łożysko do regulacji czy coś bo w zakrętach piszczy trochę czasami. Gdybym tak daleko nie chciał podróżować nie robił bym z nim absolutnie nic- jednak takie trasy wymagają... Planuje go oddać do zaufanego mechanika, żeby wszystko przejrzał i powiedział co trzeba zrobić.

Co o tym myślicie ? Doradzicie mi jakieś rozwiązania ? I potwierdzcie proszę czy to z 2.pkt to objawy zjechanego sprzęgła.
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Moj Golf 3 na długie trasy, potrzebna pomoc i porada !:)

 

Postprzez Paweu » 16 lip 2013, o 22:40

oldsoul napisał(a):1. Silnik jest słaby bo 65 koni, jak się sprawdzi na długich trasach ?


Do spokojnego pokonania wyznaczonej trasy wystarczy.

oldsoul napisał(a):2. Sprzęgło łapie u góry, drugi bieg czasem zgrzytnie przy wrzucaniu, przy hamowaniu silnikiem na niskich biegach słuchać " buuuuu". Dodatkowo puknie coś przy puszczaniu sprzęgła. Sprzęgło do wymiany ?


Tak. Kompletne sprzęgło do wymiany.

oldsoul napisał(a):4. Po dodaniu i puszczeniu gazu szarpie budą, przenosi też spore drgania na kaloserię- poduszki do wymiany ?


Prawdopodobnie tak. Jeśli będziesz je wymieniał to tylko na możliwie najlepsze zamienniki. Lemforder, Swag. Reszta to kupa. :-|

oldsoul napisał(a):3. Do zrobienia są jeszcze: przewody hamulcowe, opony.


Bezpieczeństwo najważniejsze. Wymiana przewodów do najtrudniejszych nie należy. A wymiana zajmie jedno popołudnie.

oldsoul napisał(a):5. Muszę zrobić jeszcze rozrząd oleje filtry czyli norma bo nawet nie wiem kiedy to było wymieniane.


Jeśli będziesz wymieniać rozrząd to też na możliwie najlepsze zamienniki (INA, Conti)

oldsoul napisał(a):tylko niby z tyłu łożysko do regulacji czy coś bo w zakrętach piszczy trochę czasami


Jeśli piszczy to już raczej do wymiany. Jeśli masz z tyłu bębny to może się okazać że i czop piasty do wymiany.

oldsoul napisał(a):Co o tym myślicie ? Doradzicie mi jakieś rozwiązania ?


Moim zdaniem nie ma co się porywać na nowe zakupy. Utrzymywać prostego dieselka w dobrej kondycji a odwdzięczy się bezawaryjną eksploatacją.

Tyle ode mnie.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez oldsoul » 16 lip 2013, o 23:01

Super wyczerpująca odpowiedź- większość jak nie wszystkie te prace zlecę mechanikowi. Ktoś potrafi mi wycenić mniej więcej koszta ? Chociaż ile kosztują części.
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez Lolenzis » 17 lip 2013, o 00:08

Jeżeli dał byś część rzeczy zrobić sam albo nawet zgarnąć znajomego jakiegoś, było by o wiele wiele taniej. U mechanika zostawisz +/- 2 klocki
Avatar użytkownika
Lolenzis
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 3 wrz 2012, o 23:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez oldsoul » 17 lip 2013, o 00:28

Kurde trochę dużo, liczyłeś komplet opon do tego już ?
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez Paweu » 17 lip 2013, o 00:39

Lolenzis napisał(a):U mechanika zostawisz +/- 2 klocki


oldsoul napisał(a):Kurde trochę dużo, liczyłeś komplet opon do tego już ?


Takimi cennikami wyciągniętymi z... ze schowka nie ma się co kierować.

Skoro masz zaufanego mechanika to dogadaj się z nim co do ceny.

Poza tym takie 'pierdoły' jak wymiany olejów , filtrów można przeprowadzić samemu żadnej głębokiej filozofii w tym nie ma.

Co do wymiany sprzęgła i poduch silnika... najlepiej zrobić to podczas jednej wymiany. Bo i tak mechanik musi odkręcić łapy silnika. ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez oldsoul » 17 lip 2013, o 00:48

No jasne, jak mu zostawię auto to już od początku do końca. Myślisz, że sprzęgło, rozrząd, przewody hamulcowe oleje i filtry zamkną się w 1000 zł ?
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez Opik » 17 lip 2013, o 00:52

Paweł już ładnie odpowiedział, ale co do tego szarpania budą po odpuszczeniu gazu - ja obstawiam przeguby, najprawdopodobniej wewnętrzne. Zejdź pod samochód, złap za półośki i potelep nimi w górę i w dół. Jeżeli siedzą ciasno - to luz. Jeżeli się telepią do to wymiany, żeby się w trasie nie rozsypały przypadkiem ;) Choć niewykluczone że to poduchy.

czy się zamkniesz w tysiaku... zależy od warsztatu, ale powinieneś raczej
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 17 lip 2013, o 01:01

oldsoul napisał(a):Myślisz, że sprzęgło, rozrząd, przewody hamulcowe oleje i filtry zamkną się w 1000 zł ?


Za części pewnie tak.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez oldsoul » 17 lip 2013, o 01:01

przeguby powinny być sprawdzone na przeglądzie prawda ? A niby było wszystko okej. Jak mogę upewnić się że to poduchy ?

[ Dodano: 2013-07-17, 07:42 ]
Samochód wylądował u mechanika. Mnie do soboty też nie bedzie jak wróce to do tego czasu oceni co do roboty i czy warto.
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez Opik » 17 lip 2013, o 10:18

oldsoul, nie muszą być, u mnie robiły za grzechotkę a gość nic nie powiedział na ten temat
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kordi » 17 lip 2013, o 10:24

Paweu_mk3 napisał(a):4. Po dodaniu i puszczeniu gazu szarpie budą, przenosi też spore drgania na kaloserię- poduszki do wymiany ?


Sprawdź sobie wyważenie kół. Przy niewyważonych kołach nie mogłem autem jeździć bo trzepało, telepało kierownicom. No i zbieżność.

Co do poduszek - u mnie gość wychaczył zepsute poduchy bo silnik był przekrzywiony :) Dwa poszarpał silnikiem i strasznie się ruszał :)
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Następna strona

- - - zabezpieczenie do licencji transportowej



Powrót do Na luzie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości