mechanika

Rozmowy bez żadnych ograniczeń. ;)

Moderator: Moderator

mechanika

Postprzez killah » 13 lip 2012, o 19:47

cze

może to głupie ale dla mnie to poważny problem który hamuje większość moich planów zrobienia czegokolwiek ze samochodem. Wszyscy umieją rozbierać silniki na części pierwsze i coś tam podziałać - więc nie płacą za mechanika a wiedzą że mają zrobione dobrze.

Chciałbym sobie w przyszłym roku kupić jakiś silniczek i go fajnie wyremontować, polakierować itp etc a potem wstawić. Tylko jest problem bo NIE UMIEM :D Wiem że za odpowiednie pieniądze wszyscy mogą mi to zrobić ale nie o to w tym wszystkim raczej chodzi.

Wiem że może nie nauczę się od razu zmieniać silniki ale chciałbym się nauczyć chociaż je rozbierać na czynniki pierwsze, zrobić remont albo coś. Wtedy połowę roboty przy takim swapie mógłbym już zrobić sam. Nie chcę sytuacji że kupuję silnik i od razu go wstawiam jak było z poprzednim - aczkolwiek działa bez zarzutu:P

Macie jakieś strony czy coś gdzie można się podszkolić? Szkoda że stary silnik sprzedałem bo byłby to idealny trening ale cóż. Nima. Chyba że do nauki jakiś ze szrotu wziąć ? Co radzicie?
killah
 

mechanika

 

Postprzez Andrew » 13 lip 2012, o 20:16

jak wiesz jak sie odkreca sruby to juz polowa sukcesu. nie taki silnik straszny jak sie wydaje... jak masz choc troche pojecia o mechanice to sobie poradzisz...i nie baw sie w jakies proby tylko od razu wez motor ktory bedziesz chcial montowac i powoli go przygotowywoj do nowego zycia :-D
Avatar użytkownika
Andrew
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 24 maja 2012, o 19:09
Lokalizacja: pruszcz gdanski

Postprzez Lobus » 13 lip 2012, o 20:31

Jak to mówią, najlepiej uczyć się na własnych i czasem innych, błędach:)
Jak raz, drugi czy trzeci czegoś nie zepsujesz to się nie nauczysz, takie życie hehe
Co do silnika to nie taki diabeł straszny jak go pisali, jak kolega wyżej pisze, kup silnik od razu który masz zamiar montować, rozbieraj go sobie na części, i dla ułatwienia, rób zdjęcia, opisuj, odkładaj szczególnymi elementami w te same miejsca, opisuj pudełka w których będą śrubki, od dekla, a inne gdzie będą od głowicy itp

Może to nie najlepszy przykład, ale dużo można podpatrzeć z programu "Fani 4 kółek" na discovery, dużo ciekawych rzeczy tam mówią i pokazują, wiadomo to TV i trzeba podejść do tego z dystansem ;-)
Lobus
Ekspert
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 7 paź 2010, o 10:55
Lokalizacja: Wrocław/Bogatynia

Postprzez kermid » 13 lip 2012, o 20:49

Koledzy mają rację,jak wiesz w którą stronę odkręcić albo zakręcić srubę( i nie urwać :-P ) to już połowa sukcesu.Wszystkiego tak na dobrą sprawę dowiesz się z internetu,fora takie jak te itd(pdf książki,,sam naprawiam,,będzie bardzo przydatne).Zaletą będzie to że sobie na spokojnie taki silniczek składasz,jak trafiasz na jakiś problem to szukasz wszelakich informacji na dany temat i jedziesz dalej.Na youtube wpisz ,,eric the car gay,,koleś rozkręca różne rzeczy w aucie i wszystko jest dobrze sfilmowane i pokazane.Także próbuj,do odważnych świat należy
Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok

Postprzez rafal9119 » 13 lip 2012, o 21:17

tez mam taki strach co do rozbiorki silnikow ale ostatnio silnik od fiata uno rozebrałem w drobny mak he nie jest to nic trudnego ale wiadomo zawsze jakies obawy sa. ;-)
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez killah » 14 lip 2012, o 12:23

Lobus napisał(a):Jak to mówią, najlepiej uczyć się na własnych i czasem innych, błędach:)
Jak raz, drugi czy trzeci czegoś nie zepsujesz to się nie nauczysz, takie życie hehe
Co do silnika to nie taki diabeł straszny jak go pisali, jak kolega wyżej pisze, kup silnik od razu który masz zamiar montować, rozbieraj go sobie na części, i dla ułatwienia, rób zdjęcia, opisuj, odkładaj szczególnymi elementami w te same miejsca, opisuj pudełka w których będą śrubki, od dekla, a inne gdzie będą od głowicy itp

Może to nie najlepszy przykład, ale dużo można podpatrzeć z programu "Fani 4 kółek" na discovery, dużo ciekawych rzeczy tam mówią i pokazują, wiadomo to TV i trzeba podejść do tego z dystansem ;-)


he zawsze tak robię jak robię coś nowego:P silnika się po prostu boję :P

może i macie rację że od razu kupić silnik. nikt nie każe mi go wstawiać od razu bo remont to sporo kasy i będę sobie go robić w miarę możliwości.
killah
 

Postprzez Lobus » 14 lip 2012, o 13:43

A tak przy okazji, jeśli masz warunki do pracy, to sama praca to już czysta przyjemność, bo gorzej, jak goni Cię czasz, albo z góry wiesz, że masz na coś godzinę czy kilka bo zaraz musisz gdzieś jechać, czy zwolnić miejsce itp.
Lobus
Ekspert
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 7 paź 2010, o 10:55
Lokalizacja: Wrocław/Bogatynia

Postprzez killah » 14 lip 2012, o 14:03

Lobus napisał(a):A tak przy okazji, jeśli masz warunki do pracy, to sama praca to już czysta przyjemność, bo gorzej, jak goni Cię czasz, albo z góry wiesz, że masz na coś godzinę czy kilka bo zaraz musisz gdzieś jechać, czy zwolnić miejsce itp.


jakiś tam garaż mam więc sobie silnik mogę rozebrać. Założyć już nie bo nie mam kanału ani do czego go przypiąć do sufitu.
killah
 

Postprzez Paweu » 19 lip 2012, o 11:10

killah napisał(a):he zawsze tak robię jak robię coś nowego:P silnika się po prostu boję



Nie taki diabeł straszny... ;-) Moim skromnym zdaniem sprawy elektryczne są 'gorsze' od czystej mechaniki. Jeśli masz czas, miejsce i chęci a obiektem twoich 'badań' jest motor który nie siedzi w aucie. To nic tylko się bawić. Poza tym jest trochę porad w necie, masz znajomych których możesz się poradzić więc 'zaplecze' jest. :hyhy:

killah napisał(a):Założyć już nie bo nie mam kanału ani do czego go przypiąć do sufitu.


Bloczek zawsze można skombinować.. :ok:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4278
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez trollu » 22 lip 2012, o 13:14

kanał/podnośnik/ wyciągarka by sie przydała chociaż jak sie pokombinuje to idzie z byle czego coś wymodzić, kiedyś na innym forum żeby wyciągnąć silnik użyli 2 szaf i belki położonej na nich :hyhy:
co do mechaniki to ja akurat zawsze studiuje działy mechaniczne na forach ;-)
najwięcej ciekawych rzeczy na racingforum znajdziesz, są foty, ludzie ostro grzebią w silnikach i zawsze coś ciekawego znajdziesz, do reszty trzeba samemu dojść.
co do samego dłubania to bez jakiegoś fajnego zestawu narzędzi nie podchodź bo tylko nerwy można stracić, a to tego klucza nie masz, a to tym nie podejdziesz bo za gruby, tutaj przedłużka by się przydała i tak w kółko :hyhy:
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez authority » 22 lip 2012, o 23:03

killah, zawsze możesz zaopatrzyć się w program ETKA w którym praktycznie masz cały samochód rozebrany do ostatniej śrubki, więc na pewno by się przydał. :ok:
Avatar użytkownika
authority
Czytacz
 
Posty: 89
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 00:28
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez Grzesiek2507 » 22 lip 2012, o 23:36

Nic strasznego. Najwazniejsze, zebys sam to rozbieral i jesli jestes wmiare ogarniety (a widac, ze jestes) to dasz rade zlozyc. W silniku wszystko ma swoje okreslone miejsce. Rob sam, na spokojnie, powoli.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Następna strona

- - - art-office.pl



Powrót do Na luzie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości