Gti/GT a CL - różnice

Rozmowy bez żadnych ograniczeń. ;)

Moderator: Moderator

Gti/GT a CL - różnice

Postprzez Thorsten » 20 kwi 2015, o 10:11

Może i proste wręcz zabawne pytanie ale ciężko uzyskać dokładną odpowiedź. Otóż jakie są różnice pomiędzy gti a np. CL "zwykłym golfem". Pytam o podstawowe różnice a nie możliwośći doposażenia auta.

Na pewno to co widać z zewnątrz:
- gril
- lotka na klape
- listwy drzwiowe
- nakładki na progi
- niższe zawieszenie
- stabilizator z przodu
- stabilizator w tylnej belce
- hamulce tarczowe z tyłu

I co jeszcze? Pytam o to tutaj bo sieć jest w stanie pomóc ale tylko w kwestii estetycznej a mnie bardziej interesuje ta strona techniczna.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Gti/GT a CL - różnice

 

Postprzez AdiK__ » 20 kwi 2015, o 10:18

Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Thorsten » 20 kwi 2015, o 10:27

AdiK__, Dzięki kolego.

A elementy zawieszenia jak np. drążek stabilizacyjny z przodu- wiem że montowano go zależnie od mocy silnika i czy tylko od mocy czy też od wersji?Oraz inne elementy których zwykłe mk3 nie miało? Reasumując jakoś ktoś chce powiedzmy przerobić zwykłe CL na gti ale zacząć od strony technicznej to na co musi zwrócić uwagę?

na pewno rozstaw śrub gti miało 5x100 i zawieszenie niższe o 20mm
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez VolDan » 20 kwi 2015, o 12:19

z Cl na GTI? to zaczynamy od grubego portfela ;)

zaciski jarzma tarcze 5x100
belka tył tarcza 5 x 100 ze stabem
wnętrze recaro ew połkubły
silnik 2.0 8v, 16V ew 1.9 TDI (XX Jahre)
pakiet GTI (listwy sierpy progi)
Gaz mam w podłodze, nie w bagażniku ;)
VolDan
Moderator Globalny
 
Posty: 681
Dołączył(a): 7 wrz 2014, o 15:22
Lokalizacja: Wrocław
Rocznik: 92
Silnik: ABD POWER
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Radi » 20 kwi 2015, o 13:32

Co do budy nie różni sie wcale, wszystko zawiera sie w mechanice i stylistyce. Gti od cl różni sie dość znacznie od silnika przez zawieszenie, hamulce. A Gt to takie cl z pakietem stylistycznym Gti.
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Thorsten » 20 kwi 2015, o 14:26

Radi napisał(a):A Gt to takie cl z pakietem stylistycznym Gti.


:lol: weź cl, załóż listwy, sierpy i lotkę i masz GT :-D

pomijając kwestię silnika to różnice w zawieszeniu i w hamulcach? wiadomo gti nie hamulców bębnowych. No i ma stabilizatory.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Opik » 20 kwi 2015, o 14:30

Thorsten napisał(a):
Radi napisał(a):A Gt to takie cl z pakietem stylistycznym Gti.


:lol: weź cl, załóż listwy, sierpy i lotkę i masz GT :-D


i półkubły do środka i tak, właśnie stałeś się posiadaczem GT

GTI to inna kwestia, bo poza wyglądem czyli nazwijmy to "stylistycznym pakietem GTI" ma:

- rozstaw 5x100
- hamulce tarczowe z tyłu
- z przodu tarcze 280mm
- tylna belka ze stabilizatorem
- inne sworznie wahaczy
- inne kąty i geometrię zawieszenia
- niższe o 20mm zawieszenie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe





Powrót do Na luzie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: ramik i 13 gości