Golf III 1.9 Tdi 90km ratować czy nie?

Rozmowy bez żadnych ograniczeń. ;)

Moderator: Moderator

Golf III 1.9 Tdi 90km ratować czy nie?

Postprzez Thorsten » 25 sie 2014, o 21:12

Nie wiem czy to dobry dział ale nie wiedziałem gdzie to wstawić.
A więc mam pytanie do was czy jest sens walki o golfa III z roku 1994 z padniętym silnikiem 1.9 Tdi 90km.
1. Silnik: To jednostka o pojemności 1.9 w pełni seryjna o mocy 90 kucy jednak teraz ten silnik wcale nie ma mocy, w maju tego roku silnik zaczął dymić na szaro po czym po ujechaniu jakiś 5kilometrów zaświeciła się kontrola oleju a silnik zgasł i nie uruchomił się do dziś. Po rozruchu słychać tylko cykanie rozrusznika który nie daje rady zakręcić autem. Silnik suchy jak pieprz. Silnik zwyczajnie się zatarł.
2. Nadwozie : Auto miało kolor czarny jednak po paru obcierkach i ratowaniu lakieru czarnym sprajem auto ma wszystkie odmiany czerni jednak wszystkie blachy są proste i odziwo pozbawione korozji. Autko nie miało żadnych wypadków.
3. Wnętrze: Jest nie kochane, wersja to pink floyd z elektrycznymi lusterkami i podgrzewanymi fotelami i regulowaną kolumną kierowniczą. Ogólnie jest zaniedbane ale wierzę że pod warstwą kurzu twki jeszcze piękno.
4. Elektryka- nie działa prędkościomierz oraz nadmuch.
Ogólnie auto po śmierci silnika stoi od maja pod chmurką i rozważam ratowanie autka.

Mam pytanie do was: jaki będzie koszt wymiany silnika? Czy warto walczyć o te autko? W sumie dostanę ją za darmo bo raduje je przed złomowaniem i koszt jaki poniosę to koszt naprawy. Silnik wymienię jeszcze sam a lakier? Myślę nad dokończeniem dzieła poprzednika czyli czarny mat.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Golf III 1.9 Tdi 90km ratować czy nie?

 

Postprzez mariusz325 » 26 sie 2014, o 10:19

Kolego mój gulf był w podobnej sytuacji i go zrobiłem bo to poczciwy diesel co mało pali.Mnie wyszedł silnik ponad tysiak , głowica regeneracja , pierścionki i take tam.A cało zima vw stał pod chmurką a teraz pyka że dymku brak .I zrobiłem go sam bo wiem że powoli mi sie to zwróci a i też wiem co mam. ROZBIEŻ silnior i lukni co go boli a zawsze za 600 możesz kupić drugi silnior.
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Michu! » 27 sie 2014, o 09:08

Jak blacha zdrowa to czemu nie :-D nawet jak silnik jest juz na wymarciu to takich silników jest masa, wiadomo, że można trafić na bubel ale są firmy, które dają np. gwarancje na miesiąc czy tam 2 tygodnie, to chyba starczy żeby sprawdzić stan motoru i ew go wymienic na inny.
Mało pali, części nie drogie, czego chcieć więcej ? A sprawy estetyczne powoli można ogarnąć :ok:
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Thorsten » 27 sie 2014, o 14:40

Faktem jest że silnik na chwilę obecną nie jest drogi a potencjalną wymianę wykonam we własnym garażu. Zacząłem szukać jednostki jednak trafiam na silniki które leżą gdzieś pod plandeką i słyszę " był z auta do złomowania, wygląda dobrze więc raczej działa", nie chce wkładać pieniążków w osprzęt gdy po złożeniu silnik nie zagada. Co do estetyki to trzymam się zasady " najpierw mechanika później optyka" wolę mieć 5 odcieni czerni i sprawny silnik niż piękny lakier i chmurę dymu jak odpalam auto.

Jak "garażnowanie" auta po plandeką wpłynie na niego? Zakładam że gumowe elementy zwieszenia albo np. osłony przegubów raczej źle zniosą próbę czasu. Mimo wszystko autko przez jeszcze przynajmniej miesiąc góra dwa musi stać na dworze gdyż dopiero jak wrócę z zagranicy będę mógł zacholować je do siebie gdzie będzie stać pod kocem obok drugiego mk3.

A powiedzcie mi co przy okazji zmiany silnika wymienić? nie chodzi mi tu o uszczelki silnika czy paski ale o inne elementy które warto wymienić gdy komora będzie prawie pusta. Na pewno kompletne sprzęgło, no i myślę co jeszcze. Albo w ogóle co na pewno bo długim czasie stania auta trzeba wymienić?
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 27 sie 2014, o 18:00

szukaj 1.9 ale zamontowane w budzie odpalisz posłuchasz ...

a nawet takiego co rozmontowany ale silnik w budzie nie powiem że dobre są po wypadku jak fura dostałą w tył bo nigdy nie wiadomo ale to pewniejsze jak leżakowany no i gwarancja przynajmniej 1 miesiąc pisemna!!!!!! a nie na śline ...

Seat skoda Vw Audi ... jeden ciot silniki te same Octawia A3 A4 ibiza ....passat golf ....
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Thorsten » 27 sie 2014, o 20:25

k-m-r1, no właśnie fakt że chce posłuchać silnik jest podstawowym warunkiem negocjacji ceny w ogóle.
Co do zabitego obecnego silnika to cały olej poszedł w wydech co widać było na zderzaku z tyłu tuż na wylotem rury wdechowej bo było tam pełno plan oleju i olej kroplami ciekł z wydechu. Mam rozumieć że turbinę też muszę zmienić? Bo pewien "mechanik amator" zamącił mi głowę mówiąc że w tej sytuacji wymiany wymaga też turbina.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 29 sie 2014, o 20:15

silnik + turbina do wymiany
wydech do czyszczenia już teraz zacznij rozbierać wydech i w ropie moczyć nagar

IC do mycia z oleju i
Ostatnio edytowano 29 sie 2014, o 20:19 przez k-m-r1, łącznie edytowano 1 raz
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Karol B. » 29 sie 2014, o 21:32

Hmm, a potrzebny Ci drugi mk3? Jak masz czas, pieniążki na remonty, trochę wiedzy i chęci to można się bawić. Rozumiem, że szkoda, ale trzeba chłodniej na to też popatrzeć, przemyśleć... :hyhy: Jeśli się zdecydujesz to rozejrzyj się za AFNem od razu.
Avatar użytkownika
Karol B.
Members
 
Posty: 1620
Dołączył(a): 30 lis 2008, o 21:15
Lokalizacja: Podlasie-BSK


- - -



Powrót do Na luzie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron