Głowica = większa moc?

Rozmowy bez żadnych ograniczeń. ;)

Moderator: Moderator

Głowica = większa moc?

Postprzez krzysiogol » 4 sty 2014, o 23:36

Witam,

Panowie,

Ostatnio w astrze 1,4 8v planowałem głowicę, ustawiłem zapłon etc i samochód jak rakieta - zbiera się tak jak 16v.
Zdaję sobie sprawę, że zwiększył się stopień sprężania, ale jak taki zabieg wpłynąłby na golfa 1,6 aft?

Czy "przyrost" mocy również dałoby się zaobserwować w dość mocno odczuwalny sposób przy względnie większym zużyciu silnika?


Zastanawiałem się też nad mapą, ale to chyba jednak zabieg zbyt mocno zwiększający spalanie.
krzysiogol
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 20:51
Lokalizacja: Warszawa

Głowica = większa moc?

 

Postprzez murgen » 5 sty 2014, o 00:56

A moze wczesniej był żęch a teraz do stanu fabrycznego sie zbliza, jeszcze pytanie o ile ta glowice splanowałeś. :-D :-D
Avatar użytkownika
murgen
Gaduła
 
Posty: 454
Dołączył(a): 27 lip 2012, o 07:29
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez krzysiogol » 5 sty 2014, o 11:56

Prawdę mówiąc nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie:).

Poprzedni właściciel prawdopodobnie nie dokręcił prawidłowo dwóch śrub co spowodowało wyciekanie oleju i minimalne odkształcenie głowicy ku masce - jak dużo było planowane nie mam pojęcia.
krzysiogol
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 20:51
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marcin2e » 13 kwi 2014, o 22:45

Panowie,

Jak wyglada sprawa z tym planowaniem głowicy w AFT?

Ostatnio tak się nad tym zastanawiam i nie wiem czy sie tego podejmować.
W sumie mocy nigdy za dużo:)

Co radzicie?
marcin2e
Badacz tematu
 
Posty: 157
Dołączył(a): 20 sty 2014, o 21:59
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez BialyUst » 13 kwi 2014, o 22:50

bezsensu planowac specjalnie glowice zeby zwiekszyc moc o max 1 kon bo taki zabieg to nie daje koni . jak juz chcesz działac cos z glowica to tylko powiekszac zawory ssace i wylotowe pełny porting ITD
Avatar użytkownika
BialyUst
Members
 
Posty: 1559
Dołączył(a): 3 lis 2008, o 21:31
Lokalizacja: GSL

Postprzez Radi » 14 kwi 2014, o 13:48

marcin2e, planowanie głowicy najczęściej robi się przy wymianie uszczelki by wyrównać powierzchnię. Jeśli masz uszczelkę do wymiany można się pokusić o delikatnie grubsze planowanie choć mocy z tego zabiegu raczej nie poczujesz a koszta wiadomo w najlepszej opcji planowanie 150 uszczelka 100 do tego robocizna. Gra nie warta świeczki.
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez krzysiogol » 10 cze 2014, o 22:07

BialyUst napisał(a):bezsensu planowac specjalnie glowice zeby zwiekszyc moc o max 1 kon bo taki zabieg to nie daje koni . jak juz chcesz działac cos z glowica to tylko powiekszac zawory ssace i wylotowe pełny porting ITD



Zabieg powiększenia zaworów jaki to koszt i jakie korzyści za sobą niesie? (równiez jak ma sie to do spalania)
krzysiogol
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 20:51
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Opik » 15 cze 2014, o 02:09

krzysiogol napisał(a):
BialyUst napisał(a):bezsensu planowac specjalnie glowice zeby zwiekszyc moc o max 1 kon bo taki zabieg to nie daje koni . jak juz chcesz działac cos z glowica to tylko powiekszac zawory ssace i wylotowe pełny porting ITD



Zabieg powiększenia zaworów jaki to koszt i jakie korzyści za sobą niesie? (równiez jak ma sie to do spalania)


Nie rozumiem, po co chcesz zwiększyć moc skoro od razu pytasz jakie będzie spalanie? Wiadomo że jak się coś zaczyna rzeźbić to i moc, i spalanie idą w górę. Jak to jest priorytetem to zostaw silnik w spokoju...
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez krzysiogol » 24 lis 2014, o 00:11

Pytając o spalanie chcę mieć porównanie czy przy np 1km spalanie nie wzrasta do np 1l.

Właśnie zbliża mi się wymiana uszczelki pod głowicą, więc temat jest bardzo aktualny.

Jakie zabiegi podjąć, by nie zaszkodzic silnikowie a relatywnie uzyskać trochę mocy?
krzysiogol
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 20 wrz 2012, o 20:51
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Opik » 24 lis 2014, o 00:27

Przede wszystkim przywrócić mu fabryczną sprawność, więc sprawdzenie głowicy pod kątem szczelności, wymiana uszczelniaczy, rozwiercenie gniazd zaworowych na 3 kąty w porządnym zakładzie który ma w tym doświadczenie, dodać do tego porting kolektorów, ich poprawne spasowanie z głowicą, idąc dalej w koszta liczony wydech 4-2-1 tzw baran (nie, większa średnica rur nie jest tu potrzebna a może zaszkodzić), podłubać dolot, zrobić program, później już coraz większe koszta są
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez witboy » 24 lis 2014, o 16:33

a i tak i tak samochod n/a dalej bedzie kiblem niewspomierny koszt do uzyskanych mocy....wiem bo przechodzilem przez takie mody i uzyskanie mocy +50 kuca w maxie 78 kuca uzyskalem ponad serie w silniku bardzo podatnym na tuning jakim jest oplowski c20xe, sprawilo ze nigdy wiecej wolnossaka, za duze koszta za duze grzebanie w g...a mocy z tego jak kot naplakal
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 24 lis 2014, o 19:06

ale kultura pracy to wynagradza ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Na luzie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości