Użytkowanie klimatyzacji manualnej

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Użytkowanie klimatyzacji manualnej

Postprzez trojeczkaGT » 13 kwi 2014, o 19:03

Witam Panie i Panowie.

odkad mam prawko i dostep do aut to nigdy nie jezdzilem i nie mialem klimatyzacji, nadszedl niedawno czas ze kupilem golfa z klimatyzacji i teraz pytanie.

Jak uzytkowac klimatyzacje z glowa ?
Czy mozna miec wlaczona klimatyzacji i ogrzewanie zarazem ?
Jaki polecacie termometr do zamontowania w aucie ?

Jak jest z wydajnoscia klimatyzacji w upalne letnie dni ? tzn do ilu stopni schlodzi wnetrze auta


klimatyzacja swiezo po przegladzie, nabita, odgrzybiona, chlodzi bardzo dobrze.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Użytkowanie klimatyzacji manualnej

 

Postprzez prezesik » 13 kwi 2014, o 21:36

Termometr do zamontowania w aucie? Hmmm... ja mam np. taki domowy elektroniczny z dodatkowym czujnikiem zewnętrznym na kablu dł. 3m. Cały sprzęt kupiłem w Carrefour za 13 zeta i działa znakomicie. Czujnik zewnętrzny umieściłem w lusterku kierowcy w dolnej części obudowy :-)
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez trojeczkaGT » 14 kwi 2014, o 18:33

ok termometr zakupilem na baterie bo nie chce kolejnych kabli hehe wystarczy mi cb radio i rozgaleznik zapalniczki ktory musze gdzies podlaczyc i skrocic przewody,

a jak sie ma sprawa wydajnosciowa klimy ? jak zimno moze byc w lato ? :D
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez szakal01 » 19 kwi 2014, o 17:03

moze byc tak zimno ze np jak jest goraco i wysiadam (noszę okulary) to są zaparowane taka jest roznica w temp. :)
Krzysiek
Avatar użytkownika
szakal01
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 11 lis 2013, o 16:35
Lokalizacja: Poznań

Postprzez michael.golf » 4 maja 2014, o 23:01

trojeczkaGT napisał(a):Czy mozna miec wlaczona klimatyzacji i ogrzewanie zarazem ?

można np.zimą gdy pada deszcz nie będą Ci szyby parowały.
michael.golf
Czytacz
 
Posty: 73
Dołączył(a): 28 lis 2008, o 02:19
Lokalizacja: pl

Postprzez PiJey88 » 7 maja 2014, o 17:18

możesz jeździć z włączona klimą non stop, nawet dla niej lepiej, nie ma granicy chłodzenia, jak masz na zewnątrz +40 to ciężko schłodzić poniżej 18st, jak stoisz w miejscu to tak samo, ale np w trasie można zejść niżej, ogólnie klima w mk3 nie jest jakoś super wydajna, myślę że poniżej 17 stopni było by ciężko zejść, chyba że w zimę :D
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez trojeczkaGT » 7 maja 2014, o 18:01

18 stopni w lecie to raj :D patrzac po pracy jak auto sie nagrzalo to bylo wiecej niz 50 C, nie marzy mi sie chlodnia bo cenie zdrowie ale troszke chlodu podczas podrozy mi sie przyda,
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PiJey88 » 7 maja 2014, o 20:44

ja na climatronicu mam ustawione przeważnie 18 lub 19 st, to taka norma jaką się ustawia, po uruchomieniu nagrzanego auta waro otworzyć szyby aby wywiać gorące powietrze a potem przełączyć na obieg zamknięty (to taka opcja na maxymalną wydajność chłodzenia), oczywiście za jakiś czas otwórz na obieg otwarty aby się nie "udusić" :)
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez fernardo » 8 maja 2014, o 14:40

Polecam poczytać na http://www.skraplaczesamochodowe.pl myślę że napewno znajdziesz tam coś na ten temat.
fernardo
Czytacz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 25 paź 2013, o 12:42
Lokalizacja: Szczecin


- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości