Ubytki płynu chłodniczego

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Ubytki płynu chłodniczego

Postprzez GrzesiekBRK » 31 paź 2011, o 15:50

Witam posiadam Mk III 1.9TD 93r. wersja z klimatyzacją . Od pewnego czasu mam braki płynu chłodzącego . Uzupełnię braki do stanu pomiędzy poziomami min - max i na 3-4 dni mam problem z głowy. Dodam że nigdzie nie widać wycieków w silniku pompę wody miałem zmienianą około 5 tys km temu. Zastanawia mnie jedna rzecz gdy włączę grzanie w samochodzie jest po prostu gorąco tak że nie da się wysiedzieć . Czyż by to była wina nagrzewnicy ? Proszę o pomoc bo zima idzie i pasowało by coś zrobić z tym :) Pozdrawiam :)
GrzesiekBRK
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Łosice

Ubytki płynu chłodniczego

 

Postprzez Piaggio » 31 paź 2011, o 16:06

napewno nigdzie nie ucieka płyn? oblukaj dokładnie pompe wody czy tam gdzies przypadkiemnei ma przecieku, sprawdz weże gumowe, w srodku nie zauwazyles ze robi sie mokro pod dywanikami tuz obok tunelu? a jaka mam tem jak jedziesz? moze silnik ci sie gotuje i wywala plyn?
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1891
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez GrzesiekBRK » 31 paź 2011, o 19:32

Dzisiejsze badanie silnika i środka auta w okolicach tunelu i przy dywanikach nic nie stwierdziło. Dojrzałem jeden mały szczegół znikome ilości jakiegoś płynu tylko na 100 % nie jestem pewien czy to płyn chłodniczy między pompą wspomagania a misą olejową . Czy to by było możliwe że płyn dostawał by się do oleju ? Samochód nie kopci na biało normalnie po odpaleniu trochę pokopci i przy bystrym dodaniu gazu zarzuci czarną smugą dymu. Przewiduję jeszcze awarię uszczelki pod pompą wodną ale też jest ciężko mi to stwierdzić .
GrzesiekBRK
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Łosice

Postprzez Piaggio » 31 paź 2011, o 19:52

GrzesiekBRK napisał(a): nie jestem pewien czy to płyn chłodniczy między pompą wspomagania a misą olejową
okolice o ktorych piszesz to okolice termostatu- pompy wody byc może uszczelka przy wymianie gdzies delikatnie sie uszkodzila i teraz przepuszcza, plyn chlodniczy ma taki specyficzny gorzki smak sprobuj dotknac palcem i sprobuj.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1891
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez GrzesiekBRK » 31 paź 2011, o 20:22

No gorzki smak taki był bo plułem trochę po spróbowaniu kropli . Nie orientujesz się może ile wyniosła by naprawa właśnie tego co przewidujesz czyli termostatu lub uszczelki pod pompą wody :?:
GrzesiekBRK
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Łosice

Postprzez Piaggio » 31 paź 2011, o 20:36

Wiesz 100% pewności nie mamy ze to własnie to, ale prawdopodobnie uszczelka gdzies przepuszcza, jezeli sam tego nie bedziesz robił, poprostu podjedz do mechaniora on obada wyciek i Ci powie ile bo jasie nei orientuje ile krzycza- bo wszelakie naprawy wykonuje sobie sam, ale jezeli probowales i taki gorzkawy smak tego płynu to raczej na 100% wlasnei chlodniczy,
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1891
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez GrzesiekBRK » 9 lis 2011, o 18:03

Dziś podczas przyjazdu ze szkoły dostrzegłem wyciek płynu chłodniczego i to nie była znikoma ilość tylko lało się ciurkiem można powiedzieć . Nad pompą wspomagania jest plastikowy króciec i podejrzewam jego pęknięcie lub nie szczelność bo mogła go naruszyć pompa wspomagania . Czy może to też być tym spowodowane że pompa od wspomagania a raczej jej drgania podczas pracy uszkodziły króciec ? Bo pompa jest cała zalana płynem .
GrzesiekBRK
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Łosice

Postprzez prezesik » 9 lis 2011, o 18:29

Króćce wodne są w VW makamentem i trzeba je często wymieniać, bo pękają od zmian temperatury.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez GrzesiekBRK » 9 lis 2011, o 19:06

No jeszcze dokładnie się wypytam bo wyżej twierdzono że to mogła być uszczelka pod głowicą ale jednak wg moich spostrzeżeń nie wydaje mi się by była to ona .

1. W zbiorniczku wyrównawczym brak pośladów oleju
2. Na bagnecie również nie widać by woda oddzielała się od oleju
3. Silnik jest w miarę czysty
4. Nie zmienił się kolor spalin z wydechu
GrzesiekBRK
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 17 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Łosice

Postprzez pablomed » 9 lis 2011, o 20:32

tzreba ocenić z bliska poproś kogoś wprawnego jeśli sam nie masz pewności. Może cieknąć sama pompa wody, jej króciec, oring termostatu, oring miedzy pompą a blokiem silnika. Najlepiej wytrzeć na ile się da na kanale włączyć silnik i patrzeć co cieknie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Piaggio » 9 lis 2011, o 22:11

GrzesiekBRK napisał(a):No jeszcze dokładnie się wypytam bo wyżej twierdzono że to mogła być uszczelka pod głowicą
mowa była o usczezlce- oringu pod pompa wody.
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
Avatar użytkownika
Piaggio
Members
 
Posty: 1891
Dołączył(a): 15 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński

Postprzez brzostekmarcin » 8 wrz 2013, o 12:28

Witam,
W zbiorniczku wyrównawczym płyn strasznie bombluje i górą ucieka. Czy ktoś wie co może sie dziać?
brzostekmarcin
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 8 wrz 2013, o 12:18
Lokalizacja: Wyszków

Następna strona

- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości