Problem

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Problem

Postprzez Piekal » 11 gru 2012, o 21:02

Witam,panowie problem jest taki ze auto na wolnych obrotach nie grzeje tylko leci chlodne powietrze gdy jade na wyzszych obrotach to grzeje dobrze. Dzis wymienilem termostat , zalalem plyn i wszystko ladnie , jak jechalem to temp wynosila 75stopni i dobrze grzal gdy sie zatrzymalem to tem skoczyla po 2 minutach na 90 stopni i powietrze lecialo chlodne. Prosze o pomoc
Piekal
Badacz tematu
 
Posty: 292
Dołączył(a): 22 sie 2012, o 12:32
Lokalizacja: Dzierzno

Problem

 

Postprzez greg001 » 11 gru 2012, o 22:45

sprawdź czy rury idące do nagrzewnicy (w komorze silnika ) są obie ciepłe/gorące

nie wiem czy to czasem nie pompa wody
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez witboy » 12 gru 2012, o 01:04

albo sie nie odpowietrzyl na to wyglada
Avatar użytkownika
witboy
Ekspert
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 28 sie 2011, o 22:55
Lokalizacja: płock
Rocznik: 1993
Silnik: aaz
Paliwo: ON
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 12 gru 2012, o 09:43

Piekal, po pierwsze dolej płynu bo po odpowietrzeniu może brakować, jeśli jest go dość to są dwie główne przyczyny że układ się nie odpowietrzył. Niedrożny cienki wężyk lub jego króće idący od zbiorniczka, albo uszkodzone zaworki ciśnieniowe w korku zbiorniczka
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Piekal » 12 gru 2012, o 10:21

Płynu jest na full a wezyki od nagrzewnicy sa gorące. Czyżby nagrzewnica do wymiany ?

[ Dodano: 2012-12-12, 12:02 ]
dzisiaj jechalem 30 km do pracy przy 90km/h to temp.jaka udalo mi sie osiagnac to bylo tylko 80stopni i slabo grzal
Piekal
Badacz tematu
 
Posty: 292
Dołączył(a): 22 sie 2012, o 12:32
Lokalizacja: Dzierzno

Postprzez pablomed » 13 gru 2012, o 10:54

No to czytaj o dziurach po gąbce w klapie przed nagrzewnicą, i o omyłkowym odwrotnym założeniu paska pompy ma iść dołem jakiś procent osób nawet mechaników się myli i zakłada góra co jest mozliwe w tych silnikach (1.8) w wersji bez klimy. Rzadko zakamieniona nagrzewnica jesli ktoś na wodzie jeździł.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Huberto201 » 13 gru 2012, o 13:01

Proponuje sprawdzić gąbki, sam wczoraj się za to zabrałem i okazało się że jej w ogóle nie było. Teraz gdy nawet temperatura nie dojdzie do 80 stopni to w aucie jest już piekło. :p
Huberto201
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 gru 2012, o 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Piekal » 13 gru 2012, o 13:55

jak sie dostac do tej gabki i gdzie ta gabke mozna kupic?
Piekal
Badacz tematu
 
Posty: 292
Dołączył(a): 22 sie 2012, o 12:32
Lokalizacja: Dzierzno

Postprzez pablomed » 13 gru 2012, o 17:42

Piekal, to jest płaska gąbka zaklejajaca otwory w klapie regulującej przepływ powietrza zimne ciepłe. Klapa jest w obudowie nagrzewnicy, przed nią czyli w tył auta i lekko w stronę pasażera. Kiepski ale wystarczający dostęp uzyskujesz po wyjęciu półki na nogami pasqażetra i kanału od wentylatora, który mocowany jest do obudowy nagrzewnicy na zatrzaski. Dwa wa z nich sa z tyłu i trudny dostęp ale podwazysz wąskim śrubokrętem na czuja i macanego. Jesli stwierdzisz że gąbka się wykruszyła to czyscisz dokładnie klapkę dziury zaklejasz jakimś butaprenem - czymś odpornym na podwyższoną temoperature w każdym razie, użyć możesz np materiału z podkładki piankowej pod mysz lub coś podobnego.. Możesz zakleić nawet taśmą klejącą ale nasili to hałas przy pracy nawiewów więc lepiej niech będzie cioś w rodzaju gąbki czy gumy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Piekal » 15 gru 2012, o 16:52

Rozebrałem,gąbka jest jak nowa . Co teraz ? Nagrzewnica ?
Piekal
Badacz tematu
 
Posty: 292
Dołączył(a): 22 sie 2012, o 12:32
Lokalizacja: Dzierzno

Postprzez pablomed » 16 gru 2012, o 13:55

Jesli jestes pewien że: sprawdziłeś właściwa klapkę (nie tą w kanale). że pasek pompy założony jest prawidłowo a nie na odwrót, że układ się odpwietrza normalnie, to tak, nie widze innej opcji.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Piekal » 16 gru 2012, o 23:01

Wszystko zrobilem dobrze,nie wiem w czym tkwi problem
Piekal
Badacz tematu
 
Posty: 292
Dołączył(a): 22 sie 2012, o 12:32
Lokalizacja: Dzierzno


- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości