Odpowietrzanie układu chłodzenia?

Wszystko co związane z Klimą oraz problem i ciekawostki z nawiewami

Moderator: Moderator

Odpowietrzanie układu chłodzenia?

Postprzez golf 1.4 » 14 gru 2011, o 23:51

Mam taki problem. Wymieniłem chłodnicę na nową bo stara pęknięta była. Jak ją założyłem to podłączyłem węże i zalałem płynem zimowym. Niby wszystko okey ale nawiew słabo mi dmucha. I czy to może być przez nie odpowietrzony układ? Czy filtr kabinowy do wymiany? Temperatura silnika jest dobra.
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Odpowietrzanie układu chłodzenia?

 

Postprzez marker10 » 15 gru 2011, o 00:13

Odkręć korek płynu chłodniczego odpal go na luzie i uciskaj przewody chłodnicze aż osiągnie temp 90 st. i załączy się wentylator. jeżeli nadal będzie słabo dmuchać to możliwe ze masz zapchaną nagrzewnice u mnie ten 1 sposób pomogł. filtr tez przydało by sie wymienic jak dawno tego sie nie zrobilo
Avatar użytkownika
marker10
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 12:00
Lokalizacja: CW

Postprzez DYLAN » 21 gru 2011, o 13:45

a czy układ sam sie nie odpowietrza?wiem ze przy zbiorniczku jest jakis odpowietrznik.
DYLAN
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 17 paź 2011, o 15:06
Lokalizacja: ZACHODNIOPOMORSKIE

Postprzez bryan92 » 21 gru 2011, o 14:21

Cały układ chłodzenia sam się odpowietrza. Kiedyś wymiałem płyn i nie miałem z tym problemu, zalałem potem dolałem, bo płyn dotarł do nagrzewnicy.
Avatar użytkownika
bryan92
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 6 lip 2011, o 20:22
Lokalizacja: KGR

Postprzez opolanin » 21 gru 2011, o 17:23

golf 1.4, powinieneś zrobić tak:
zalać płynem układ, ogrzewanie włączyć na maksa(pokrętło na maksa na czerwone), odpalić auto, poczekać niech chwilkę pochodzi, pościskać węże chłodnicy, uzupełnić płyn do maksa, zakręcić korek, rozgrzać do włączenia się wentylatora i cały czas patrzyć jaki jest poziom płynu. Jeśli jest za mało, to dolać ale nie odkręcać korka jak jest płyn gorący, bo jest podciśnienie i wyleci na Ciebie. Jeśli stan płynu jest ok a wentylator się włączył, to przejedz się nim i ewentualnie ostatecznie wtedy dolej.
opolanin
 

Postprzez pablomed » 22 gru 2011, o 00:21

DYLAN napisał(a):a czy układ sam sie nie odpowietrza
tak, warunek to drożny wężyk odpowietrzający czyli ten cienki dochodzący do zbiorniczka , sprawna pompa wody (pasek na kole pompy koniecznie dołem nie górą co jest częstym błędem), sprawny termostat. Czyli jeśli wszystko jest sprawne to odpowietrzasz tak: nalewasz za pierwszym razem płynu ile wlezie, następnie koniecznie zakręcasz korek zbiorniczka i zapalasz silnik, zostawiasz do pełnego rozgrzania ale oczywiście możesz trochę pojeździć. Kiedy już silnik się zagrzeje na tyle że termostat się otworzy, to poziom płynu w zbiorniczku opada, uzupełniasz go ale nie od razu, niech się choć troszkę przestudzi inaczej możesz mieć gejzer pod maską. I w tym momencie nalewasz już do kreski czyli do połowy zbiorniczka, potem trzeba jeszcze czynności powtórzyć ale możesz już normalnie jeździć.
Jeśli w ten sposób nie wychodzi - to znaczy jest usterka i trzeba naprawić auto
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez tom213 » 22 gru 2011, o 01:32

Ja miałem pasek górą :-D Dopiero inny mechanik zobaczył że pompa kręci się w przeciwnym kierunku. Ale ciągle nie rozumiem po co wszyscy piszą aby ogrzewanie dać na maksa?????????? Co to ma wspólnego z odpowietrzeniem auta. Przecież otwarcie pokrętła ogrzewania,przesuwa tylko klapę i zmienia kierunek przepływu powietrza. Czyli leci przez nagrzewnice a nie prosto do kabiny. Pokrętłem nie otwieramy dodatkowych zaworów a płyn krąży przez nagrzewnicę cały czas,nawet jak damy na zimne. Więc po co pisać tą bzdurę setki razy.
tom213
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 27 paź 2011, o 22:19
Lokalizacja: Opole

Postprzez pablomed » 24 gru 2011, o 22:10

Ludzie powtarzają teksty z serwisówek stąd się to bierze. Sam taki opis widziałem w jakieś do golfa II albo III.Na szczęście szkodliwość społeczna włączenia nawiewów przy odpowietrzaniu jest niska bo niema negatywnego znaczenia :)
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez krawiec174 » 16 lis 2012, o 18:27

tom213 napisał(a): Ale ciągle nie rozumiem po co wszyscy piszą aby ogrzewanie dać na maksa?????????? Co to ma wspólnego z odpowietrzeniem auta. Przecież otwarcie pokrętła ogrzewania,przesuwa tylko klapę i zmienia kierunek przepływu powietrza. Czyli leci przez nagrzewnice a nie prosto do kabiny. Pokrętłem nie otwieramy dodatkowych zaworów a płyn krąży przez nagrzewnicę cały czas,nawet jak damy na zimne. Więc po co pisać tą bzdurę setki razy.
Jeżeli zaczyna leciec ciepłe powietrze to znak dla Ciebie że układ jest odpowietrzony i w nagrzewnicy jest płyn a nie powietrze:)
krawiec174
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 4 paź 2012, o 15:01
Lokalizacja: Zamość

Postprzez pietrasiak2 » 16 lis 2012, o 19:52

Jeżeli zaczyna leciec ciepłe powietrze to znak dla Ciebie że układ jest odpowietrzony i w nagrzewnicy jest płyn a nie powietrze:)

Masz rację ponieważ wiadomo jest czy jest dobrze góra odpowietrzona inaczej będzie leciało na przemian ciepłe /zimne i po to jest :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Następna strona

spodnie fox



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości