Grzeje się silnik 1.6

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

Grzeje się silnik 1.6

Postprzez brodi1989 » 15 kwi 2011, o 10:20

Witam mam taki problem otóż w moim golfie 3 1.6 55kw jak poruszam się w trasie to trzyma mi temp: 75-80stopniC a jak stane w korku na 2min to mam 110stopniC i właćza sie wentylator schłodzi go do 90stopni a jak ruszę to spada do 80stopni, gdy zatrzymam się znów w korku to znów jest 110 dodam że zmienilem wczoraj termostat firmy Wuhler wraz z nowym płynem borygo i nic nie pomogło. Myślę że może to być wina uszczelki pod głowicą jak silnik jest rozgrzany i odkręcę korek od zbiorniczka wyrownawczego to wylewa się płyn :-( Pomocy
Pozdrawiam Łukasz
brodi1989
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 kwi 2011, o 09:48
Lokalizacja: Sochaczew

Grzeje się silnik 1.6

 

Postprzez michaal » 15 kwi 2011, o 16:23

Wymieniałeś może czujnik temperatury, czy takie coś pojawiło się od jakiegoś czasu. Często był taki przypadek opisywany na forum jak się wymieniło czujnik na nieoryginalny i najtańszy. Zawsze jest tak, że jak odkręcisz korek zbiornika wyrównawczego na gorącym płynie, to ci wyleci i może ciebie poparzyć. Taka było opisywane już w podstawówce na fizyce. Napisz jeszcze jedno czy przypadkiem nie zmienił ci się kolor dymu na zimnym silniku albo masz ubytki płynu, bo w większości przypadków te objawy sugerują na popsutą uszczelkę pod głowicą.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Re: Grzeje się silnik 1.6

Postprzez PabloSBT » 15 kwi 2011, o 19:02

brodi1989 napisał(a):Witam mam taki problem otóż w moim golfie 3 1.6 55kw jak poruszam się w trasie to trzyma mi temp: 75-80stopniC a jak stane w korku na 2min to mam 110stopniC i właćza sie wentylator schłodzi go do 90stopni a jak ruszę to spada do 80stopni, gdy zatrzymam się znów w korku to znów jest 110 dodam że zmienilem wczoraj termostat firmy Wuhler wraz z nowym płynem borygo i nic nie pomogło. Myślę że może to być wina uszczelki pod głowicą jak silnik jest rozgrzany i odkręcę korek od zbiorniczka wyrownawczego to wylewa się płyn :-( Pomocy
Pozdrawiam Łukasz

a samochód stracił moc? masz białą maź pod korkiem ? odkręć korek ze zbiorniczka wyrównawczego i odpal samochód zaczekaj aż się wentylator włączy jak wywali płyn ze zbiorniczka to będzie uszczelka pod głowicą jeśli nie to stawiał bym na czujnik temperatury :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez brodi1989 » 15 kwi 2011, o 21:32

czujnika temperatury nie wymieniałem, samochód przy odpaleniu kopci na biało nie wiem czy tak powinno byc ale pojakiejś chwili przestaje, pod korkiem od wlewu oleju są jakieś małe oznaki iałej mazi ale ledwo co to widać i są delikiatne, jutro zobaczę poziom oleju wiec napiszę co i jak
A jak mogę sprawdzić czy czujnik temperatury jest sprawny?????????
brodi1989
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 kwi 2011, o 09:48
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez PabloSBT » 15 kwi 2011, o 22:04

brodi1989 napisał(a):czujnika temperatury nie wymieniałem, samochód przy odpaleniu kopci na biało nie wiem czy tak powinno byc ale pojakiejś chwili przestaje, pod korkiem od wlewu oleju są jakieś małe oznaki iałej mazi ale ledwo co to widać i są delikiatne, jutro zobaczę poziom oleju wiec napiszę co i jak
A jak mogę sprawdzić czy czujnik temperatury jest sprawny?????????

miernikiem na 1i3 pinie tu są wartości jakie powinny być
Obrazek
jak jest zimny i kopci na biało później przestaje to nic złego nie onacza
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez brodi1989 » 16 kwi 2011, o 07:27

to zaraz wstane pijdę poszukać miernika i sprawdzę tylko mam pytanie na rozgrzanym silniku muszę sprawdzać ten czujnik :?: a który kabelek od miernika do pinu i na jakiej częstotliwości muszę ustawić miernik :?:

[ Dodano: 2011-04-16, 12:59 ]
wiec napisze tak: na starym czujniku pokazywał mi miernik przy temperaturze silnika 80stopniC 200-290amper? zmieniłem czujnik na nowy i dalej jest to samo wiatrak załańcza się przy 100stopni i rozłańcza go przy 92stopni i potem znowu temperatura silnika wzrasta. Co może byc nie tak :?: oby nie była to uszczelka pod głowicą :evil:

[ Dodano: 2011-04-19, 09:07 ]
noi już po kłopocie auto naprawione, mechanik powiedział mi że to jakiś czujnik przy chłodnicy, uszczelka pod głowicą dobra :-)
brodi1989
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 15 kwi 2011, o 09:48
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez dziabi3 » 3 maja 2011, o 23:32

kolego 2 rzeczy do wymiany

termostat > dlatego spada ci temperatura
stycznik termiczny w chłodnicy > który odpala wentylator , tobie nie odpala 1 biegu z 2 i dlatego dopiero przy 110 stopniach odpala 2 bieg
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez PabloSBT » 4 maja 2011, o 21:35

brodi1989 napisał(a):to zaraz wstane pijdę poszukać miernika i sprawdzę tylko mam pytanie na rozgrzanym silniku muszę sprawdzać ten czujnik :?: a który kabelek od miernika do pinu i na jakiej częstotliwości muszę ustawić miernik :?:

[ Dodano: 2011-04-16, 12:59 ]
wiec napisze tak: na starym czujniku pokazywał mi miernik przy temperaturze silnika 80stopniC 200-290amper? zmieniłem czujnik na nowy i dalej jest to samo wiatrak załańcza się przy 100stopni i rozłańcza go przy 92stopni i potem znowu temperatura silnika wzrasta. Co może byc nie tak :?: oby nie była to uszczelka pod głowicą :evil:

[ Dodano: 2011-04-19, 09:07 ]
noi już po kłopocie auto naprawione, mechanik powiedział mi że to jakiś czujnik przy chłodnicy, uszczelka pod głowicą dobra :-)
skoro to był czujnik w chłodnicy to dobrze że do tego szybko doszedłeś mi się tak przegrzewał przegrzewał aż poszła uszczelka pod głowicą :P czujnik pewnie ci załączał wentylator na 2gi bieg bo na pierwszym biegu powinno włączać wentylator ok 95 stopni :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez killah » 6 maja 2011, o 20:46

pany kupiłem czujnik w chłodnicy. jakim kluczem stary zdemontować?

na zimnym silniku wiem że trzeba to robić. A czy płyn ucieknie jak odkręcę stary?
killah
 

Postprzez PabloSBT » 8 maja 2011, o 11:39

killah napisał(a):pany kupiłem czujnik w chłodnicy. jakim kluczem stary zdemontować?

na zimnym silniku wiem że trzeba to robić. A czy płyn ucieknie jak odkręcę stary?

wydaje mi się że płyn ucieknie lepiej spuścić ja wymieniałem czujnik w chłodnicy i od razu termostat to spuszczałem a klucz to chyba 24 jak dobrze pamiętam :) ja odkreciłem ten czujnik żabką bo nasadka mi nie chciała dostać przez ten plastik wystający z czujnika
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez killah » 8 maja 2011, o 14:19

PabloSBT napisał(a):
killah napisał(a):pany kupiłem czujnik w chłodnicy. jakim kluczem stary zdemontować?

na zimnym silniku wiem że trzeba to robić. A czy płyn ucieknie jak odkręcę stary?

wydaje mi się że płyn ucieknie lepiej spuścić ja wymieniałem czujnik w chłodnicy i od razu termostat to spuszczałem a klucz to chyba 24 jak dobrze pamiętam :) ja odkreciłem ten czujnik żabką bo nasadka mi nie chciała dostać przez ten plastik wystający z czujnika


zleciłem to jednak mechanikowi bo nie mam takich narzędzi by to zdemontować. Przez to że 2 wiatraki w chłodnicy to masakra było się dostać dla takiego laika jak ja. Klucz 30ci jak coś.

acha no i teraz wentylator załącza się OK>
killah
 


- - -



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość