błąd 779 czujnik temperatury zewnętrznej g17

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

błąd 779 czujnik temperatury zewnętrznej g17

Postprzez silent20 » 4 sie 2014, o 21:55

Witam,

mam problem z czujnikiem temp. jak w temacie. Autko to wersja GT Special z climatronik i MFA.

Problem polega na tym, że każdorazowo po uruchomieniu silnika na wyświetlaczu klimatyzacji pokazuje się temp. 10 stopni. Po ok 10-15 minutach rośnie do temp faktycznie panującej na zew.

Czytałem, że czujnik temp powinien znajdować się w zderzaku w kratce od strony pasażera. Jest otwór w kratce ale czujnika brak, nie widzę też luźnych przewodów do którego mógłby być podpięty. Czytałem również, że ten czujnik jest do temp wyświetlanej przez MFA. W każdymn bądź razie czujnika nie ma i MFA nie pokazuje temp.

Drugi czujnik ponoć może znajdować się pod filtrem kabinowym, faktycznie jest tak taki trzpień z białą końcówką, ale bardziej przypomina mi trzpień który miałby blokować klapkę która tam jest.

Moje pytanie, czy ten trzpień to faktycznie czujnik? można go gdzieś kupić? to ten jest odpowiedzialny za temp w climatronik?

drugie pytanie o czujnik w zderzaku - którędy biegną przewody do tego czujnika? ten czujnik znalazłem na allegro mógłbym go zamontować, tylko do czego to podpiąć?

jest też trzeci czujnik, nazywa się chyba czujnik nasłonecznienia i znajduje się na podszybiu - jest i chyba działa :)

z góry dzięki za pomoc :)
silent20
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17 mar 2011, o 11:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

błąd 779 czujnik temperatury zewnętrznej g17

 

Postprzez MiroGti » 5 sie 2014, o 21:54

Kolego czujnik temperatury climatronic jest w kratce i temperatura wyświetlana jest na panelu climatronica a nie na zegarach mfa a przy filtrze kabinowym tam nie ma czujnika ma być pod zderzakiem w kratce dwa kabelki dokupisz w sklepie spokojnie
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pablomed » 6 sie 2014, o 21:42

silent20, nie wiem czy wszystkie wersje mają tak samo ale o ile wiem czujnik w kratce jeśli masz MFA i równocześnie klimatronik odpowiada za wskazania na klimatroniku, natomiast MFA pomija wtedy pokazywanie temperatury i tak jest fabrycznie, czyli szukaj na szrocie lub w sklepie czujnika w kratkę i powinno trybić. Czujników jest więcej - jeden chyba na ECU - odpowiada za to żeby klima nie włączyła się poniżej 5 stopni bo tak jest w vw, no i ten trzpień to chyba też czujnik potrzebny do działania klimatronika (czy termotronica jak u mnie). W każdym razie skup się na tym w kratce w zderzaku . Ponoć biegunowość podłączenia jest ważna więc jeśli wtyczkę ori masz urwaną to obie wersje podłączenia wypróbuj w razie czego
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez silent20 » 10 sie 2014, o 20:09

ok, będę musiał poszukać takiego czujnika, tylko powiedzcie jeszcze gdzie mam szukać przewodów pod które mam podłączyć ten czujnik. którędy one biegną pod maską, w miejscu gdzie powinien być czujnik nie widzę żeby było coś urwane, żadnych luźnych przewodów ani kostki do której można byłoby cokolwiek podpiąć.
silent20
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17 mar 2011, o 11:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Reiven » 15 sie 2014, o 10:49

Jeden czujnik jest w kratce zderzaka (czujnik temp. zewn.) dwu pinowa (taka jak do kierunków) kostka, wiązka wychodzi przy prawej podłużnicy.

Drugi czujnik jest we wlocie powietrza pod filtrem kabinowym (czujnik temp. zasysanego powietrza) w przypadku braku tego pierwszego sterownik wyświetla na wyświetlaczu zastępczą wartość z tego drugiego.

Czujnika na podszybiu w climatroniku nie ma, jest w klimie manualnej.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez silent20 » 25 sty 2015, o 18:02

kupiłem czujnik temp. do golfa 4, kostka trochę nie pasowała ale po małej modyfikacji udało się to jakoś spiąć i wszystko działa :)
silent20
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17 mar 2011, o 11:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Ardius » 26 kwi 2015, o 22:26

Reiven napisał(a):Jeden czujnik jest w kratce zderzaka (czujnik temp. zewn.) dwu pinowa (taka jak do kierunków) kostka, wiązka wychodzi przy prawej podłużnicy.

Drugi czujnik jest we wlocie powietrza pod filtrem kabinowym (czujnik temp. zasysanego powietrza) w przypadku braku tego pierwszego sterownik wyświetla na wyświetlaczu zastępczą wartość z tego drugiego.

Czujnika na podszybiu w climatroniku nie ma, jest w klimie manualnej.


Mam golfa z 97 roku, z climatroniciem i mam 4 czujniki temp- w kratce zderzaka, pod filtrem (fachowo chyba się zwie czujnik teperatury dmuchawy), trzeci na podszybiu wewnątrz auta (to mi wygląda ma czujnik temp) no i czwart jest na panelu obok radia( tam gdzie jest np. grzanie foteli to obok jest wąski plastik a pod nim czujnik.
Sam mam problem z klimą, bo na Vagu wyświetla że mam uszkodzony "czujnik temperatury dmuchawy" i nie wiem jak się zabrać za jego wymianę i czy to faktycznie ten o którym myślę. Jak ktoś wie, to niech się podzieli wiedzą.
Kto pyta - nie błądzi, a wielu ludzi błądzi...
Ardius
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 29 mar 2012, o 19:43
Lokalizacja: Kamienna Góra

Postprzez MiroGti » 27 kwi 2015, o 20:43

Myślę że to ci rozjaśni dylemat ,czujnik G56 temperatury tablicy przyrządów z dmuchawą V42 czujnika temperatury
(steruje pokrywą temperatury i dmuchawą świeżego powietrza w zależności od temperatury.
(Przebieg w razie awarii czujnika G56: tryb przebiega dalej z przyjętą wartością +24°C).
Czujnik temperatury G56 tablicy przyrządów z dmuchawą V42 czujnika temperatury stanowią jedną część.
Tu masz link do tego z opisem :arrow: http://delta-m.cba.pl/downloads/SCHEMAT ... TRONIC.pdf
moj-golf/black-mk3-by-mirogti-t68213.html

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Avatar użytkownika
MiroGti
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 856
Dołączył(a): 28 sty 2014, o 20:04
Lokalizacja: KDA
Rocznik: 97
Silnik: 2.0 AGG GTI
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - - Najlepsza zdecydowanie jest ta lawet z Gdańska bo szybko są na miejscu i mają dobry sprzęt!



Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości