1,6 ABU - Swap Klimy

Wszystko co związane z klimatyzacją i nawiewami w samochodzie Volkswagen Golf 3

Moderator: Moderator

1,6 ABU - Swap Klimy

Postprzez Michał93 » 14 paź 2015, o 21:09

Witam Golfiarzy. Jestem posiadaczem Golfika trójeczki w wersji1,6 75 km (oznaczenie bodajże ABU). Gratów seryjnie kilka miałem (m.in wszystkie szybki w prądzie, itp.). No i nachodzi mnie na swap klimy (zbyt wiele razy się trzeba było tego lata gotować podczas jazdy ;) ). I w związku z tym mam pytanko jak by to wyglądało. Planuje kupić całego Goferka z klimą i wykonać swap. I pasuje szukać tylko egzemplarza z motorem 1,6 ABU i klimą czy można wykonać swap z auta z dowolnym silnikiem? Chodzi mi przede wszystkim o części współpracujące z zespołem napędowym, czy sa współzamienne z innymi wersjami silnikowymi czy muszą być od konkretnego silnika. Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Michał93
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 5 paź 2013, o 23:36
Lokalizacja: Gródek n/D okolice
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU 55kW
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

1,6 ABU - Swap Klimy

 

Re: 1,6 ABU - Swap Klimy

Postprzez junior44 » 16 paź 2015, o 14:45

Ja proponuje oczytać sie troche najpierw na ten temat bo jest tego troszke na forum tym jak i drugim vwgolf.pl
Ja własnie skonczyłem robic swap u siebie i montowałem czesci ktore nawet nie wiem z jakiego są silnika.
Róznic sie bedzie tylko łapa pod sprezarke,alternator, i koło pasowe na pasek klinowy. Reszta to juz obojetnie z jakiego silnika - nie wiem jak z VR6
Avatar użytkownika
junior44
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 11 sty 2012, o 15:25
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1997
Silnik: 1.6 GT AFT
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: 1,6 ABU - Swap Klimy

Postprzez Michał93 » 17 paź 2015, o 22:13

Dzięki kolego za odpowiedź :) U siebie robiłeś sam swapa czy w jakimś warsztacie? Zakładałeś klime manualną czy automatyczną?
Avatar użytkownika
Michał93
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 5 paź 2013, o 23:36
Lokalizacja: Gródek n/D okolice
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU 55kW
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: 1,6 ABU - Swap Klimy

Postprzez junior44 » 18 paź 2015, o 20:01

Z pomoca mechanika. 80% rzeczy ogarnełem sam. On robil kable, przekaznika i tak dalej.
Klime manualna wstawiałem. Tak to wygladało mniej wiecej u mnie:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
junior44
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 11 sty 2012, o 15:25
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1997
Silnik: 1.6 GT AFT
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: 1,6 ABU - Swap Klimy

Postprzez Michał93 » 19 paź 2015, o 14:56

Dzięki za wrzucenie fotek :) Co do mnie to raczej sam się w to bawił nie będę. Musiał bym mieć z miesiąc wolnego żeby to sam ogarnąć ;) Dlatego go odstawie pewnie tam, gdzie blacharka była robiona. A jak Ci się spisuje ta klima? Nie masz z nią zadnych problemów? Trzyma szczelność?
Avatar użytkownika
Michał93
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 5 paź 2013, o 23:36
Lokalizacja: Gródek n/D okolice
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU 55kW
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: 1,6 ABU - Swap Klimy

Postprzez junior44 » 19 paź 2015, o 18:39

Nie jest to takie skomplikowane tylko fakt duza czasu trzeba. Mi zeszlo 2-3 tyg bo czesci mi brakowalo za nim znalazlem brakujace i tak dalej to troche schodziło. Jak podłączysz wszystko to nie składaj przodu tylko sprawdz szczelnosc azotem najpierw.
Albo dzwonisz do firmy w okolicy co robia klime i oni mobilnie moga przyjechac z azotem albo ty musisz podjechac. Jak bedzie przód caly nie wierchu to chociaz wszedzie moze spryskac i szczelnosc sprawidzic. u mnie nie bylo szczelnie i odrazu usunełem usterke. tak to bez sensu czynnik wlewac jak ucieknie.
Klima zdazylem uzyc pare razy to sprawowała sie ok teraz juz jest zimno takze wiadomo ze juz nie uzywam :)
Avatar użytkownika
junior44
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 11 sty 2012, o 15:25
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1997
Silnik: 1.6 GT AFT
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: 1,6 ABU - Swap Klimy

Postprzez Michał93 » 19 paź 2015, o 21:18

No właśnie to jedyne sensowne rozwiązanie żeby najpierw sprawdzić szczelność a potem złożyć front. Potem w razie ewentualnej usterki by było za dużo rozbierania. A Ty kupowałeś wszystko osobno czy kupiłeś Golfa-dawce in z niego wymontowałeś kompletną klimę? A jak wygląda sprawa z przegrodą między wnętrzem a silnikiem? Trzeba tam coś wycinać czy ingerować w blacharkę?
Avatar użytkownika
Michał93
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 5 paź 2013, o 23:36
Lokalizacja: Gródek n/D okolice
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU 55kW
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: 1,6 ABU - Swap Klimy

Postprzez junior44 » 20 paź 2015, o 10:28

Kupiłem niby "komplet" tylko ze połowe czesci mi w nim brakowało. Takze trzeba uwazac co sie kupuje bo potem musialem szukac bo brakuje.
w przegrodzie trzeba 2 otwory przewiercic. na zawor i na skraplacz. nic takiego trudnego
Avatar użytkownika
junior44
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 11 sty 2012, o 15:25
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1997
Silnik: 1.6 GT AFT
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: 1,6 ABU - Swap Klimy

Postprzez Michał93 » 20 paź 2015, o 12:51

Ja właśnie zamierzam kupić kompletne MK3 jako dawcę. I z niego przekładać cały układ do swojego. Przy okazji wymontować co lepsze i zmagazynować zapas części :D Tylko dwa otwory? To faktycznie niewielka ingerencja. Słyszałem kiedyś że trzeba większe otwory wycinać i poważniej ingerować w przegrodę. A tu miła niespodzianka :)
Avatar użytkownika
Michał93
Czytacz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 5 paź 2013, o 23:36
Lokalizacja: Gródek n/D okolice
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU 55kW
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: 1,6 ABU - Swap Klimy

Postprzez junior44 » 20 paź 2015, o 14:29

Cos nie bedziesz wiedzial to pisz. Ile moge to pomoge ;)
Avatar użytkownika
junior44
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 11 sty 2012, o 15:25
Lokalizacja: Dolnośląskie
Rocznik: 1997
Silnik: 1.6 GT AFT
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona




Powrót do Klimatyzacja i Nawiewy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości