Zerwana śruba koła

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

Zerwana śruba koła

Postprzez rs8 » 11 paź 2013, o 20:45

Witam, mam taki problem dziś sprawdzałem dociagniecie kół i zauważyłem że jedna śruba wkole kreci sie w obie strony ale ani nie dociąga ani nie mozna ją wyjąc. Jakieś rady? do wymiany bd tylko piasta czy kupic używaną zwrotnice? Dodam że śruby są nowe mają może 2miesiące
rs8
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 25 kwi 2011, o 09:08
Lokalizacja: tychy

Zerwana śruba koła

 

Postprzez killah » 11 paź 2013, o 21:19

do wymiany piasta ale trzeba będzie też zmienić łożysko przy okazji.
killah
 

Postprzez prezesik » 11 paź 2013, o 21:34

Piasta jest bardzo twarda, prędzej śruba się zjedzie niż piasta. Odkręć wszystkie śruby a tą ostatnią co się kręci próbuj odkręcać i przy okazji odciągaj koło jakbyś je chciał zdjąć, może śruba załapie gwintu i ją wykręcisz.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez rs8 » 11 paź 2013, o 21:40

A czy jeżdzenie na takim kole jes bezpieczne czy nie za bardzo? ;-)
rs8
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 25 kwi 2011, o 09:08
Lokalizacja: tychy

Postprzez prezesik » 11 paź 2013, o 21:42

Na trzech śrubach można jeszcze przejechać jak jesteś w sytuacji bez wyjścia nie masz czym jechać do sklepu po nową śrubę itp, ale ja bym nie ryzykował.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez rs8 » 11 paź 2013, o 21:49

Czyli jedyne rozwiązanie wymienic piaste, i zobaczyć przy okazji śrube? Mam pytanie jaką piaste mam wybrać bo widziałem kilka typów moj golf to 1,8 90km z 96r.
rs8
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 25 kwi 2011, o 09:08
Lokalizacja: tychy

Postprzez prezesik » 11 paź 2013, o 22:19

Pierw zdejmij koło i oceń uszkodzenia, nie kupuj w ciemno piasty, bo na 80% to śruba jest zjechana.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Radi » 12 paź 2013, o 16:04

rs8 napisał(a):Mam pytanie jaką piaste mam wybrać bo widziałem kilka typów moj golf to 1,8 90km z 96r.

Sa tylko dwa rodzaje na 4 sruby albo 5 ty masz tą na 4 Prezesik dobrze mówi na początek ocena strat bo wymiana piasty wiąże sie z wymianą łożyska a te potrafia być dość drogie
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez rs8 » 17 lis 2013, o 19:28

Jako że trzeba powoli zmieniac koła na zimówki to trzeba jakoś odkręcić tą srubę. Moje pytanie, jak ja wyciągnąć wykręcic bo kręcenie kluczem nic nie daje. :kwasny:
rs8
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 25 kwi 2011, o 09:08
Lokalizacja: tychy

Postprzez Radi » 17 lis 2013, o 21:23

rs8 napisał(a):Jako że trzeba powoli zmieniac koła na zimówki to trzeba jakoś odkręcić tą srubę. Moje pytanie, jak ja wyciągnąć wykręcic bo kręcenie kluczem nic nie daje. :kwasny:


A kreci się dość luźno? Spróbuj tak podnieś auto, odkręć pozostałe śruby, ustaw koło tak żeby śruba była najwyżej. Teraz tak nałóż klucz następnie chwyć u góry za oponę i jednocześnie ciągnij do siebie i próbuj wykręcać. Felgą pociągniesz za łeb i przy odrobinie szczęścia może uda się ją wykręcić. Tylko dobrze umocuj auto najlepiej na klocku żeby Ci z lewarka nie spadło.
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2831
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe





Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości