Problem po zmianie kół na zimowe

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

Problem po zmianie kół na zimowe

Postprzez bartsor » 5 lis 2011, o 16:17

Witam.
Mam bardzo ciekawy problem. 3 dni temu postanowiłem zmienić koła na zimowe. Od 2 sezonów jeżdzę w zimie na tym samym komplecie czyli 15" alu VW Estoril + lacia 195/55 (te które widać w awatarze). Jakież było moje zdziwienie gdy po założeniu na przodzie kółka zimowego okazało sie że sruby mocujace sa za długie (oryginalne VW standard 26mm) i po dokręceniu koła ni huhu go nie obrócę... Z tyłu natomiast wszystko jest ok. W zeszłym roku i 2 lata temu problemu nie było. I od 3 dni siedzę i kombinuję wtf... Być może znaczenie miał fakt że w kwietniu tego roku wymieniałem z przodu łożyska. "Macherzy" którzy to robili stwierdzili że żeby nie robić poźniej geometrii to wyciągną cała zwrotnicę razem z amorem. Po tej operacji zyskałem jeden nowy przegub (efekt "fachowego" wybijania starego przegubu z piasty za pomocą 5kg młota) no i się teraz zastanawiam czy dodatkowo nie pokiełbasili coś z tymi śrubami. Z letnimi kołami nie ma problemu bo mam OZ-ty 16", które są szersze i śruby wkręcają się ze 2 obroty mniej w porównaniu do oryginalnych felg VW. Krótszych śrub nie ma do Golfiszcza zostaje jedynie skrócić te co mam a na nastepna wiosne kupic znowu nowe 26mm bo podejrzewam ze jak skróce te to bedą za krótkie żeby dokręcic letnie koła. Rozwiazanie niby jest ale niech mi ktoś łaskawie wytłumaczy co sie kurcze porobiło bo mnie to okrutnie interesuje... Z góry dzięki za informacje.
Avatar użytkownika
bartsor
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 29 kwi 2008, o 09:19
Lokalizacja: Chełmek

Problem po zmianie kół na zimowe

 

Postprzez prezesik » 5 lis 2011, o 22:35

Wg mnie przed zmianą łożysk piasta musiała być niewciśnięta do końca, była większa przerwa między piastą a zwrotnicą, śruby nie dotykały do zwrotnicy, ty nie widziałeś w tym problemu, bo koło się normalnie kręciło.
Po zmianie łożysk mechanicy wcisnęli do końca piastę tak jak powinno być, zmniejszyła się przerwa między piastą a zwrotnicą i śruby zaczęły dotykać zwrotnicy blokując tym samym koło.
To jedyna myśl jaka mi przychodzi do głowy przy tym nietypowym problemie.
Wymieniałem nie raz łożyska przednie, ale nigdy nie spotkałem się z tym, aby piasta nie była wciśnięta do końca.
A może śruby pomyliłeś i dałeś dłuższe...
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Lobus » 6 lis 2011, o 00:22

prezesik25, nawet jeśli tak jest jak piszesz, to jeśli kolega twierdzi, że ma ori śruby to one mimo to powinny pasować, przecież co jak co ale krótszych czy dłuższych śrub nie robili w fabryce, czy się mylę??
Coś chyba nie tak jest z tymi śrubami, bo po wymianie łożyska nie mogło się nic ot tak zmienić..
Lobus
Ekspert
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 7 paź 2010, o 10:55
Lokalizacja: Wrocław/Bogatynia

Postprzez bartsor » 7 lis 2011, o 00:42

prezesik25, wiesz co skoro sam twierdzisz ze nie spotkałeś się z niedociśnięta piastą to nie sądzę żeby to się mogło zdażyć u mnie. Tak się jeszcze zastanawiam czy czasem facet w sklepie motoryzacyjnym nie wcisnął mi łożyska nie do tej wersji Golfa i może są za krótkie/długie i wtedy może by pasowało do Twojej teorii niedociśnietej/dociśniętej piasty. Co do śrub to powtarzam że są to oryginalne sruby VW. Nic z nimi nie kombinowałem odkąd mam mojego Golfiszcza i do tej pory wszystko hulało...
Avatar użytkownika
bartsor
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 29 kwi 2008, o 09:19
Lokalizacja: Chełmek

Postprzez prezesik » 7 lis 2011, o 07:45

bartsor napisał(a):Tak się jeszcze zastanawiam czy czasem facet w sklepie motoryzacyjnym nie wcisnął mi łożyska nie do tej wersji Golfa i może są za krótkie/długie i wtedy może by pasowało do Twojej teorii niedociśnietej/dociśniętej piasty.
też mi się tak wydaje.

Zerknij jaka jest odległość między piastą i zwrotnicą z jednej strony a jaka jest z drugiej.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez bartsor » 12 lis 2011, o 12:58

Nawał obowiązków i nie było czasu zająć się furą ale wracamy do tematu...
prezesik25, zaraz schodzę do garażu i zmierzę tą odległość. Sprawdziłem też czy kupiłem odpowiednie łożyska i wychodzi że tak, przynajmniej wg katalogu producenta. Tak dla informacji sąto łożyska Febi Bilstein kod prod. 357 498 625 B. Dam znać co wykminiłem pod autem...

[ Dodano: 2011-11-12, 15:19 ]
No i wszystko kurna jasne... Problem leży nie w łożyskach tylko w klockach hamulcowych. Właśnie sobie uświadomiłem że razem z łożyskami wymieniane były klocki i koleś wcisnął mi w sklepie klocki (Meyle) nie do trójeczki... Problem polega na tym że są one za grube, po założeniu zacisk hamulcowy wystaje za bardzo na zewnątrz i dokręcając felgę 15" dociska ją do zacisku. Kapłem się po śladach otarć wewnątrz felgi:) Niestety 2 śruby już skróciłem i muszę kupić nowe... Swoją drogą koleś w sklepie który mi to sprzedał zasłużył na solidnego czopsa, powinien handlować kurde oscypkami na krupówkach a nie częsciami, ciekawe w jakim katalogu szukał skoro na pudełku pisze jak byk że te klocki są do Audi 100 i A6. W poniedziałek się przejade zdzielić go w banie... Wcześniej problemu niezauważyłem bo jak mówiłem letnie kółka mam szersze i zacisk miał jeszcze miejsce wewnątrz. Temat do zamknięcia.
Avatar użytkownika
bartsor
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 29 kwi 2008, o 09:19
Lokalizacja: Chełmek


- - -



Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości