OPONY GOLF 3 PILNE

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

OPONY GOLF 3 PILNE

Postprzez maciekzlw » 17 paź 2013, o 18:15

czy bedzie przeszkadzala jak na osi przedniej beda opony o rozmiarze 185/65/14 a z tylu 185/60/14??? PILNIE POTRZEBUJE POMOCY
maciekzlw
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 19 lis 2012, o 19:21
Lokalizacja: Zelów

OPONY GOLF 3 PILNE

 

Postprzez hellaflush » 17 paź 2013, o 18:22

Nie będzie przeszkadzało, ważne żeby były takie same na jednej osi.
Avatar użytkownika
hellaflush
Gaduła
 
Posty: 802
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 17:02
Lokalizacja: 71

Postprzez saszelqq » 17 paź 2013, o 19:49

A odwrotnie nie możesz założyć? Nie raz widziałem, jak na tył większy profil ludzie dają, ciekawe dlaczego? ;)
Avatar użytkownika
saszelqq
Members
 
Posty: 2458
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 00:09
Lokalizacja: Białystok
Rocznik: 1981
Silnik: 1.1 GG
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez lukaszek92 » 5 lis 2013, o 23:02

tak jest przyjęte;)
opony niższe i węższe na przód
opony szersze i wyższe na tył

dlaczego? nawet dla wyglądu

różne są tego powody
tak samo jak z zakładaniem lepszych opon...jedni na przód drudzy na tył
i tez mozna tłumaczyc bo np.naped na tył temu na zime na tył lepsze

a jak wytłumaczyc przy napedzie na przód?
proste...wolisz ryszuc czy sie zatrzymac?:)))
lukaszek92
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 8 wrz 2013, o 21:12
Lokalizacja: Białystok

Postprzez prezesik » 5 lis 2013, o 23:27

Ja 3 lata jeździłem zimą z kołami: 175/65r13 z przodu i 165/70r13 z tyłu. Na ten sezon zmieniłem odwrotnie. Różnicy w wyglądzie nie widać tak drastycznej, ale te co były poprzednio z przodu wytarły się jakieś 2 mm, a te z tyłu prawie wcale. Taki profil mam dlatego, że były baardzo okazyjnie kupione, więc się nie zastanawiałem. Zamiast wydać 520 PLN za nowe opony wydałem 250 PLN :mrgreen:
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Opik » 6 lis 2013, o 00:11

lukaszek92 napisał(a):tak jest przyjęte;)
opony niższe i węższe na przód
opony szersze i wyższe na tył

dlaczego? nawet dla wyglądu


oraz dla zwiększenia i tak dużej podsterowności w fwd, zmiany zachowania samochodu w zakręcie, a w skrajnych przypadkach namieszanie systemowi ABS, o ESP nie wspominając

ah, no ale tak, wygląd :ok:

słyszę takie "porady" to mi się nóż w kieszeni otwiera :roll:




Do założyciela tematu - nie przeszkadza w niczym, ba:
w pewnym stopniu ma to swoje odzwierciedlenie chociażby w motocrossie - tam przednie koło jest większe żeby poprawić sterowność, lepiej amortyzować wstrząsy i żeby niepotrzebnie nie rozwodzić się nad tematem poprawia to sterowność pojazdu.
A jak jest w samochodzie? Nie sądzę żeby w jakiś szczególny sposób wpływało na sterowność, w pewnym stopniu może być to korzystne dla zawieszenia (przód jest zdecydowanie cięższy - większy profil - więcej powietrza tłumiącego wstrząsy). Jak założysz, tak będzie dobrze :)

A co do tematu czy lepsze opony na przód czy na tył - wg ostatnich "porad ekspertów" w prasie motoryzacyjnej dla przeciętnego kierowcy lepszym rozwiązaniem są porządniejsze opony założone na tyle. Dlaczego? Bo samochód nie obróci się bokiem w zakręcie, a słaba trakcja przy przyspieszaniu powinna ostudzić zapędy do bardzo dynamicznej jazdy. W praktyce jednak jak ogarniasz podstawowe zachowania samochodu, wiesz z czego wynikają takie zjawiska jak pod- i nadsterowność, jak sobie z nimi radzić, to lepiej jest wsadzić gorsze opony na tyle. Nie będziesz miał wtedy aż takich problemów z wyjechaniem po kopnym śniegu oraz pozytywnie wpłynie to na hamowanie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe





Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości