Opony 195, silnik 60 km

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

Opony 195, silnik 60 km

Postprzez metalhero » 13 lis 2013, o 03:00

Kupuję nowe felgi do golfa. Aktualnie posiadam seryjne stalówki z oponami 175/70/13. Na nowy sezon planuję zakup aluminiowych bbs 6x15. Czy silnik 1.4 pociągnie bez problemu opony 195? Czy będzie odczuwalny spadek mocy?
Znalazłem w bardzo atrakcyjnej cenie opony Yokohama Bluearth Ae01A, które słyną z bardzo niskiego oporu toczenia (C). Ich rozmiar to 195/50/15.
Powtórzę jeszcze raz. Czy będzie przy tym silniku bardzo odczuwalny spadek mocy? Jeszcze przy okazji, jak będzie wyglądać spalanie?
Z góry dziękuję.
Avatar użytkownika
metalhero
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 27 gru 2011, o 20:13
Lokalizacja: Racibórz

Opony 195, silnik 60 km

 

Postprzez killah » 13 lis 2013, o 09:31

Jak na moje to za szeroka opona na takie felgi. Będzie to wyglądać koszmarnie. Lepsza by była 185/45

Wg mnie dużego spadku mocy nie będzie ale minimalny tak.
killah
 

Postprzez Opik » 13 lis 2013, o 13:06

195 na 6" będzie wyglądać normalnie, nie będzie jakiegoś wielkiego szału ale tragedii także nie uświadczysz. Przecież takie parametry miały fabryczne koła
spadku mocy nie będzie, bo nagle nie ubędzie Ci kilka koni spod maski. Będą po prostu większe straty tej mocy przez większe opory toczenia. Średnica wiele się nie zmieni, więc bez problemu możesz zakładać :)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 13 lis 2013, o 13:45

Odnośnie spalania LPG to u mnie na takich alu pali 9l gazu w trasie, a dla porównania na zimowych 175/70r13 8l.
Oczywiście auto się trochę gorzej zbiera na takich alusach, no ale coś za coś.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez metalhero » 13 lis 2013, o 22:19

W sumie silnik będzie miał 80 mm więcej gumy do pociągnięcia, czyli teoretycznie silnik, szczególnie ten słabszy, będzie mniej dynamiczny. Z drugiej strony, będę miał dobre opony o niskim oporze toczenia, więc liczę po cichu na to, że ten "spadek mocy" i ewentualny wzrost spalania zredukuje do aktualnych wyników właśnie jakość tej opony.
No ale chciałem dowiedzieć się, jak to wygląda w praktyce.
Dzięki za dotychczasowe info ;-)
Avatar użytkownika
metalhero
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 27 gru 2011, o 20:13
Lokalizacja: Racibórz

Postprzez Paweu » 13 lis 2013, o 23:30

metalhero napisał(a):No ale chciałem dowiedzieć się, jak to wygląda w praktyce.


W praktyce wygląda to też tak że możesz odczuwać na początku jakby auto było nieco mniej dynamiczne oraz że kierownica kręci się nieco ciężej (jeśli nie masz wspomagania). Potem 'dupohamownia' przyzwyczai się do jazdy i tyle w temacie.

Miałem taką przesiadkę ze 175/65 na 185/65.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4274
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio





Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości