felga 7,5jx16 et 55

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

felga 7,5jx16 et 55

Postprzez megaklawiszowie » 17 paź 2014, o 14:56

Witam panowie udalo mi sie nabyc felge jak z parametrami powyzej, na obecna chwile jezdzilem na 7jx15 z et 35 powiedzcie mi jaki dystans okazalaby sie odpowiedni zeby miec efekt jak przy tych starachy roznica et to juz teraz 20 :)

czekam na info, a no i jakie oponki najlepiej do nich czy 205 stykna czy lepiej 215 oczywiscie profil na 45

pzdr :)
megaklawiszowie
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 27 sty 2014, o 17:00
Lokalizacja: Polska

felga 7,5jx16 et 55

 

Postprzez Opik » 17 paź 2014, o 15:27

do tego silnika to i 185 by wystarczyło w zupełności :D 195 będzie całkiem dobrze wyglądać, 205 to maks już. 215 wyjdzie na prosto i będzie problem przy jakimś obniżeniu żeby to upchać w środek
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez palio » 17 paź 2014, o 17:10

Będzie potrzebny dystans. inaczej felga będzie obcierać o amor. Dystans 20 mm to uzyskasz prawie to co masz. Najlepiej założyć felgę i pomierzyć. Co do opon to temat został wyczerpany wyżej.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3884
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez megaklawiszowie » 17 paź 2014, o 19:48

na obecna chwile mam 185 na 55 na 15x7j, w sumie dystans chce w granicach rozsadku bo czasami jakas przyczpeke z 600 kg trzeba nim pociagnac zeby sie sruby nie poobrywaly albo cos.... w zasadzie nie wiem jak wyglada zasada dzialania takiego dystnasu moze mi ktos wytlumaczy jak jest to wytrzymale ? :) dzieki za info bardzo mi pomoglo bede celowal w takim razie w 205 aby nie bylo naciagu...
megaklawiszowie
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 27 sty 2014, o 17:00
Lokalizacja: Polska

Postprzez Opik » 17 paź 2014, o 19:54

megaklawiszowie, jak to jest wytrzymałe? To zależy od jakości wykonania i materiału. Skoro dystanse robią też naprawdę porządne marki to widocznie zapewniają one bezpieczeństwo :D Ale wiadomo, wszystko z umiarem. Dystansu 10mm elementy samochodu nawet nie zauważą, ale już dystans 40mm to niezłe obciążenie dla piast, śrub i samych dystansów. Ale tutaj takich mieć nie musisz, więc temat Cię nie dotyczy :)
Podstawa to porządne śruby dłuższe o tyle, ile grubości ma dystans. W Twoim przypadku jest to szczególnie ważne bo jak dasz za długie śruby to będą przeszkadzały o bebechy w bębnach z tyłu. Druga bardzo ważna rzecz - kołnierz centrujący. Musi być idealnie wykonany żeby felga dobrze leżała i równo się przykręciła, w przeciwnym wypadku bicia mogą przyspieszyć zużycie elementów koła (łożyska itp)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez megaklawiszowie » 17 paź 2014, o 20:27

oto tez mi chodzilo opik :) jaka grubosc daje umiarkowany poziom bezpieczenstwa w moim wypadku bedzie to co najwyzej 20 mm nie wiecej, patrzylem rozne aukcje na allegro komplet mozna ogarnac do 200 zl tylko czy jest to odpowiedni osprzet? :) plany sa takie ze auto jednak pojdzie nizej ale na sprezynach tak aby to kolo wygladalo rozsadnie, tzn nie ma lezec jak suka kolo nogi pana a ma prezentowac sie z klasa :)
megaklawiszowie
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 27 sty 2014, o 17:00
Lokalizacja: Polska

Postprzez Opik » 17 paź 2014, o 20:35

Ciężko powiedzieć czy będzie dobrze, jeżeli ktoś ma same pozytywy, to można brać. Na pewno nie warto brać tych najtańszych no i BożeUchowaj od tych magicznych dystansów pod 73 rozstawy jednocześnie.
Przymierz koła, daj pod śruby odpowiednią ilość podkładek (tylko nie próbuj tak jeździć), jak będzie ok to mierzysz wszystkie podłożone podkładki i masz grubość potrzebnego dystansu :)
Ale jeżeli chcesz tył mniej więcej spasować bez dużego chowania koła to zaginanie rantów Cię nie ominie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez megaklawiszowie » 17 paź 2014, o 21:15

nie az tak bardzo to nie chce tego auta przerabiac to ma byc komfortowo i na lodzkie drogi kolejowe w miare rozsadku przystepnie.... :) głowna mysl przewodnia to mam kolo 16 jest rozsadnie z komfortem i nie musze myslec ze mam jakies dorobki do tego aby kolo sie trzymalo czy to przy 50/h czy przy 140/h :)
megaklawiszowie
Czytacz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 27 sty 2014, o 17:00
Lokalizacja: Polska


- - -



Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości