czy zmiana rozsawu 4x100 na 5x112 jest bezpieczna?

Wszystkie informacje o felgach aluminiowych, stalowych, oraz oponach.

Moderator: Moderator

czy zmiana rozsawu 4x100 na 5x112 jest bezpieczna?

Postprzez killah » 25 wrz 2013, o 18:10

siema

mam takie pytanko bo mnie nurtuje. Jak mam teraz 4x100 a chciałbym założyć felgę 5x112 to dystansem zmieniającym rozstaw mogę to zrobić. Tylko sęk w tym że 1 śruba wtedy nie będzie przykręcona.

Czy ktoś na takim czymś jeździ? Czy tylko kamikaze?
killah
 

czy zmiana rozsawu 4x100 na 5x112 jest bezpieczna?

 

Postprzez chomik » 25 wrz 2013, o 18:38

1opcja nawiert na 5x100 i PP
2 opcja dystanse
oba spoosby sa bezpieczne . jak są zrobione profesjonalnie
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Radi » 25 wrz 2013, o 21:03

Ja jeździłem kilka sezonów na takim zestawieniu i żyje moim zdaniem całkiem bezpieczne jeśli sa stalowe do aluminiowych niemam takiego zaufania. Druga sprawa to tak szczerze mówiąc w piastach jest mniej mięsa niż w takich dystansach
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez killah » 25 wrz 2013, o 21:43

Radi napisał(a):Ja jeździłem kilka sezonów na takim zestawieniu i żyje moim zdaniem całkiem bezpieczne jeśli sa stalowe do aluminiowych niemam takiego zaufania. Druga sprawa to tak szczerze mówiąc w piastach jest mniej mięsa niż w takich dystansach


Jakoś tak nadal mnie to nie przekonuje. Rozpędzanie się do 200/h na takim czymś mogłoby być ryzykowne.

Podjąłem decyzję o swapie na 5x100. Wtedy dystanse będę mógł założyć i będą na 5 śrubek.
killah
 

Postprzez Radi » 25 wrz 2013, o 21:46

Ja leciałem 180 na aluminiowych gdzie jedno koło miałem przykręcone na 3 szpilki bo mi się gwint przekręcił. To już było lekkie kuszenie losu ale dało rade, nie odczułem przy tym nawet najmniejszych drgań.
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez killah » 25 wrz 2013, o 21:51

Radi napisał(a):Ja leciałem 180 na aluminiowych gdzie jedno koło miałem przykręcone na 3 szpilki bo mi się gwint przekręcił. To już było lekkie kuszenie losu ale dało rade, nie odczułem przy tym nawet najmniejszych drgań.


Ja jednak wolę nie kusić :) Także temat chyba wyczerpany ponieważ zbieram flotę na zawiesznie GTI.
killah
 

Postprzez Radi » 25 wrz 2013, o 21:53

killah napisał(a):zbieram flotę na zawiesznie GTI.

Przy ABFie to chyba najlepsze rozwiązanie ;-)
Avatar użytkownika
Radi
Members
 
Posty: 2836
Dołączył(a): 16 lut 2009, o 12:15
Lokalizacja: GKA
Rocznik: 93
Silnik: 2.8 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez wydym1 » 25 wrz 2013, o 22:00

z tyłu jak masz tarcze to tylko weź zmień na tarcze z rozstawem 5x100 i sobie nawierć 5x112(m12x1,5) mam u siebie tak zrobione...
Obrazek
a przód dystans na rozstaw minimalny jaki może być to 15mm.....
Nie sztuką jest trzeć dokładką po asfalcie, sztuką jest to robić wahaczem :P
Avatar użytkownika
wydym1
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 10 maja 2010, o 18:49
Lokalizacja: Mazowsze

Postprzez killah » 26 wrz 2013, o 07:41

wydym1 napisał(a):z tyłu jak masz tarcze to tylko weź zmień na tarcze z rozstawem 5x100 i sobie nawierć 5x112(m12x1,5) mam u siebie tak zrobione...
[url=http://images65.fotosik.pl/94/6a6726fb847f501am.jpg]Obrazek[/URL]
a przód dystans na rozstaw minimalny jaki może być to 15mm.....


Siemka,

Aktulnie felgi które mam upatrzone wymagają z przodu 20 mm dystansu a z tyłu to przynajmniej 30 ;P

Ale patent świetny
killah
 


- - - poradnia-marek.pl/usg-doppler-wyszkow/



Powrót do Felgi i opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości