Wymiana kabli i filtra paliwa Jak zrobic

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Wymiana kabli i filtra paliwa Jak zrobic

Postprzez obieq » 18 lis 2010, o 21:18

Hej mam pytanie szukalem chwile na forum ale nie znalazlem.
Auto omawiane: Golf 3 96r 1.4 bodajze AEX (60 km wielopunkt bez abs).

Oto mam od dluzszego czasu problem odnosnie tego ze auto ciezko zapala gdy postoi kilka godzin (na benzynie bo na gazie sie nie da).
Zdecydowalem sie na wymiane kabli oraz filtru paliwa (raczej tanie rzeczy).

Tylko kwestia jest taka czy moglby ktos podac link / opisac dosyc szczegolowo jak sie za to zabrac. Z tego co sie orientuje obie rzeczy mozna zrobic samemu (a po co komus placic te 50-100 zl).

Z gory dzieki za pomoc
obieq
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Kraków

Wymiana kabli i filtra paliwa Jak zrobic

 

Postprzez jaro7801 » 18 lis 2010, o 21:31

Witam filtr paliwa masz z prawej strony(od pasażera) pod zbiornikiem, jest wielkości szklanki i bardzo łatwo się go wymienia bo odkręcajac dwa wężyki na opaski i po sorawie. Z kablami to bym się wstrzymał wymień narazie filtr izobaczysz co siębędzie działo. Dodam że ja miałem cos podobnego i po wymianie filtra jak ręką odioł. A gdyby z kablami (mam na myśli zapłonowe) cośbyło nie tak to mógł by ci przebierać też podczas jazdy.
KIEDY CZŁOWIEK WYNALAZŁ KOŁO MYŚLAŁ O MKIII
Avatar użytkownika
jaro7801
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 27 gru 2009, o 17:10
Lokalizacja: poznań

Postprzez obieq » 18 lis 2010, o 21:55

dzieki za szybka odpowiedz !
W sumie racja co do kabli czasami jak sie go przyhamuje na biegu mocniej to skocza obroty ale to chyba kwestia mieszanki.

Aha to poszukam jutro. 2 wezyki na opaski (obejmy zaciskowe ? ) i jak to odkrece to sie nie wyleje paliwo itp ? (chodzi mi o to czy mam sie przygotowac zeby to zatkac albo nie wiem szybko podmienic).
obieq
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pablomed » 20 lis 2010, o 13:21

paliwo się wyleje pod ciśnieniem, nie dużo ale jednak więc jakaś miska albo rób to na wolnym powietrzu. Poza tym filtr jest przykręcony do podłogi uchwytem, którego śruby na ogół są skorodowane i musisz być na to przygotowany, są tam krótkie M6 miej pod ręką takie na wypadek urwania starych
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez kamyk212121 » 20 lis 2010, o 13:32

jak wymienisz ten filtr to daj znac czy pomogło:) bo mam podobnie :)
kamyk212121
Badacz tematu
 
Posty: 201
Dołączył(a): 22 lut 2010, o 20:02
Lokalizacja: Płock/Gąbin

Postprzez obieq » 20 lis 2010, o 22:04

Niedoczytalem i ponad godzinie wysilkow (ciezko dostepna srubka) wyjalem cos co wyglada jak filtr w plastikowej obudowie tylko jest 2x dluzsze (kolo prawego reflektora, tam jest filtr paliwa chyba ale w dieslach bo widzialem na fotoporadzie) - tez dochodza do tego 2 wezyki z paliwem. Jednak nie moglem tego "rozbroic".

Nastepnie przypomnialem sobie o tym bak'u i znalazlem ten filtr podwieszony w takim koszyczku. Rzeczywiscie sruby zardzewiale przy przewodach obejmy itp tez (kupilem juz inne), ale oddam to i tak do znajomego mechanika bo nie mam kanalu ani podnosnika a tam troche niewygodnie sie dostac.
obieq
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pablomed » 21 lis 2010, o 09:19

obieq, z przodu to był filtr oparów paliwa z baku z wkładem węglowym - tego sie nie rusza - nie trzeba na ogół przez cały żywot auta.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez obieq » 23 lis 2010, o 23:01

@pablomed chyba masz racje :)
@kamyk212121 - niestety dalej trzeba dlugo krecic pozostaje opcja kable, ale i tak na 95% jestem pewien ze to przez gaz.
Bo jak sie jezdzi na wylaczonym gazie czyli benz to jak sie zgasi to pozniej duzo latwiej odpala nie wiem od czego to zalezne. Moze jakis osad na swiecach sie robi jak silnik po gazie stygnie labo na wtryskach nie wiem.

Chociaz i tak jak wsiadlem po wymianie filterka to mile zaskoczenie ;) tak jakby calkiem inaczej gaz pod noga reagowal. Duzo szybciej i mniej go trzeba wcisnac. I moze nieco lepiej sie wkreca na obroty (nie chce sobie wkrecac za duzo ale ten filtr chyba serio dlugo nie byl wymieniany)
obieq
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Kraków


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości