Sterownik Centralnego zamka

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Sterownik Centralnego zamka

Postprzez lukasz5569 » 24 paź 2015, o 12:48

Witam. Wczoraj zakupiłem uniwersalny sterownik centralnego zamka. Nie wiem jak go podłączyć dodaje schematy i zdjęcie wiązki przy drzwiach kierowcy. Może ktoś podpowie jakie kolory przy kostce sterownika łączyć z jakimi w wiązce ? ; )
Z tego co wiem to centralny jest pneumantyczny dlatego dodałem zdjęcie tego schematu ; )
Załączniki
<
WP_20151024_12_32_44_Pro.jpg
<
WP_20151024_12_17_19_Pro.jpg
<
WP_20151024_12_16_47_Pro.jpg
lukasz5569
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 24 paź 2015, o 12:09
Rocznik: 1994
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Sterownik Centralnego zamka

 

Re: Sterownik Centralnego zamka

Postprzez adams » 25 paź 2015, o 13:58

Czytales chociaz z jeden post o centralnym zamku na tym forum ? Wszystko masz napisane... A jesli szukasz gotowca to chociaz dobry schemat podeslij. Daj schemat sterowania plusem Golfie jest pneumatyczny zamek ale... jak chcesz wiedziec czemu tak to poczytaj forum.
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Sterownik Centralnego zamka

Postprzez lukasz5569 » 28 paź 2015, o 21:43

Dodaje schemat zamka sterowanego "+"
Załączniki
<
WP_20151028_20_37_56_Pro.jpg
lukasz5569
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 24 paź 2015, o 12:09
Rocznik: 1994
Silnik: 1.8
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Sterownik Centralnego zamka

Postprzez adams » 29 paź 2015, o 00:27

No dobra to zaczynamy :)

Pierwsza rzecz to najpierw musisz podjąć decyzje gdzie masz zamiar montować centralkę - do wyboru masz dwie rozsądne opcje : Bagażnik (okolice prawej lampy) lub słupek drzwi kierowcy (okolice bezpieczników).
Skoro zrobiłeś fotkę z wiązką przewodów lecących przy słupku więc skupimy się na tym miejscu.

Najpierw musisz znaleźć przewody wchodzące w przelotkę lewych przednich drzwi. Jest to jedna z kilku kostek (ilość kostek zależy od wyposażenia czy masz elektryczne lusterka itd.) wchodzących w przelotkę drzwi. Jedna kostka jest od głośników, a jedna od centralnego. Głowy sobie za to uciąć nie dam ale w niej tam jest 5 albo 6 przewodów z czego najważniejsze, które Ciebie interesują to są cienkie szary i zielony. Który jest od otwierania a który od zamykania nigdy nie pamiętam, ale to akurat sobie sprawdzisz doświadczalnie.

Jak to sprawdzić ? Wypinasz kostkę z przelotki i podajesz plusa na szary przewód i obserwujesz co się dzieje ze wszystkimi drzwiami. Potem robisz to samo, ale na zielony przewód podajesz plusa. Dla uproszczenia sprawy przyjmijmy HIPOTETYCZNIE że szary przewód jest od zamykania a zielony od otwierania.

Stały plus znajduje się w skrzynce bezpieczników (tak od góry w pobliżu grubych czerwonych przewodów będziesz mieć prawdopodobnie wolny wtyk).

Minus najlepiej weźmiesz z punktu masowego który znajdziesz na lewym słupku nad przelotką. Jak się położysz pod kierownicą to poznasz na 100%. Tam powinno być wolne miejsce na podłączenie jeszcze przynajmniej jednego przewodu.

Przewody od kierunkowskazów to czarny z zielonym paskiem i czarny z białym paskiem. Mniejsza z tym który to lewy a który prawy, ale wydaje mi się że z białym paskiem będzie lewy (choć pewnie się mylę). Też je znajdziesz oczywiście przy skrzynce z bezpiecznikami.

Dobra tyle w teorii. Teraz przechodzimy do podłączenia centralki

Przypominam, że szary i zielony hipotetycznie przyjęliśmy że szary zamyka / zielony otwiera

- pomarańczowy i pomarańczowoczarny możesz uciąć i wziąć sobie na pamiątkę.
- biały podłączasz do szarego w słupku auta
- białoczarny podłączasz do zielonego w słupku auta
- żółty, żółtoczarny oraz czerwony mostkujesz i podłączasz do stałego +12V w skrzynce bezpieczników w aucie (Czerwony przewód najprawdopodobniej ma bezpiecznik więc zmostkuj przewody między centralką pilota a bezpiecznikiem a od bezpiecznika podepnij się wsuwką pod skrzynke bezpieczników w aucie). Jeżeli nie dali bezpiecznika (w co szczerze wątpię) to go załóż !!
- czarny podpinasz pod przyłącze masowe na słupku
- brązowy (jeżeli są dwa to podpinasz pod przewody od kierunkowskazów czyli czarny z białym paskiem i czarny z zielonym paskiem) Jeżeli jest jeden to musisz go rozgałęzić i założyć dwie diody na około 3A (np. IN5408). Ale myślę że u Ciebie to już jest w sterowniku sądząc po opisie na schemacie.
- czas impulsu ustawiasz jak najkrótszy czyli 0,5s.
- różowy zawijasz, ładnie izolujesz i czekasz parę miesięcy zanim wymyślisz do czego go podłączyć
- zielony … masz elektryczne szyby ? ;) jeżeli nie masz to też go podwiń, może kiedyś go do czegoś wykorzystasz ?

No to chyba byłoby na tyle. Myślę że jest łopatologicznie i przystępnie. Teraz już wiesz czemu się czasami ktoś irytuje, że ludzie nie używają szukajki… A weź teraz przepisuj to po raz kolejny  Gdyby mi się komputer zresetował na pewno bym tego drugi raz już dzisiaj nie pisał :mrgreen: POWODZENIA :super:
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Sterownik Centralnego zamka

Postprzez pablo1253 » 12 mar 2016, o 20:02

Witam, chciał bym nawiązać do Twojej instrukcji montażu. Zrobiłem tak samo u siebie, wszystko działało przez dzień, ale po pewnym czasie dostało jakiegoś :cenzura: mianowicie: Na pilocie przyciskam żeby auto się otworzyło to auto się otwiera, ale z szybami, tak samo przy zamykaniu. Zamykam auto to i szyby lecą do góry. Podpiąłem kable tylko otwarte/zamknięte, nie podpinałem kierunków i dodatkowych kabli. Może ktoś wie o co chodzi z tym fantem???
pablo1253
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 mar 2016, o 15:55
Rocznik: 1994
Silnik: 1.9D
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Sterownik Centralnego zamka

Postprzez adams » 12 mar 2016, o 23:36

pablo1253 Masz uszkodzony główny moduł komfortu. Drogi temat i nieopłacalny. Najlepiej sprzedać auto :-o

No dobra żartowałem - nie ma czegoś takiego w golfiku 3ce :lol: :lol:

Na sterowniku od pilota masz ustawienie czasu impulsu podawanego na przewody od zamka. Przestaw go z (prawdopodobnie) 3,5 s na 0,5 s. Najpewniej będziesz miał zworkę, a jeśli nie to sprawdź sobie w instrukcji swojej centralki :) Dziwne tylko, że cały dzień było dobrze po podłączeniu bo gdy masz zbyt długi impuls to powinno się knocić od razu po założeniu. W razie wątpliwości pytaj. POZDRO :super:
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Sterownik Centralnego zamka

Postprzez pablo1253 » 14 mar 2016, o 13:07

Ok, dzisiaj tak zrobię. A mógł byś mi może tylko napisać jeszcze jak podłączyć te diody wgl, mam je ale jak je tam po podłączać to zabij a nie wiem heheh. Pierwszy raz może nawet coś takiego widzę :D :D :D A i tak nawiasem, próbowałem tą centralkę podłączyć też przy pompce centralnego to działo się to samo z tymi szybami ;)
pablo1253
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 mar 2016, o 15:55
Rocznik: 1994
Silnik: 1.9D
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Sterownik Centralnego zamka

Postprzez pablo1253 » 14 mar 2016, o 18:52

adams podłączyłem się przy pompce ze zmienionym czasem reakcji, jak na razie wszystko chodzi ładnie. Teraz właśnie chciał bym jakoś te kierunki podłączyć chociaż te tylne same, zawsze jest znak przynajmniej, że centralka reaguje jak kierunek zaświeci... Pomógł byś? ;)
pablo1253
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 mar 2016, o 15:55
Rocznik: 1994
Silnik: 1.9D
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Sterownik Centralnego zamka

Postprzez adams » 14 mar 2016, o 19:12

Napisze Ci po krotce jak z tymi diodam, a bardziej szczegolowo okolo polnocy :) diody dajesz na zwarcie od strony przewodzenia i tam dolutowujesz przewod z centralki (ta strona bez paska) a na poszczegolne kierunki od strony zaporowej (strona z paskiem). Podlaczajac pod tylne lampy beda tez mrugac przednie :)
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Re: Sterownik Centralnego zamka

Postprzez adams » 15 mar 2016, o 01:37

Właściwie to chyba wszystko już napisałem :) jeśli czegoś nie ogarniesz to pisz. O i jeszcze moja taka rada : nie zamykaj auta z pilota gdy włączone masz światła awaryjne (z własnego doświadczenia wiem, że przerywacz kierunkowskazów tego nie lubi ;p )
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 17 gości