Rozładowany do końca akumulator

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Rozładowany do końca akumulator

Postprzez przem_uc » 9 paź 2010, o 12:44

Witam,
w ubiegłą sobotę wychodzę do wozu, a tam totalnie rozładowany akumulator (napięcie na pomiarze wyszło 0,18V). Naładowałem go do pełna i wyniosłem do samochodu. Po włączeniu silnika siedziałem w wozie i na luzie słyszałem wyraźnie obciążenie silnika (powiedzmy co 15 sekund). Zacząłem kombinować i sprawdziłem elektryczną szybę kierowcy – nie chciała drgnąć w dół. Poruszyłem prawą szybę w dół i to odblokowało lewą. W czasie jak się tym bawiłem ustaliłem, że to wcześniejsze obciążanie silnika wglądało tak samo jak próba podniesienia już zamkniętej szyby – silnik jakby zwalniał. Po tym wszystko ładnie pracowało (wczoraj też jeździłem i nie było żadnych problemów), aż tu dziś wychodzę i znów rozładowany akumulator.
Aku to 44A, ma niecałe dwa lata.
A teraz pytanie: jak poszukać czy to przypadkiem nie ta lewa szyba bierze prąd, co pomierzyć? I czy to możliwe, żeby tak rozładowało aku? A jeśli nie to co podpowiadacie?
Avatar użytkownika
przem_uc
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Rozładowany do końca akumulator

 

Postprzez kamyk212121 » 9 paź 2010, o 15:01

:) i tak ze ten aku jeszcze działa:) no ok narpiew ustaw amperomierz 10A zdejmij kleme + i jedna kujką dotykasz klemy a druga do + aku zobaczysz ile prądu pobiera .... jesli pobiera tak z 300mA to jest ok jesli więcej no to bd szukać.....(oczywiscie na wyłączonym zapłonie na włączonym zapłonie tzn przekreconym kluczyku pobierac powinno cos kolo 2,5A bo pompka paliwa lata) moze juz sam aku jest du...nięty a sprawdzic go mozna tak ze wyciagasz go z samochodu na weekend i patrzysz napięcie przed wyjeciem oraz po upływie dwuch dni jak spadnie do mniej niz 12 V to złom lub tez wyjac aku i zadac sztuczne obciazenie w postaci np brzeszczota:p:) nei zawodny sposób stary i dobry:) zwierasz brzeszczotem plus i minus az sie zrobi czerwony :)) poem odkładasz brzeszczota i lukasz napiecie jak spadło na mnij niz 12 tzn ze lipa aku bo sie nie podniusł:) na początek zalecam sprawdzenie łądowania samochodu, potem ptk co pisałem wczesniej no i ewentualnie wypnij złaczki od elektrycznych szyb jesli tak podejrzewasz ale musisz odpiać z lewej jak i prawej str czyli od pasazera i iierowcy bo chyba po str kierowcy jest cały sterownik który moze byc walniety potem bedziemy myslec nad reszta posprawdzaj to co pisałem:) ja bym tak to zrobił na poczatek
kamyk212121
Badacz tematu
 
Posty: 201
Dołączył(a): 22 lut 2010, o 20:02
Lokalizacja: Płock/Gąbin

Postprzez przem_uc » 10 paź 2010, o 08:28

kamyk212121, dzięki, zaraz ide mierzyć, ale pytanie o
kamyk212121 napisał(a):ewentualnie wypnij złaczki od elektrycznych szyb jesli tak podejrzewasz

wystarczy wyciągnąć włączniki czy trzeba rozebrać boczki?

[ Dodano: 2010-10-10, 09:48 ]
Pomierzone:

między aku a klemą: 0,02 A
po nocy napięcie na aku: 12,77 V

Jakieś wnioski?
Avatar użytkownika
przem_uc
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez pablomed » 10 paź 2010, o 16:32

Żadnych bo mierzyłeś akurat w chwili gdy ta szyba nie ciągnie prądu. A czemu ciągnie nie wiadomo na razie, ale i tak wyjmij wtyk wiązki z drzwi kierowcy, obejrzyj tam czy kabelki nie przełamane, czy styki wody nie dostały, potem sprawdzenie wtyku modułu drzwi kierowcy - już po zdjęciu tapicerki. Nie wystarczy jak wyjmiesz włącznik, albo póki co wykręcisz ten wtyk i tak zostawisz, albo wyjmiesz bezpiecznik szyb, tak duży zielony nad gniazdami przekaźników.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez przem_uc » 14 paź 2010, o 12:02

Witam,
wczoraj rano aku znów umarł (po 3 dniach, codziennie nim jeździłem na krótkich dystansach). Przyniosłem go do domu i miał 0,18V.
Naładowałem go i wyniosłem, żeby sprawdzić pobór mocy przez klemę minusową. Wyciągałem kolejne bezpieczniki i nic nie powodowało zmiany poboru prądu (który wynosił 0,06A).
Teraz wyciągnę bezpiecznik szyb. Ale mam pytanie, bo
pablomed napisał(a):wyjmiesz bezpiecznik szyb, tak duży zielony nad gniazdami przekaźników

Zajrzałem tam i są dwa zielone kostki: jedna duża zielona wielkości przekaźnika i druga mniejsza włożona w tę tablicę (posiada jakieś plastikowe zabezpieczenie przed wysunięciem). A ponieważ jest tam trudno zajrzeć, mimo że zdemontowałem plastiki, to nie potrafię doczytać czy sprawdzić który jest od czego.
Proszę o podpowiedzi który wyciągnąć.
Avatar użytkownika
przem_uc
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez pablomed » 15 paź 2010, o 23:40

http://allegro.pl/vw-golf-iii-1-9-tdi-s ... 16760.html zielony na środku u góry, mogą być takie dwa jeśli masz ABS to droga prób i błędów
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez przem_uc » 17 paź 2010, o 16:24

Witam, wyjąłem ten bezpiecznik od szyb. Teraz naładuję aku i sprawdzę, czy dalej będzie opadał z sił (bo ostatnio codziennie było o 0,2A mniej - mierzę codziennie rano).
A przy okazji zapytam o ten drugi zielony element (na zdjęciu nad przekaźnikiem 18), który wisi nad skrzynką bezpieczników
Obrazek
Co to może być?
Avatar użytkownika
przem_uc
Badacz tematu
 
Posty: 173
Dołączył(a): 7 sty 2009, o 21:26
Lokalizacja: Łódź

Postprzez pablomed » 17 paź 2010, o 23:03

przem_uc, dokładnie nie wiem, ni widać na fotce jakie kable tam wchodzą, jeden jakiś brązowy tam zmierza jeśli tak to jest to złącze masowe, w każdym razie w dodatkowych pozycjach na skrzynką zawsze mieszczą się przekaźniki, bezpieczniki obraz niektóre złącza od wyposażenia dodatkowego, typu szyby elektryczne, klima, ABS
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości