problem z wentylatorem chłodnicy

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

problem z wentylatorem chłodnicy

Postprzez rembdeska » 28 wrz 2010, o 13:06

witam mam problem z wentylatorem chłodnicy kiedy włanczam zapłon on od razu chodzi na ful obrotach na zimnym silniku wygląda jak by był na krótko zrobiony . co to może być ?
Avatar użytkownika
rembdeska
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 26 wrz 2010, o 22:19
Lokalizacja: oświęcim

problem z wentylatorem chłodnicy

 

Postprzez PabloSBT » 28 wrz 2010, o 14:35

w chłodnicy masz taka czarną wtyke wyjmij ją i odpal samochód jeśli wentylator się nie właczy to masz do wymiany włącznik wentylatora chłodnicy :) a jeśli się włączy bez tej wtyki to masz gdzieś zwarcie na kablach

Obrazek
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez rembdeska » 30 wrz 2010, o 22:05

odpiołem i dalej działa ,odłączyłem klimę i teraz naz działał normalnie wyłanczał się itp a teraz wogule nie działa masakra niewiem co to a termostat wymieniony i czujnik temperatury
ps to jest silnik 1,8 90koni z klimą
Avatar użytkownika
rembdeska
Czytacz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 26 wrz 2010, o 22:19
Lokalizacja: oświęcim

Postprzez pablomed » 30 wrz 2010, o 23:44

prawdopodobnie sterownik wentylatorów się skichał, ta czarna skrzyneczka pod zbiorniczkiem. Zrób taki teścik, wyjmij mu wtyczkę z dużą ilością cienkich kabli, jeśli dalej wentylator chodził będzie to skichany jest sterownik - przekaźniki w nim sklejone, jeśli przestanie chodzić do nie wiadomo, jakiś kabel od klimy zawarty w tej mniejszej wtyczce podaje nieprawidłowy sygnał. Często do tego sterownika dostaje się woda z zbiorniczka klimy, może pomóc rozebranie i próba wyczyszczenia, przynajmniej mnie na identyczną dolegliwość jak u ciebie to pomogło. A jak nie to pożycz taki sterownik gdzieś na szrocie, w razie czego kosztuje koło stóweczki, niech ma identyczne numery bo kilka rodzajów było

U nie jest dodatkowy czujnik od włączania wentylatorów poprzez ten sterownik, przykręcony do śruby pokrywy zaworów, poszukaj takiego wygląda jak mosiężna śruba, ma jeden kabelek, jeśli by ten kabelek wypadł i dotyka do silnika to objaw bedzie identyczny
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 11 gości