Problem z odpaleniem, gaśnięcie na deszczu....

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Problem z odpaleniem, gaśnięcie na deszczu....

Postprzez Kordi » 10 lip 2014, o 01:20

Witam wszystkich,

Chciałem się poradzić Was w pewnej sprawie. Krótko: Golf ma problem z odpalaniem po tym jak dłużej postoi i ostygnie. Trzeba go długo kręcić. Do tego czasami wogóle nie zapala aż aku pada. Jak zapali to jest ok i jazda. Przy ponownym zapalaniu jak jest ciepły, obroty wskakują powoli, w taki nienaturalny sposób. Do tego problem w deszczu - przy dużych opadach znów mi zgasł na światłach i nie dało się go odpalić.

Z tego co udało mi się wyszperać na forach wynika że może to być cewka, hall, albo aparat zapłonowy. Niestety tam są podane jakieś pojedyńcze przypadki. Może szereg objawów które wymieniłem jest charakterystyczny dla (padniętego) któregoś z tych elementów?

Kable, cewka, aku, świece są ok, pompa paliwa się załącza. Problem ten pojawił się w przeciągu ostatnich kilku - kilkunastu tygodni.
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Problem z odpaleniem, gaśnięcie na deszczu....

 

Postprzez prezesik » 10 lip 2014, o 10:46

Jak piszesz, że kable WN itp są OK to jak je sprawdzałeś.
Wilgoć na zewnątrz + stare elementy układu zapłonowego = problemy z pracą silnika, gaśnięcie, przerywanie, problemy z uruchomieniem zimnego silnika.
Radzę wymienić te elementy i będziesz miał problem z głowy.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Kordi » 10 lip 2014, o 10:59

Kable NGK mają rok, świece Beru podobnie.
Widzę że w świecie się zmienia i kolega się na Fiata przesiadł :)
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Postprzez prezesik » 10 lip 2014, o 11:14

Kordi napisał(a):Widzę że w świecie się zmienia i kolega się na Fiata przesiadł :)
Tamten się zaczął sypać, więc trzeba było z nim uciekać :) Szukałem Paska a Fiat trafił się okazyjnie, ale nie o tym mowa :)

A kopułka i palec kiedy wymieniane?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Kordi » 10 lip 2014, o 12:25

A kopułka i palec kiedy wymieniane?


to nie za mojego użytkowania :) ostatnio zaglądałem tam, wszystko ładnie, nie ma żadnych osadów, zaczernień itp. Przy starym silniku to pamiętam że tam był brud syf kiła.
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Postprzez prezesik » 10 lip 2014, o 13:32

Kordi napisał(a):wszystko ładnie, nie ma żadnych osadów, zaczernień itp.
Na to nie ma reguły. Będzie mikro pękniecie i już będzie szopka.

Jak będzie ciemno sprawdź, czy nie ma dyskoteki pod maską. Dla lepszego efektu spryskaj wodą przewody WN i kopułkę.

Jak będziesz gdzieś widział skakającą iskrę to masz ten element do wymiany.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Kordi » 10 lip 2014, o 14:43

Na to nie ma reguły. Będzie mikro pękniecie i już będzie szopka.

Jak będzie ciemno sprawdź, czy nie ma dyskoteki pod maską. Dla lepszego efektu spryskaj wodą przewody WN i kopułkę.

Jak będziesz gdzieś widział skakającą iskrę to masz ten element do wymiany.


dzięki, tak spróbuję i dam znać co i jak :) !
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości