Problem z chłodzeniem silnika

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Problem z chłodzeniem silnika

Postprzez Aloneinthedark » 19 maja 2010, o 12:23

Witam wszystkich forumowiczów!
Mam golfika z 96 roku z silnikiem 1.4 kat.
Przedwczoraj podczas jazdy zauważyłem, że temperatura wzrosła do 120^C i zaczęła mrugać kontrolka...ok od razu się zatrzymałem i zauważyłem że w ogóle nie włączył się wentylator (a normalnie się włączał przy ok 90^C) myślę sobie ze to termostat albo wentylator, ale... Dzisiaj podjechałem do elektromechanika i okazało się, że wentylator i czujnik temperatury działa. Nie wiedzieli co się tam dzieje i nie podjęli się naprawy... Ponoć to coś z elektryką...
Aha a podczas jazdy po pierwszych 2km temperatura jest na około 70 i zaczyna rosnąć w dość szybkim tempie...
Nie wiem co robić... może ktoś miał taki problem.. albo zna dobrego elektromechanika na terenie Wrocławia???
Aloneinthedark
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 19 maja 2010, o 12:12
Lokalizacja: Wrocław

Problem z chłodzeniem silnika

 

Postprzez golfik60 » 19 maja 2010, o 17:06

być moze termostat jest przyczyna jest ciągle zamknięty i nie otwiera sie aby woda poleciała na chłodnice
Avatar użytkownika
golfik60
Badacz tematu
 
Posty: 198
Dołączył(a): 5 mar 2008, o 00:48
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Ryjek » 19 maja 2010, o 17:37

ja ostatnio jezdzilem bez wody moze tak z 2 dni i przy 110 stopniach wentylator sie wlaczal on sie musi wlaczyc. a tak swoja droga czy termostat ma cos wspolnego z wentylatorem? wydaje mi sie ze nie, wiec pytanie dlaczego ani jedno ani drugie nie dziala? to juz nie wiem.
Avatar użytkownika
Ryjek
Badacz tematu
 
Posty: 259
Dołączył(a): 30 wrz 2009, o 20:27
Lokalizacja: Cieszyn

Postprzez hasag » 19 maja 2010, o 18:00

jak masz cały czas zamknięty termostat to nie ma obiegu i wentylator sie nie włączy bo ma swój czujnik,żeby sie włączył musi byc gorąca chłodnica.jak miałem zblokowany termostat to wywalało płyn ze zbiorniczka.
hasag
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 1 mar 2008, o 14:22
Lokalizacja: pomorze

Postprzez Aloneinthedark » 19 maja 2010, o 21:51

U mnie przy 120 stC nie wywaliło płynu a stan był w normie (taki jak zawsze...) A mechanicy powiedzieli ze on sie otwiera...
Aloneinthedark
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 19 maja 2010, o 12:12
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez k-m-r1 » 19 maja 2010, o 22:24

Aloneinthedark, sprawdz czy chłodnica jest ciepła bo jak nie to termostat sie nie otwiera i dupa może syf przytkałtermostat kiedy wymieniałęs płn?

jak narazie chcesz smigac to na małym obiegu 3 predkosc wentylatora ciepły nawiew na szybe i jedziesz temperatura trzyma sie około 80-100 stopni i tak regulujesz sobie 3-4 bieg wentylatora kabiny to jak byś musiał gdzies podjechac
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez bart_GT » 19 maja 2010, o 22:51

zobacz czy dolny waz od chlodnicy masz goracy gdy zaczyna Ci sie gotowac - na moje termostat Ci sie zawiesil i jest non stop zamkniety - sprawdz to :idea:

i zmien elektromechanika..... :mrgreen:
Mój golfik ===> moj-golf/golf-by-bart-gt-t18305.html

Zapraszam :)
Avatar użytkownika
bart_GT
Members
 
Posty: 483
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 21:27
Lokalizacja: PGO

Postprzez Aloneinthedark » 19 maja 2010, o 23:09

Teraz jest juz ciemno i nic nie sprawdze ale jutro zobacze i dam znać :) byłem niedawno odpalić go i zobaczyć czy jeszcze chodzi:p zagrzałem go do 90* temperatura urosła tylko na 90-92* i jak otworzylem maske to zobaczyłem, że stan płynu jest ponad max i wszystko jest mokre dookoła zbiornika takze wszystko wskazuje na termostat :))

A co do elektromechanika to nie polecam tego, u którego ja byłem czyli Wrocław na Swojczycach ("Auto OK") myslalem ze beda mieli pojecie bo jest przy stacji diagnostycznej no ale... :D



Dzisiaj odpaliłem i zagrzałem autko... wąż górny przy chłodnicy ciepły a na dole zimny....
Aloneinthedark
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 19 maja 2010, o 12:12
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez bart_GT » 20 maja 2010, o 23:41

Aloneinthedark, termostat do wymiany ;-)
Mój golfik ===> moj-golf/golf-by-bart-gt-t18305.html

Zapraszam :)
Avatar użytkownika
bart_GT
Members
 
Posty: 483
Dołączył(a): 1 paź 2008, o 21:27
Lokalizacja: PGO

Postprzez Aloneinthedark » 26 maja 2010, o 11:13

Dzięki wszystkim za pomoc :D Termostat był dobry ale jak go rozkręcili to okazało się że jego obudowa się rozleciała i tam się blokowało wszystko. wymieniłem na nowy i śmiga elegancko :D
Temat do zamknięcia:)
Aloneinthedark
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 19 maja 2010, o 12:12
Lokalizacja: Wrocław


- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 26 gości

cron