Pomoc przy kablach

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Pomoc przy kablach

Postprzez BartheZz_3 » 8 lip 2011, o 08:55

Witam wszystkich forumowiczów!!
Od niedawna (kwietnia) posiadam VW Golf mk III 1.9 TDI 1Z ‘96
Czy ktoś mógłby mi pomóc w identyfikacji kabli zamieszczonych na poniższych rysunkach??
Interesują mnie zarówno przeznaczenie kabli / wtyczek jak i to gdzie to ewentualnie wpiąć żeby wszystko było w porządku.
Litery C i A to ta sama część na różnych rysunkach:)
Od razu pisze, że jestem świeży na forum i nie znalazłem podobnych tematów…
Foto moga byc nie po kolei:P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
z gory dziekuje za pomoc koledzy:)
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Pomoc przy kablach

 

Postprzez marcinkoz2910 » 8 lip 2011, o 09:04

Kostka D jeśli ma 4 przewody bo nie widzę dokładnie i jeśli masz TDI to jest to instalacja od tempomatu

Kabel F to jest coś nie oryginalnego jakaś partyzantka

Ta przy silniku to tez wygląda na coś dokładanego możliwe że jak miałeś alarm to było to jakieś odcięcie zapłonu bo widziałem jak ludzie tam się wpinają

Reszta kostek to wyprowadzenia ze skrzynki na dodatkowe wyposażenie takie jak np. DSP, ele. lusterka, szyby, szyberdach

Jak nie było to do niczego podłączone to nie podłączaj tego bo narobisz bigosu
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez BartheZz_3 » 8 lip 2011, o 09:10

Kostka od tempomatu jest na prawo od kostki niebieskiej E (juz wczoraj to sprawdzalem) z taka opaska...
A czy ten kabelek w silniku moze miec cos wspolnego z N109??
poniewaz na VAG mam blad masy N109...
A N109 jest niedaleko tego kabelka
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marcinkoz2910 » 8 lip 2011, o 09:13

ale to niczego nie zmienia

są to wyprowadzenia do dodatkowego wyposażenia ja niedawno zakładałem AirBag i dwie kostki mi znikły bo wpinałem się do nich tak że nic z tym nie zrobisz

[ Dodano: 2011-07-08, 09:14 ]
BartheZz_3, no teraz widzę tempomat i masz to ładnie podłączone tak jak należy a pisałeś coś o jakiś mostkach w innym temacie :-| ale mniejsza o to bo robi się nie na temat :cisza:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez BartheZz_3 » 8 lip 2011, o 09:18

No tak tamto to byla pomylka...
Najwyrazniej znajomemu o cos innego chodzilo a sam nie wiedzial o co :-|
Dobrze w takim razie nie bede ich ruszac tylko ten F mnie denerwuje bo nieoryginalny znaczy kombinowany:(
Dzieki Ci za pomoc i informacje:)
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez marcinkoz2910 » 8 lip 2011, o 09:23

BartheZz_3 napisał(a):Dobrze w takim razie nie bede ich ruszac tylko ten F mnie denerwuje bo nieoryginalny znaczy kombinowany:(
możliwe że jakiś sygnałowy do czegoś szedł czy coś

ja w swoim aucie po zakupie chyba z 10km kabli wyszyłem bo były jakieś partyzantki porobione :zakrecony:
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez BartheZz_3 » 8 lip 2011, o 09:25

No to powazne:(
ja juz tez wyprulem podstawowa kleske czyli kable do tylniej polki pod wycieraczkami i przez progi :kwasny:
zastanawialem sie czy to nie bedzie do centralnego ale chyba malo prawdopodobne....
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez arthorius » 8 lip 2011, o 23:33

http://www.golf3.pl/topics4/wtyczki-ele ... htm#303362

Tutaj masz podobny problem mój :D Ja dziś ze szrotu wyciągnąłem całą wiązkę świateł porobiłem zdjęcia, a i tak nie wiem co do czego bo mi zdjęcia aparat nie zapisał na karcie :zalamany: :/
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
arthorius
Badacz tematu
 
Posty: 311
Dołączył(a): 7 lip 2011, o 11:51
Lokalizacja: Centrum

Postprzez BartheZz_3 » 9 lip 2011, o 07:05

Witam ponownie, doklejam kolejna prośbę o pomoc!!
Wg VAG mój problem z silnikiem to, tzw „notlauf”(??) Błąd 1237 „Zawór odcinający paliwo N109 przerwa lub zwarcie do masy”.
Zrobiłem najpierw jak na forum radzą wszyscy, czyli rozłożyć, przeczyścić ten zawór złożyć i wykasować błąd, jednak błąd powraca, co znaczy, że problem trwa…
Zainteresowały mnie kolejne przewody!!
Na zdjęciu poniżej widać, że biało-czarny przewód od N109 dochodzi do kostki, z kostki idzie dalej gdzie jest brutalnie podpięty do czarnego przewodu czerwoną przejściówką…
Dalej widać, że owy przewód łączy się z kontynuacją biało-czarnego przewodu + dodatkowo z TRZECIM kablem maści czarnej (odpiąłem go żeby sprawdzić czy bez niego odpalę – wnioski – nie odpalę)…
Ten TRZECI kabel idzie przez komorę silnika i znika przez przelotkę (czy coś tam) w ścianie komory (Zdjęcie drugie)…
Wiec znów proszę kolegów fachowców o pomoc!!
Nie daję rady już a chce w końcu maszynę zrobić, bo tak to ani nie kopci, pali jak pszczółka żadnych wycieków i fajnie się jeździ…
(Odpukać w niemalowane żeby nie wykrakać…)
Liczę na szybką reakcję mimo weekendu:)

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Marsal » 9 lip 2011, o 08:58

Kostka "A" przy silniku w pierwszym poście to jest do dodatkowego czujnika oleju. Też to mam i ostatnio mechanik mi tłumaczył, że chyba przy MFA można ten czujnik dołożyć.

Teraz dopiero widze, że nie masz tam kostki a obcięte kable ...
Marsal
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 9 sty 2010, o 18:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez BartheZz_3 » 9 lip 2011, o 09:06

Marsal Moglbys okreslic ktora dokladnie??:)
Avatar użytkownika
BartheZz_3
Members
 
Posty: 4317
Dołączył(a): 16 cze 2011, o 10:24
Lokalizacja: PMI
Rocznik: 95
Silnik: 1Z
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Marsal » 9 lip 2011, o 11:41

BartheZz_3 napisał(a):Marsal Moglbys okreslic ktora dokladnie??:)


Na Twoich fotkach z pierwszego posta. Fotka 3 i 4. Jeden przewód (chyb żółty jak dobrze pamiętam) masz podłączony do czujnika oleju. Obok niego u Ciebie wisi wolny niezakończony przewód zileony z czarnym paskiem. Jam mam go zakończonego konektorkiem żeńskim i swobodnie wisi nie podłączony. Według mojego mechanika jest to do dodatkowego czujnika oleju.
Volkswagen często tak robi że wiązki są bardziej rozbudowane, a tym samym uniwersalne i można podłączać dodatkowe elementy plug & play.

[ Dodano: 2011-07-09, 11:54 ]
U mnie jest tak. Od potrójnej kostki wychodzą 3 przewody: biały z czarnym paskiem, brązowy i czarny z żółtym paskiem. Wchodzą one do peszla. Około 10 cm dalej na peszlu jest trójnik z którego wychodzą 2 przewody: jeden do czujnika oleju i ten dodatkowy zielony z czarnym paskiem do dodatkowego czujnika (pozostawiony wolny). Od tego miejsca peszlem biegnie wiązka 5-cio przewodowa.
Tak powinno być ori. U Ciebie może ktoś w taki dziwny sposób zrealizował odcięcie zapłonu?
Marsal
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 9 sty 2010, o 18:39
Lokalizacja: Gdynia

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość