Moderator: Moderator
wyjmij po prostu zaślepke po lewej stronie kierownicy, tą na ktorej świeci sie kontrolka od poduszki i odepnij wtyczke. Dla super bezpieczeństwa odłącz klemy przed tą operacja i bedzie ok. Nie trzeba żadnych 2 godzin i komputerów. żeby wyjąć samą poduchę odkręcasz pod kierownicą 2 śruby imbusowe i poducha wychodzi, potem odpinasz taśme i jest Twoja
Ukaże Ci sie wileka śruba na śrokdu kiery (bodajże 24, albo 27) odkręcasz ja i masz kierownice w ręce. Otwierasz piwo i operacja zakończona 
Lucas napisał(a):wyjmij po prostu zaślepke po lewej stronie kierownicy, tą na ktorej świeci sie kontrolka od poduszki i odepnij wtyczke. Dla super bezpieczeństwa odłącz klemy przed tą operacja i bedzie ok.
Zico63 napisał(a):Lucas napisał(a):wyjmij po prostu zaślepke po lewej stronie kierownicy, tą na ktorej świeci sie kontrolka od poduszki i odepnij wtyczke. Dla super bezpieczeństwa odłącz klemy przed tą operacja i bedzie ok.
Tak to można akurat nałąpać błędów na sterownik i kontrolka będzie świecić. Co ma dać odpięcie kontrolki?
Są tematy o demontażu kierownicy z poduszką, tu napiszę tylko że należy zdjąć minusową klemę z akumulatora a kluczyk w położeniu STOP i dopiero przystąpić do kolejnych czynności.
Pod żadnym pozorem nie można włączyć zapłonu bez podpiętej na gotowo poduszki! Takie włączenie, np dla próby manetek, to gwarancja złapania błędu! Klema dopiero gdy wszystko podłączone!
cześć Zico
nie rozumiem o co chodzi z tym położeniem stop kluczyka?


Zico63 napisał(a):Lucas napisał(a):wyjmij po prostu zaślepke po lewej stronie kierownicy, tą na ktorej świeci sie kontrolka od poduszki i odepnij wtyczke. Dla super bezpieczeństwa odłącz klemy przed tą operacja i bedzie ok.
Tak to można akurat nałapać błędów na sterownik i kontrolka będzie świecić. Co ma dać odpięcie kontrolki?
, ale gdzieś kiedyś wyczytałem że tak się robi i kiedy sam zdejmowałem kiere tak zrobiłem i nic sie nie stało. Byłem nawet potem pod kompem ale z innego powodu i było w porządku
Pozwolę się wtrącić w temat jako że pare lat temu odpinalem poduszkę pasażera i caly sterownik od poduszek wypinałem (wymiana nagrzewnicy) i pytałem Kolegę Zico63 na PW jak to zrobić żeby potem nie było błędów po podpięciu. I w zamian otrzymałem wycinek z książki serwisowej gdzie było napisane że po całkowitym odpięciu akumulatora, najpierw podpiąć klemę + potem przekręcić kluczyk na zapłon i potem podpiąć masową. Ja tak zrobiłem i ani błędów nie ma ani mi w zęby nie dała a dwa lata już minęło jak patrze teraz na pocztę. Więc myśle że sposób warty polecenia.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości