
Mój problem pojawił się kilka dni temu, otóz mój seryjny centralny (chyba z alarmem) otworzył mi ślicznie samochód (z pilota od co prawda dołożonego sterownika, który jednak nie powinien tutaj odgrywać roli, gdyż steruje tylko oryginalną instalacją centralnego zamka), lecz niestety to przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję "na zapłon" kontrolki na zegarach zamiast zacząć normalnie świecić (ładowanie i olej) ledwo co się żażyły, natomiast przy próbie przekręcenia kluczyka pozycję dalej i uruchoniemia rozrusznika słychać było tylko jakieś cichutkie jęknięcie dochodzące albo spod maski, albo zza zegarów i cisza - rozrusznik ani drgnie.
Szukając informacji trafiłem na często pojawiającą się awarię w mk3, mianowicie kostka stacyjki - wydawałoby sie prawdopodobny powód moich problemów... Tyle że tutaj moja wątpliwość. Po kilku próbach uruchomienia auta z efektem jak opisałem powyżej - zrezygnowałem, pojechałem innym, ale tutaj zaskoczenie, mój centralny samochodu już mi od tego momentu nie zamyka ani nie otwiera (ani dołożonym pilotem, ani kluczykiem w drzwiach. Nie reaguje też dioda na drzwiach kierowcy - zamykają się tylko te drzwi i koniec.
I tutaj moje pytanie - jaki związek może mieć jedna awaria z drugą? Bo ewidentnie jakiś ma. Będę wdzięczny za każdą poradę, bo ja już tracę pomysły. Nie chcę rozgrzebywać kostki stacyjki bez potrzeby, a może ktoś z Was miał podobne problemy? Z góry dzięki.

Zresztą przez lata użerania się ze starszymi autami wyrobiłem sobie nawyk dbania o klemy i stan połączeń więc to wykluczam. Akumulator jest w zasadzie nowy (bosch z października 2015, działał bez zarzutu od zakupu), ładowanie też było książkowe. A co do ewentualnego braku należytej masy - jakieś sugestie co do punktów w które radzicie zajrzeć najpierw? Pewnie główna masa tablicy bezpieczników to gdzieś w jej okolicy powinna być, to się nasuwa od razu, ale może ktoś coś zasugeruje?
Ale zerknij pod zbiorniczek wyrownawczy (pod nim powinna byc przykrecona masa). Drugi punkt ktory bym sprawdzil to przewod plusowy ktory idzie od aku do tablicy bezpiecznikow. Narazie tyle co mi na szybko przybiega do glowy