komputer MFA w TDI???

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

komputer MFA w TDI???

Postprzez tasmichu » 11 lut 2009, o 22:10

Witam. Posiada ktoś TDI 90KM 1Z z komputerem MFA?
Pytam bo nigdzie nie mogę znaleźć licznika do tej wersji z MFA na prędkościomierzu od 0 do 200 a obroty do 5 tysi. Chce to sobie wstawić do golfa, czyli potrzebuje manetki kabli do licznika i - czy potrzebuje cały licznik właśnie od TDI czy mogę znaleźć od jakiegoś benzyniaka (ekranik cyfrowy) a wstawić moje tarcze wskazuwy itp ?
Jak ktoś wie to pomóżcie... Obrazek
Avatar użytkownika
tasmichu
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 7 paź 2008, o 15:39
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

komputer MFA w TDI???

 

Postprzez leopard » 12 lut 2009, o 03:22

potrzebujesz szafe z TDI - łatwiej będzie znaleźć zegary z ibizy z MFA - do tego wiązka i kilka czujników dodatkowo będzie trzeba podłaczyć ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Imper » 12 lut 2009, o 03:41

od AFNa powinno podpasowac przeciez
Avatar użytkownika
Imper
Members
 
Posty: 1601
Dołączył(a): 4 gru 2007, o 02:30
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez tasmichu » 12 lut 2009, o 04:05

tylko chyba wszystkie liczniki z ibizy z MFA miały już kontrolki w kolorze białym na tym pasku kontrolek, a ja tego nie chce.
Imper napisał(a):od AFNa powinno podpasowac przeciez
tylko ze AFN miały liczniki do 220 km/h. Więc nie wiem czy to bedzie pasować. Poprostu chce wsadzić komputer do tego licznika w możliwie najprostszy sposób, może da sie z dwóch liczników to skompletować??

[ Dodano: 2009-02-12, 03:30 ]
Znalazłem chyba dobre budziki od ibizy. Tylko nie wiem bo są inne prędkościomierze o 20 km/h więcej niż moje - czy jak wstawię ten to nie będzie przekłamań na prędkości - jak to jest?
2. chce zachować moje czarne tarcze - jest to możliwe?
3. czy jak kupie do tego manetkę i kable to będę miał już wszystko potrzebne aby to chulało?

http://moto.allegro.pl/item544986719_se ... f_vat.html

[ Dodano: 2009-02-12, 16:19 ]
Koledzy pomóżcie jak wiecie bo chodzi o czas a ja jak na szpilkach siedzę.
Avatar użytkownika
tasmichu
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 7 paź 2008, o 15:39
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Postprzez marcinkoz2910 » 12 lut 2009, o 18:14

1. Podaj numery seryjne licznika

2. licznik którego szukasz musi być taki sam jak stary nie może mieć innych wyskalowań bo jest wtedy inne przełożenie na silniczkach krokowych i będzie kłamał lub wcale nie ruszą wskazówki...

Można poszukać w innych Seatach nie koniecznie były one chyba z białymi piktogramami, trzeba poszukać na alledrogo.pl lub na szrotach..

A co do przekładania tarcz to można to zrobić ale nie jest to łatwe zadanie bo one są nitowane z tego co widziałem :/ Mówię tutaj o tarczach a nie o takiej sytuacji że kupisz licznik z wyskalowaniem innym i włożysz swoje tarcze lub tarcze z silniczkami
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez tasmichu » 12 lut 2009, o 18:24

no dzięki, bo już się napaliłem i bym kupił i ch** wielki by z tego był, myślałem ze jak włożę cały inny licznik to on ma swoje przełożenia i sam dopasuje sobie rzeczywistą prędkość. Hmm numery seryjne licznika - nie za bardzo wiem gdzie tego szukać...
Avatar użytkownika
tasmichu
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 7 paź 2008, o 15:39
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Postprzez Jacol » 12 lut 2009, o 19:17

Na liczniku ? Wyciagasz licznik i bedzie z tylu na nim numer tak jak na wiekszosci czesci w aucie.
GOLF 3 - 1.6 75KM - ABU - GL 5D


kontakt: gg 4684235 / mail: clau&tlen$pl
Avatar użytkownika
Jacol
Badacz tematu
 
Posty: 354
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 22:06
Lokalizacja: no czesc

Postprzez leopard » 13 lut 2009, o 11:23

zegary z ibizy podejdą - beda problem z niektórymi pinami (hamulec ręczny/kierunkowskazy itp) - ale to nie jest przeszkoda eliminujaca te zegary ... mała ingerencja w wiazke zegarów i wszystko będzie banglać - zwróc uwage na fakt że zegary z ibizy mają czerwone podswietlenie - o ile wymiana folii nad zegarami to pestka - o tyle ingerencja w cyferblaty wyswietlaczy MFA i zegarka jest troche trudniejszym zadaniem do wykonania ... do tego wszytskiego musisz przygotowac się na ciagniecie kabli dodtkowych z komory silnika (czujnik temp zew/czujnik temp oleju itp) najwazniesza rzecz - przełożenie zegarów - zwróć szczególną uwagę na przełozenie zegarów - najczęściej opisane na blacie obrotomierza - jeśli nie będzie opisu trzeba będzie sprawdzic po numerze zegarów w ETCE ... no i zostaje korekcja przebiegu - jeśli bedziesz chciał ustawic taki sam przebieg jaki masz obecnie - trzeba zgrać bin licznika (bin=zawartośc eepromu gdzie zapisany jest przebieg)

ciekawe czy wystarczy ci samozaparcia :hyhy:
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez tasmichu » 13 lut 2009, o 16:35

dzięki za pomoc leopard samozaparcia bankowo starczy przecież robię to dla siebie... Najpierw muszę znaleźć dobre zegary prędkość do 200 a nie 220 km/h a takich jeszcze nie widziałem z mfa :cry:
Avatar użytkownika
tasmichu
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 7 paź 2008, o 15:39
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Postprzez Bradley » 20 cze 2009, o 11:34

dzięki za pomoc leopard samozaparcia bankowo starczy przecież robię to dla siebie... Najpierw muszę znaleźć dobre zegary prędkość do 200 a nie 220 km/h a takich jeszcze nie widziałem z mfa :cry:



Troche odkopie temat ale dla potomnych:
Nie wazne czy tarcze sa od 0-200 czy 0-220 wazna jest liczba Wegstreckenkennzahl widoczna pod cyferka 1 w trybie serwisowym licznika. Np. dla skrzyni 1Z bedzie to: 3819
W moim 1Z byl licznik oryginalnie wyskalowany 0-220 i z liczba 3819. Zegar od Ibizy rowniez wyskalowany od 0-200 ale juz 3862. I okazuje sie ze ta roznica dodatkowo wplynela na dokladnosc pomiaru wskazowki. Rownie dobrze licznik moze byc wyskalowany 20-200 z 3819 (ktory w przyrodzie nie wystepuje, ale przyjmuje takie teoretyczne zalozenie) i tez bedzie tak dokladny jak 0-220 z WGSZ 3819, pomijajac zakres 0-20 i 200-220 bo to oczywiste ;)
Jedyny "problem" z licznikiem Ibizy to zmostkowanie kabla od czujnika zuzycia okladzin ciernych aby przestala sie palic kontrolka hamulca recznego wtedy kiedy jest on spuszczony. Reszta jest plug and play.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Staury » 21 lis 2011, o 09:32

Witam, odświeżam, aby nie zakładać nowego.
Jak kupię licznik i manetki
http://allegro.pl/vw-golf-3-vento-liczn ... 79918.html

http://allegro.pl/vw-golf-3-przelacznik ... 50423.html

To czego będzie mi jeszcze brakowało, i jak to podłączać aby pokazywało mi spalanie, nie zależy mi na temperaturze, bo wiem że trzeba ciągnąć dodatkowe czujniki. Do spalania potrzebny jakiś przewód podciśnienia z tego co wiem.
Na start chciałbym mieć spalanie i funkcje niewymagające jakiejś dużej dodatkowej zabawy. Resztę jak będę miał chęci zrobię z czasem.

Robił to już ktoś kiedyś ?
Avatar użytkownika
Staury
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 25 paź 2011, o 10:06
Lokalizacja: Sławno

Postprzez Bradley » 21 lis 2011, o 13:24

Ten licznik z linka nie ma MFA ;)
Jak ma MFA to musi miec widoczne piktogramy kolo LCD po prawej stronie.
Manetka, wiazka manetka-skrzynka bezpiecznikow, wiazka licznik-skrzynka bezpiecznikow (albo przepinowac swoja wiazke z licznika dodajac kilka kabelkow).
Kabel spalania od licznika prowadzisz do ECU. Ktory dokladnie pin w dieslu to na drugim forum musisz znalezc. Chyba 9.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości