Falujące obroty, gasnący silnik na benzynie.

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

Falujące obroty, gasnący silnik na benzynie.

Postprzez marianz86 » 29 gru 2015, o 11:30

Posiadam Golfa 3 z 1994r. Silnik 1.6 ABU benzyna + LPG. Od dłuższego czasu (2-3 lata) mam następujący problem.

W okresie podwyższonej wilgotności (wiosna, jesień) autko po odpaleniu, na benzynie, faluje obrotami i gaśnie, lub od razu po odpaleniu gaśnie. Żeby jechać muszę "pompować" gaz. Problem ustaje po przełączeniu z benzyny na LPG - normalna praca silnika, stabilne obroty.

Doraźnie pomaga również odłączenie na dłuższą chwilę akumulatora, jednak problem powraca po kilku dniach.

Dwóch mechaników się poddało.....

Czy może ktoś spotkał się z podobnym problemem? Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc w ustaleniu przyczyny problemu.
marianz86
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 28 gru 2015, o 21:50
Rocznik: 1994
Silnik: 1.6 ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Falujące obroty, gasnący silnik na benzynie.

 

Re: Falujące obroty, gasnący silnik na benzynie.

Postprzez kolopn » 30 gru 2015, o 16:34

Tradycyjnie, bo już temat wałkowany wiele razy. Do sprawdzenia szczelność dolotu, wtryskiwacz benzyny, pompa paliwa, silnik krokowy, przepustnica. U mnie problemem był przestawiony TPS (czujnik położenia przepustnicy). Znajduje się w przepustnicy po prawej stronie, mocowany na 4 torxy. Poluzuj śruby i pokręć w którąś ze stron. Nie powinien już gasnąć. No i oczywiście na początek podłączyłbym kompa i sprawdził błędy, bo naprawianie bez diagnostyki to szukanie igły w stogu siana i dodatkowe wydatki.
Avatar użytkownika
kolopn
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 12 mar 2015, o 10:29
Lokalizacja: Poznań

Re: Falujące obroty, gasnący silnik na benzynie.

Postprzez k-m-r1 » 5 sty 2016, o 23:52

jak trzeba pompować to zbyt niskie ciśnienei paliwa.

Weź kolege i 2 browary + szmata hadra stara koszulka

wlew paliwa odkreć szmate na wlew i jeden dmucha ide sie da w bak.
im wiecej paliwa tym mniej dmuchania.
jak już nie da sie wiecej to stuka w karoserie a drugi odpala ;)

jak masz kompresor i pistolet to zatykasz korek szmatą i dmuchasz.
możesz na orlen podjechać i wpiączwykły pistolet i tak jak poprzednio próbe odpalenia zrobić.

jak odpali i nie trzeba pompować to 100% pompa paliwa.
ps masz LPG i pompa paliwa kreci i pompuje non stop wieczna to nie jest :P

Wymiana pompy jest opisana. Kup nową jak chcesz śmigać wiecej i miej 1/2 baku Pb co by pompa miałą paliwo.

pozatym sprawdźdolot i wydech.
Wymień filtry przewody świece kopułke z palcem. Masz LPG to zobaczysz mniejsze spalanie 0,5L na 100
Będziesz wymieniał pompe paliwa to wymień filtr paliwa 15-20 zł to nie majątek.
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław





Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości