Wymiana pompy wtryskowej w silnikach TD

Informacje , Opisy , Fotoporady i Dane dotyczące Golfów serii 3

Moderator: Moderator

Wymiana pompy wtryskowej w silnikach TD

Postprzez Pozor » 16 sty 2015, o 22:01

Cześć na potrzeby kolegi trojeczkaGT zrobiłem tą poradę na temat "jak wymienić pompę wtryskową w TD lub mtdi ,poradę można również wykorzystać w przypadku tdi .Model przykładowy to audi 80 ale w golfie jest identycznie tylko jest inaczej silnik położony :-P. A więc po kolei .
Potrzebne nam będą takie narzędzia jak :
- Szczypce segera
- 2 łomiki lub najlepiej ściągacz
- Klucz 13 płaski lub gięty
- Klucz 17 płaski
- Grzechotka duża i mała
- Klucze nasadowe :
1. Mała nasadka 10 krótka
2. Mała nasadka 10 długa
3. Duża nasadka 19
- Coś płaskiego
- Śrubokręt płaski
- Klucz gięty lub płaski 14/15
mając te narzędzia możemy przystąpić do pracy . Na początku zdejmujemy górną osłonę rozrządu odpinamy zaznaczone zapinki i odkręcamy śrubkę zaznaczoną z dołu . gdy mamy już ściągniętą pokrywę możemy zacząć ustawianie znaków rozrządu. Pierw trzeba znaleźć miejsca gdzie one są fabrycznie :-)
1. W obudowie skrzyni:

1.jpg


2. Ściągamy pokrywę zaworów i po drugie stronie wałka powinno wyć wcięcie w które możemy wstawić naszą blokadę jeżeli znak się pokryje:

2.jpg


3.Następnie bierzemy się za ostateczną część a mianowicie znak/blokada na kole pompy wtryskowej , Kręcimy wałem tak długo aż w otwór który widać na zdjęciu pozwoli na swobodne włożenie nasadki 10 długiej ,
4. Po tym wszystkim jak mamy blokady na wałku rozrządu i pompie wtryskowej zaznaczamy pozycje kół zębatych w celu ułatwienia sobie późniejszego ustawiania rozrządu , zaznaczamy na kółku od wałka rozrządu ,kółku od pompy wtryskowej , na kole zamachowym i na kole pasowym .
5. Jak już mam wszystko zaznaczane możemy przejść do następnej pracy a mianowicie odłączenie pompy od zasilania .
Ściągamy wszystkie wężyki podłączone do pompy :
- Przelewowy od wtryskiwacza
- Przewód od LDA (ten z góry pompy)
- Odłączamy linkę gazu zdejmują zabezpieczenie z jednej strony
- Śrubokrętem płaskim odkręcamy z tyłu pompy od strony silnika linkę przyśpieszacza (tzw.ssania)
- Odłączamy jedyny kabelek od elektromagnesu (innych kabli nie ma ) :]
- Kluczem 17 płaski odkręcamy przewody wtryskowe 1 po 2
6. Grzechotką i nasadką 19 przy zblokowanej pompie popuszczamy główną nakrętkę od pompy
7. Jak już mamy tak wszytko przygotowane możemy zająć się ściąganiem paska rozrządu .
Na napinaczu widocznym na tym zdjęciu odkręcamy nakrętkę i popuszczamy pasek . Po tym możemy ściągnąć pasek z pompy wtryskowej i wałka rozrządu.
8. Gdy już mamy ściągnięty pasek rozrządu możemy ściągnąć kółko pasowe pompy . Ściągając je albo ściągaczem albo podważać łomikami uważając jednocześnie żeby nic nie uszkodzić
9. Po ściągniętym kółku uważajcie żeby nie zgubić klina .Teraz możemy zająć się wyciągnięciem pompy ,odkręcamy kluczem 13 nasadkowym z przodu pompy

3.jpg


i z tyłu kluczem 13 płaskim po odkręceniu tych śrub powinna pompa wyjść :-)
10. Wkładamy nową. Pierw przykręcamy linkę ssania bo potem może być problem . Skręcamy ją ale nie na stałe tylko , te przednie lekko a tylną dociągnąć ustawiając pompę aby była mniej więcej po środku regulacji ,
11. Podłączamy do pompy zasilanie , czyli wszystko co odkręciliśmy poprzednio
12. Przykręcamy kółko pasowe na pompę nie zapominając o klinie
13. Po tym wszystkim możemy zakładać pasek. Wkładamy znowu blokadę pompy , i sprawdzamy czy wszędzie znaki zostały tak jak je zaznaczyliśmy , jeżeli nie to poprawić tak jak ma być . Zakładamy pasek rozrządu i możemy przystąpić to naciągania paska. zakładamy szczypce segera na napinacz i ciągniemy w górę i przykręcamy napinacz ,pasek może się naginać do 0,5 cm i nie może być możliwości tak jakby "przekręcenia go na bok" .Ściągamy blokady. Sprawdzamy czy znaki są tak jak mają być . Jeżeli nie to ściągamy pasek ustawiamy na nowo i na nowo zakładamy pasek. Jeżeli znaki się zgadzają to kręcimy wałem 2 razy dokoła ,jeżeli nic nie przeszkodziło w kręceniu to znaczy że rozrząd jest ustawiony prawidłowo .
14. Gdy już mamy założony pasek i pompa jest podłączona bierzemy się za odpowietrzanie układu .Popuszczamy wszystkie śruby od wtryskiwaczy i kręcimy silnikiem tak długo aż wycieknie z pod nakrętek paliwo ,Jak już się pokaże paliwo dokręcamy przewody i bierzemy się za ustawianie kąta wtrysku . Jeżeli zrobiliście tak jak mówiłem czyli przednie śruby są lekko dokręcone , tylna mocno a pompa jest po środku regulacji to powinien silnik jak tako odpalić , Jak już będzie na wolnych obrotach to popuszczamy tylną śrubę i przesuwamy pompą w przód i w tył , będzie słychać jak silnik będzie przygasał lub będzie głośniej chodzić czy reż klepał , nam chodzi o to by trzymał obroty na poziomie 950 na ciepłym , i żeby praca silnika była jak najlepsza . Jak już stwierdzimy że to jest to , dokręcamy tylną śrubę mocno , gasimy silnik i dokręcamy mocna przednie śruby ,
15. składamy to wszystko do kupy i jedynie możecie się teraz tylko udać do jakiego dobrego warsztatu który ma czujnik zegarowy do ustawiania kąta wtrysku i ustawi go wam idealnie czyli na 0.65-0.7

To by było na tyle jeżeli macie jakieś problemy to piszcie a postaram się pomóc ;-)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Wymiana pompy wtryskowej w silnikach TD

 


party bus chicago prices



Powrót do DANE TECHNICZNE I PORADY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Yahoo [Bot] i 1 gość