REGENERACJA POMPY WSPOMAGANIA

Informacje, opisy, fotoporady i dane techniczne dotyczące samochodu Volkswagen Golf 3.

Moderator: Moderator

REGENERACJA POMPY WSPOMAGANIA

Postprzez Zaba2 » 13 sty 2009, o 21:26

Ogólnie wygląda to tak
Najpierw należy wymontować pompę (3 śruby mocujące (17 i 2x13), czwarta mocująca rurkę (22) i obejma z wężykiem) i wyjąć ją z łapy mocującej (5 śrub 13), potem tak:
1. zdejmujemy kółko paska (3 sruby na imbus)
2. zbijamy z wałka mocowanie kółka (w środku jest niby sześciokąt, ale tam nie ma śruby)
3. zdejmujemy pierścień zabezpieczający łożysko (segera).
4. teraz od drugiej strony, ściskamy pompę w imadle i wyciągamy śrubokrętem pierścień zabezpieczający tył pompy
5. wyciągamy tylną ściankę pompy (jeżeli nie chce wyjśc, to mozemy puknąc z drugiej strony przez drewko wałek, wtedy wypchnie się troszkę
6. wyciągamy koło nachodzące na wałek (z frezem). Chodzi mi o koło o srednicy ok 4cm i grubości 1cm. Są w nim łopatki, należy uważać, żeby nie wypadły, a jak już część wypadnie to należy je włożyć idealnie tak jak były (kolejność nie jest tak ważna, najważniejsze jest lewo/prawo i góra/dół - mozna dojść po wytarciach łopatek
7. wyciągamy bieżnię boczną (należy zapamiętać gdzie jest góra a gdzie dół, bo wycięcia nie są symetryczne) i dwa "pręciki" o ile wcześniej nie wyszły z tyłem pompy
8. wyciągamy dolną bieżnię pompy i sprężynę
9. przez drewko wybijamy wałek (należy uderzać w miejsce gdzie był tył pompy)
10. zdejmujemy łożysko (zostanie raczej z wałkiem, więc trzeba je wybić)
11 śrubokrę tem wyciągamy simmering (jest za łożyskiem)
12. na szkle lub innej równej powierzchni kładziemy papier wodny 1200 i szlifujemy bieżnię dolną i górną (górna bieżnia to jednocześnie tylna ścianka pompy) potem powtarzamy czynność papierem 2000.
13. NIE NALEŻY SZLIFOWAĆ BIEŻNI BOCZNEJ I ŁOPATEK!
14 wykręcamy zaworek (jest on montowany w miejscu, gdzie wkręca się rurkę metalową idącą do maglownicy)
15. Jeżeli zaworek jest zabrudzony płuczemy go w benzynie ekstrakcyjnej lub czymś tego typu
16. nabijamy na wałek nowe łożysko
17. wbijamy nowy simmering (przez drewko oczywiście)
18. wbijamy wałek z łożyskiem
19. składamy całą resztę
20 przed zamontowaniem pompy opróżniamy cały układ wspomagania (aby opróżnić maglownicę najlepiej jest pokręcić trochę kierownicą do oporu w lewo i w prawo, do tego można przedmuchać sprężonym powietrzem)
21. montujemy zregenerowaną pompę
22 zalewamy nowym płynem wspomagania (polecam febi zielony 6162 - bardzo pozytywne wrażenia, zastosowałem w wakacje 2006 w audi c4 i śmiga bez problemu)
23. Odpalamy auto i bez dodawania gazu kręcimy kierą max w lewo max w prawo i tak kilka razy
24. uzupełniamy jeszcze raz płyn w zbiorniczku wyrównawczym
25. skręcamy kółko max w prawo i powoli dodajemy gazu tak do 2500obr, potem to samo w lewo
26. jeszcze raz sprawdzamy poziom płynu
27. UWAGA, nie należy szaleć przez jakiś czas, bo pompa jest na dotarciu, pompa może szumieć przez jakiś 1000km, ale nie trzaskać ani nic z tych rzeczy, potem się uspokoi



Zdjecia pompy wspomagania Golf III
http://picasaweb.google.pl/d4tura/PompaWspomagGolf02#

Na co koniecznie warto zwrocic uwage, a co chyba nie bylo opisane:
- element mocujacy kolo pasowe mozna zbic z osi. Nie jest w zaden sposob przykrecony. Gwint wewnatrz osi oraz naciecia na imbus nie maja z tym nic wspolnego (zdj. 29).
- po wyjeciu pierscienia mocujacego lozysko (zdj. 28) powinno dac sie je wyjac razem z oska. Nic wiecej jej nie trzyma (zdj. 25). Niezle sie przy tym nameczylem bo mialem zapieczone lozysko i myslalem ze jeszcze jest jakies mocowanie tej osi.
- nie wyciagac podkladki miedzianej umieszczonej pod oringiem, ktory jest w metalowym elemencie centrujacym sprezyne (zdj. 7). Nie da sie jej wyjac i wlozyc nowej bez koniecznosci pogiecia. Ponadto nic to nie daje. Wazny jest tylko ten oring (jesli jest zniszczony mozna go wymienic)
- skladajac pompe z powrotem posmarowac olejem, ktorego uzyjecie do zalania pompy, wszystkie oringi. Ja tego nie zrobilem. Wbilem wewnetrzny element zamykajacy kolo z lopatkami (zdj. 21) oraz dekiel pompy "na sucho". Zalozylem pompe, przejechalem kilka km i caly olej mi wyciekl przez dekiel. Okazalo sie ze podczas wbijania w/w elementow scialem nimi po prostu oringi, ktore przez to nie trzymaly cisnienia. Cala rozbiorka pompy i skladanie od poczatku ;) Ale to juz byla bajka, bo wszystko bylo nasmarowane i swieze. Poza tym wiedzialem juz na co uwazac.
- skladajac pompe nie wbijalem juz niczego mlotkiem tylko sciskalem wzdluz w imadle - taki inny niz zwykle proponowany sposob - mniej inwazyjny ;)

Jesli to nie problem to mozna by takie porady przykleic ;-)

Nie ja to pisalem odrazu mowie. Sciagniete z neta i sklejone do kupy.
Powodzenia i milej naprawy !!!!!!!!!
Avatar użytkownika
Zaba2
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 13 cze 2008, o 12:13
Lokalizacja: Olkusz

REGENERACJA POMPY WSPOMAGANIA

 


- - - serwis telefonów prądnik



Powrót do DANE TECHNICZNE I PORADY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości