logo

Golf 3 Klub Polska
Forum miłośników VW Golf 3
 


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: palio
2014-03-22, 15:06
Odpowietrzanie układu chłodzenia?
Autor Wiadomość
golf 1.4 
Gaduła


Silnik: 1.4 ABD/2.8 V6 AMX
Pomógł: 3 razy
Wiek: 23
Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 575
Skąd: EL Łódź
Wysłany: 2011-12-14, 23:51   Odpowietrzanie układu chłodzenia?

Mam taki problem. Wymieniłem chłodnicę na nową bo stara pęknięta była. Jak ją założyłem to podłączyłem węże i zalałem płynem zimowym. Niby wszystko okey ale nawiew słabo mi dmucha. I czy to może być przez nie odpowietrzony układ? Czy filtr kabinowy do wymiany? Temperatura silnika jest dobra.
 
 
 
marker10 
Badacz tematu


Silnik: 1.8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 22
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 152
Skąd: CW
Wysłany: 2011-12-15, 00:13   

Odkręć korek płynu chłodniczego odpal go na luzie i uciskaj przewody chłodnicze aż osiągnie temp 90 st. i załączy się wentylator. jeżeli nadal będzie słabo dmuchać to możliwe ze masz zapchaną nagrzewnice u mnie ten 1 sposób pomogł. filtr tez przydało by sie wymienic jak dawno tego sie nie zrobilo
_________________
http://www.golf3.pl/topic...dam-vt36605.htm

zapraszam !! !
 
 
 
DYLAN 
Czytacz
DYLAN

Silnik: 1.6 AEE
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 91
Skąd: ZACHODNIOPOMORSKIE
Wysłany: 2011-12-21, 13:45   

a czy układ sam sie nie odpowietrza?wiem ze przy zbiorniczku jest jakis odpowietrznik.
 
 
 
bryan92 
Czytacz
VW ;)


Silnik: 1.6 55kW/75 KM AEA
Pomógł: 4 razy
Wiek: 22
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 128
Skąd: KGR
Wysłany: 2011-12-21, 14:21   

Cały układ chłodzenia sam się odpowietrza. Kiedyś wymiałem płyn i nie miałem z tym problemu, zalałem potem dolałem, bo płyn dotarł do nagrzewnicy.
 
 
 
opolanin
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-21, 17:23   

golf 1.4, powinieneś zrobić tak:
zalać płynem układ, ogrzewanie włączyć na maksa(pokrętło na maksa na czerwone), odpalić auto, poczekać niech chwilkę pochodzi, pościskać węże chłodnicy, uzupełnić płyn do maksa, zakręcić korek, rozgrzać do włączenia się wentylatora i cały czas patrzyć jaki jest poziom płynu. Jeśli jest za mało, to dolać ale nie odkręcać korka jak jest płyn gorący, bo jest podciśnienie i wyleci na Ciebie. Jeśli stan płynu jest ok a wentylator się włączył, to przejedz się nim i ewentualnie ostatecznie wtedy dolej.
 
 
pablomed 
POMOCNIK


Silnik: Vento 2E
Pomógł: 405 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 5898
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2011-12-22, 00:21   

DYLAN napisał/a:
a czy układ sam sie nie odpowietrza
tak, warunek to drożny wężyk odpowietrzający czyli ten cienki dochodzący do zbiorniczka , sprawna pompa wody (pasek na kole pompy koniecznie dołem nie górą co jest częstym błędem), sprawny termostat. Czyli jeśli wszystko jest sprawne to odpowietrzasz tak: nalewasz za pierwszym razem płynu ile wlezie, następnie koniecznie zakręcasz korek zbiorniczka i zapalasz silnik, zostawiasz do pełnego rozgrzania ale oczywiście możesz trochę pojeździć. Kiedy już silnik się zagrzeje na tyle że termostat się otworzy, to poziom płynu w zbiorniczku opada, uzupełniasz go ale nie od razu, niech się choć troszkę przestudzi inaczej możesz mieć gejzer pod maską. I w tym momencie nalewasz już do kreski czyli do połowy zbiorniczka, potem trzeba jeszcze czynności powtórzyć ale możesz już normalnie jeździć.
Jeśli w ten sposób nie wychodzi - to znaczy jest usterka i trzeba naprawić auto
 
 
tom213 
Berbeć

Silnik: 1.8 GT + LPG
Wiek: 35
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 8
Skąd: Opole
Wysłany: 2011-12-22, 01:32   

Ja miałem pasek górą :-D Dopiero inny mechanik zobaczył że pompa kręci się w przeciwnym kierunku. Ale ciągle nie rozumiem po co wszyscy piszą aby ogrzewanie dać na maksa?????????? Co to ma wspólnego z odpowietrzeniem auta. Przecież otwarcie pokrętła ogrzewania,przesuwa tylko klapę i zmienia kierunek przepływu powietrza. Czyli leci przez nagrzewnice a nie prosto do kabiny. Pokrętłem nie otwieramy dodatkowych zaworów a płyn krąży przez nagrzewnicę cały czas,nawet jak damy na zimne. Więc po co pisać tą bzdurę setki razy.
 
 
 
pablomed 
POMOCNIK


Silnik: Vento 2E
Pomógł: 405 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 5898
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2011-12-24, 22:10   

Ludzie powtarzają teksty z serwisówek stąd się to bierze. Sam taki opis widziałem w jakieś do golfa II albo III.Na szczęście szkodliwość społeczna włączenia nawiewów przy odpowietrzaniu jest niska bo niema negatywnego znaczenia :)
 
 
krawiec174 
Berbeć

Silnik: 1.6 AEE
Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 1
Skąd: Zamość
Wysłany: 2012-11-16, 18:27   

tom213 napisał/a:
Ale ciągle nie rozumiem po co wszyscy piszą aby ogrzewanie dać na maksa?????????? Co to ma wspólnego z odpowietrzeniem auta. Przecież otwarcie pokrętła ogrzewania,przesuwa tylko klapę i zmienia kierunek przepływu powietrza. Czyli leci przez nagrzewnice a nie prosto do kabiny. Pokrętłem nie otwieramy dodatkowych zaworów a płyn krąży przez nagrzewnicę cały czas,nawet jak damy na zimne. Więc po co pisać tą bzdurę setki razy.
Jeżeli zaczyna leciec ciepłe powietrze to znak dla Ciebie że układ jest odpowietrzony i w nagrzewnicy jest płyn a nie powietrze:)
 
 
pietrasiak2 
POMOCNIK
Jarek



Silnik: 1.8ABS, 3.0TDI, 4.2FSI
Pomógł: 105 razy
Wiek: 43
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 2012
Skąd: stryków
Wysłany: 2012-11-16, 19:52   

Cytat:
Jeżeli zaczyna leciec ciepłe powietrze to znak dla Ciebie że układ jest odpowietrzony i w nagrzewnicy jest płyn a nie powietrze:)

Masz rację ponieważ wiadomo jest czy jest dobrze góra odpowietrzona inaczej będzie leciało na przemian ciepłe /zimne i po to jest :-)
 
 
 
damianxp 
Berbeć
golf 3 gt

Silnik: 1.8 gt
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 6
Skąd: Brzozów Stary
Wysłany: 2012-11-17, 08:48   

Witam koledzy ja mianowicie mam taki problem samochód zaprowadziłem do mechanika podejrzewajac uszczelke pod głowica i rzeczywiscie tak było samochód został naprawiony i dalej nie grzeje mi w kabinie leci letnie powietrze nie wiem co dalej nagrzewnica czy termostat pom€rzcie :cry: :przestraszony: :przestraszony:
_________________
Kiełbasiński
 
 
 
Lobus 
Ekspert
Borat

Silnik: AGZ
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 1273
Skąd: Wrocław/Bogatynia
Wysłany: 2012-11-17, 09:03   

Po pierwsze zmień mechanika, skoro nie potrafił zrobić czegoś porządnie.
Może nie odpowietrzył Ci porządnie i dlatego nie ma ciepłego powietrza.
_________________
Moje byłe GTI <- klik!
 
 
 
pietrasiak2 
POMOCNIK
Jarek



Silnik: 1.8ABS, 3.0TDI, 4.2FSI
Pomógł: 105 razy
Wiek: 43
Dołączył: 29 Gru 2011
Posty: 2012
Skąd: stryków
Wysłany: 2012-11-17, 09:14   

damianxp napisał/a:
Witam koledzy ja mianowicie mam taki problem samochód zaprowadziłem do mechanika podejrzewajac uszczelke pod głowica i rzeczywiscie tak było samochód został naprawiony i dalej nie grzeje mi w kabinie leci letnie powietrze nie wiem co dalej nagrzewnica czy termostat pom€rzcie

Po pierwsze jakie masz wskazanie temperatury na wskaźniku podczas jazdy i postoju , to może wiele pomóc :-)
 
 
 
damianxp 
Berbeć
golf 3 gt

Silnik: 1.8 gt
Wiek: 31
Dołączył: 17 Lis 2012
Posty: 6
Skąd: Brzozów Stary
Wysłany: 2012-11-17, 10:30   

witaj moja temperatura na wskazniku pokazuje cały czas 70 stopni napiusz na maila damian.kielbasinski@op.pl to morze mi pomorzesz bo jezdze od mechanika do mechanika :cisza:

[ Dodano: 2012-11-17, 09:37 ]
caly czas czy jade czy stoi cały czas pokazuje 70 stopni nie wiem dlaczego i niemam jusz siły a uszczelka jest zrobiona i dalej nic :-o
_________________
Kiełbasiński
 
 
 
pablomed 
POMOCNIK


Silnik: Vento 2E
Pomógł: 405 razy
Dołączył: 03 Sie 2008
Posty: 5898
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2012-11-18, 00:12   

damianxp, jeśli jedyną przyczyną wymiany uszczelki pod głowica był brak grzania w kabinie i teraz jest to samo - to zostałeś jakoś chyba paskudnie naciągnięty na ta robotę, nie ty jeden, jakieś 80 procent uszczelek głowicy wymienianych jest niepotrzebnie - łatwy zarobek dla mechaników. Sprawdź sobie pod maską czy po nagrzaniu silnika oba węże podłączone do nagrzewnicy są ciepłe, jeśli tak to najczęściej winna jest taka głupia wykruszona gąbka w jednej z klap sterujących nawiewem umieszczonych koło nagrzewnicy, dużo rzadziej zaleziona nagrzewnica, bardzo rzadko słabe krążenie płynu chłodzącego, to z kolei albo z przyczyny uszkodzonego wirnika pompy wody, albo z powodu odwrotnie założonego paska co jest możliwe w silniku 1.8 , zakładają często od góry a ma iść pod kołem pompy - w pierwszym przypadku pompa kręci się odwrotnie i funkcji nie spełnia
 
 
Reklama

Posty: 999
Skad:...





Wyświetl posty z ostatnich:   






Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  







Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
deox v1.3 // Theme created by Golf 3 Klub Polska