czujnik halla?

Wszystkie informacje o instalacji elektrycznej

Moderator: Moderator

czujnik halla?

Postprzez killah » 27 lis 2010, o 20:30

Cześć

http://www.golf3.pl/topics4/nie-odpala-vt29439.htm

W linku powyżej historia golfika. Ogólnie teraz golfik po rozgrzaniu już nie pali. Coś odcina mu prąd. Cewka została zmieniona ale problem ten sam. Gaśnie i nie chce odpalić do czasu aż ostygnie.

Istotnym faktem jest że jak wpadłem w tą wodę to właśnie koło kopułki było słychać iskrę. Czy więc w tym momencie muszę wymieniać cały aparat ? Bo z tego co wiem to tam jest ten czujnik halla.

Acha no i pytanie. Czy mogę wyjąć ten czujnik(albo aparat) z silnika 1.8 ? bo tam było all ok.

Prośba o wytłumaczenie.
killah
 

czujnik halla?

 

Postprzez Basior1997 » 27 lis 2010, o 22:35

w ogóle mówiac
czujnik halla jak podpasuje ci od 1,8 to spoko
jeśli jedziesz zgaśnie i po chwili odpali to hall
Jak sie bawic to sie bawic 1.8 wyj..... VR6 wstawic :)
Avatar użytkownika
Basior1997
Members
 
Posty: 591
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 19:56
Lokalizacja: DGR/PL

Postprzez killah » 27 lis 2010, o 22:37

Basior1997 napisał(a):w ogóle mówiac
czujnik halla jak podpasuje ci od 1,8 to spoko
jeśli jedziesz zgaśnie i po chwili odpali to hall


po chwili to może nie ale po jakimś czasie odpala
killah
 

Postprzez Basior1997 » 27 lis 2010, o 22:39

nom dokładnie to na 1000000% hall też to miałem i sie wkur...... ale jakoś sie udało i działa
Jak sie bawic to sie bawic 1.8 wyj..... VR6 wstawic :)
Avatar użytkownika
Basior1997
Members
 
Posty: 591
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 19:56
Lokalizacja: DGR/PL

Postprzez killah » 27 lis 2010, o 22:42

Basior1997 napisał(a):nom dokładnie to na 1000000% hall też to miałem i sie wkur...... ale jakoś sie udało i działa


czyli aparat od 1.8 odpada ? trza szukać od 2.0?
killah
 

Postprzez Basior1997 » 27 lis 2010, o 22:44

nie nie wez jak masz od 1,8 zobacz jaki tam masz hall
poównaj z halem od 2.0
najlepiej to poszukaj fotek tego i tego porównaj je
Jak sie bawic to sie bawic 1.8 wyj..... VR6 wstawic :)
Avatar użytkownika
Basior1997
Members
 
Posty: 591
Dołączył(a): 19 paź 2008, o 19:56
Lokalizacja: DGR/PL

Postprzez sirGrzesio » 27 lis 2010, o 23:38

sprawdź przekaźnik pompy paliwa. sąsiad miał takie objawy w polówce, że gasł mu i nie mógł odpalić na ciepłym. okazało się, że jak się przekaźnik rozgrzał to rozłączał pompę
Avatar użytkownika
sirGrzesio
Gaduła
 
Posty: 405
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 18:08
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez killah » 1 gru 2010, o 21:29

Jeśli chodzi o halla to nie pomogła wymiana. Ciągle te same objawy.

Jutro mechanik będzie sprawdzał inne rzeczy. Miedzy innymi ten przekaźnik.

Co jeszcze prócz tego może być?

Immobilizer?
killah
 

Postprzez trollu » 1 gru 2010, o 21:49

jaki silnik? jak ADY (lub AGG) to na 99.9% będzie czujnik położenia wału rozwalony/popsuty/urwany/uszkodzony. przerabiałem to w wakacje.
jak 2e to nie wiem, tam nie ma tego czujnika
czujnik położenia wału znajduje się za filtrem oleju z prawej strony jak patrzysz na silnik. trzeba odkręcać łąpę silnika żeby się do niego dostać, najlepiej na kanale lub podnośniku, od góry się chyba tego nie zrobi. Trzyma się na 1 śrubie. wtyczka ma 3 piny. może pomierzyć oporności, ale nie wiadomo jak to w końcu z nim jest, indukcyjny czy Hall. Wiecej w tym temacie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=355383
foto jak to wygląda w ADY u mnie:
Obrazek
1 - kabel idzie trochę na około
2 - wtyczka
strzałką zaznaczyłem mniej więcej gdzie się znajduje czujnik, w bloku za filtrem, ciężko go dostrzec z początku
Ostatnio edytowano 1 gru 2010, o 22:20 przez trollu, łącznie edytowano 1 raz
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez killah » 1 gru 2010, o 22:25

trollu napisał(a):jaki silnik? jak ADY (lub AGG) to na 99.9% będzie czujnik położenia wału rozwalony/popsuty/urwany/uszkodzony. przerabiałem to w wakacje.
jak 2e to nie wiem, tam nie ma tego czujnika
czujnik położenia wału znajduje się za filtrem oleju z prawej strony jak patrzysz na silnik. trzeba odkręcać łąpę silnika żeby się do niego dostać, najlepiej na kanale lub podnośniku, od góry się chyba tego nie zrobi. Trzyma się na 1 śrubie. wtyczka ma 3 piny. może pomierzyć oporności, ale nie wiadomo jak to w końcu z nim jest, indukcyjny czy Hall. Wiecej w tym temacie
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=355383
foto jak to wygląda w ADY u mnie:
Obrazek
1 - kabel idzie trochę na około
2 - wtyczka
strzałką zaznaczyłem mniej więcej gdzie się znajduje czujnik, w bloku za filtrem, ciężko go dostrzec z początku


Silnik AGG (kto by na 2e swapował:P)
podziękował. Jutro przekażę stosowne informacje osobie która zajmuje się golfem. Widzę w temacie że Tobie też nie wywalało błędów czasem na czujniku.

znalazłem też temat o takich samych objawach.
http://www.golf3.pl/topics4/pomocysilni ... ++ga%B6nie

jestem optymistycznie nastawiony do sprawy :) tzn prawie bo jutro znowu -20 i autobus
killah
 

Postprzez trollu » 1 gru 2010, o 22:31

ogólnie jest tak że czujnik położenia wału rejestruje obroty silnika. musiałbyś wozić ze sobą lapka z kablem i VAGiem i jak zdechnie podpiąć. w blokach pomiarowych (czy jak to tam się zwie, gdzie sczytuje wszystkie wartości z silnika i czujników) patrzysz na obroty silnika. jeżeli przy kręceniu rozrusznikiem nic się nie zmienia to czujnik padł, nie czyta obrotów, nie wysyła sygnału i komp w ogóle "nie wie" że silnik chce zapalić - nie podaje iskry
ja założyłem zamiennik, EPS za 170 czy 180 zeta. ori bosch 570 chyba :shock:

hah no ja tez busiorem tak czy siak śmigam, golfem an przystanek bo mam jakieś 4km. i znów problem bo chyba mi kable padają :-| rano z garażu wyjeżdża bez problemu a dzisiaj po południu póki temp nie chwycił obr mu spadały. Najpierw gasnął ale mu trochę gazem pomogłem, później trzymał 600 orb aż wrócił do normy. raz miałem już taki przypał z miesiąc temu ale tylko raz mu taki numer odwinął.
poza tym golf chyba nie lubi zimy bo jak wcześniej palił lekko ponad 8 to teraz ciężko do 11 zejść :-| :hyhy:
Ostatnio edytowano 1 gru 2010, o 22:40 przez trollu, łącznie edytowano 1 raz
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez killah » 1 gru 2010, o 22:38

trollu napisał(a):ogólnie jest tak że czujnik położenia wału rejestruje obroty silnika. musiałbyś wozić ze sobą lapka z kablem i VAGiem i jak zdechnie podpiąć. w blokach pomiarowych (czy jak to tam się zwie, gdzie sczytuje wszystkie wartości z silnika i czujników) patrzysz na obroty silnika. jeżeli przy kręceniu rozrusznikiem nic się nie zmienia to czujnik padł, nie czyta obrotów, nie wysyła sygnału i komp w ogóle "nie wie" że silnik chce zapalić - nie podaje iskry
ja założyłem zamiennik, EPS za 170 czy 180 zeta. ori bosch 570 chyba :shock:


no cóż. jestem w stanie wydać taką kasę jeśli to ma działać.. dam znać wkrótce jak się sprawy mają.

Poczytałem jeszcze forum dzisiaj i znalazłem inne możliwe problemy-

czujnik temperatury
immo
killah
 

Następna strona

- - -



Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 18 gości