logo

Golf 3 Klub Polska
Forum miłośników VW Golf 3
 


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: palio
2014-03-22, 18:15
Tuning silnika 1.9 TDI 90KM
Autor Wiadomość
Buchal 
Berbeć

Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 21
Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-05-17, 15:16   Tuning silnika 1.9 TDI 90KM

Witam.

Niedawno kupiłem dojechanego golfa MK3. Wymieniłem filtry, oleje itd. Chcę autko zrobić pod siebie i żeby służyło mi na długo dlatego mam pytanie do was.


1) Jaką moc i moment można maksymalnie wyciągnąć z tego silniczka.
2) W jakie części zainwestować aby takową moc osiągnąć.
3) Jak będzie z żywotnością silniczka.

Czytałem już trochę o tym i co nieco już wiem lecz nie wiem jeszcze wszystkiego.

Jeśli chodzi o zawieszenie i hamulce to się martwcie mam to na uwadze bo życie mi miłe ;) a to nie temat o hamulcach czy zawieszeniu.
 
 
 
AdiK__ 
Ekspert
Loża Hejterów | VAG Sokółka


Silnik: TDI it's not a crime - AVF+
Pomógł: 47 razy
Wiek: 25
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 1546
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2012-05-17, 15:23   

3 tematy niżej identyczny http://www.golf3.pl/topic...iku-vt44726.htm temat poruszany x razy na forum po prostu trzeba poszukać
_________________
Moja Perełka - Audi A4B6 AVF+ :audi:
 
 
 
palio 
Junior Admin


Silnik: 1Z++
Pomógł: 89 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 2995
Skąd: Siedliska Drugie
Wysłany: 2012-05-17, 15:28   

AdiK__ napisał/a:
3 tematy niżej identyczny http://www.golf3.pl/topic...iku-vt44726.htm temat poruszany x razy na forum po prostu trzeba poszukać


Dokładnie wszystko jest tam napisane. Mam nadzieję, że wszystko w tamtym temacie wyjsniłęm wszystko. W razie pytań służę pomocą ;-) .
_________________
Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy cię nie zdradzi :-P
 
 
 
Buchal 
Berbeć

Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 21
Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-05-17, 15:47   

Dzięki panowie ;) .

[ Dodano: 2012-05-18, 20:10 ]
No to tak panowie. Trochę poczytałem, trochę pokminiłem i wymyśliłem:

- Turbinka od Toyoty Rav4
- Wtryski 216-tki
- Dolot z AWX
- Intercooler 550x140x65mm
- Profesjonalne strojenie silnika (wirusik)

I teraz tak. Wypadałoby zmienić sprzęgło bo seryjne raczej nie potrzyma długo. Wszystkie niezbędne wskaźniki aby nie rozwalić silniczka. Nie mówiąc o konktretnym zawieszeniu i heblach. I tutaj czekam na wasze podpowiedzi ;) .
 
 
 
Bradley 
Fanatyk
klekleklekleklekle


Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 49 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1124
Skąd: Bielsko-Biała / Katowice
Wysłany: 2012-05-19, 14:30   

AdiK__ napisał/a:
3 tematy niżej identyczny http://www.golf3.pl/topic...iku-vt44726.htm temat poruszany x razy na forum po prostu trzeba poszukać

I skonczy sie jak zwykle w strefie marzen :D
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
 
 
 
AdiK__ 
Ekspert
Loża Hejterów | VAG Sokółka


Silnik: TDI it's not a crime - AVF+
Pomógł: 47 razy
Wiek: 25
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 1546
Skąd: Sokółka
Wysłany: 2012-05-19, 14:40   

Bradley, coś w tym jest :D hee sam odkładam pieniążki na +++ :D
_________________
Moja Perełka - Audi A4B6 AVF+ :audi:
 
 
 
palio 
Junior Admin


Silnik: 1Z++
Pomógł: 89 razy
Wiek: 34
Dołączył: 24 Mar 2010
Posty: 2995
Skąd: Siedliska Drugie
Wysłany: 2012-05-19, 18:49   

A ja cisnę dalej z projektem. Kolektor ssący już jest (AWX), intercoler również już jest (z Saba 2,2T) pasuje idealnie przed chłodnicę. :-D Leżą i czekają na montaż.

Zostanie jeszcze turbo i hamulce aby jakoś można było to zatrzymać. ;-)

Życzę wszystkim powodzenia w modach :-P

P.S.
Podobno seryjne sprzęgło z 1Z wytrzymuje do 350-370 Nm.
_________________
Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy cię nie zdradzi :-P
 
 
 
slawek5t 
Ekspert


Silnik: 1.9 TDI 1Z+
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 1790
Skąd: Bytów, okolice
Wysłany: 2012-05-19, 23:01   

palio45 napisał/a:
Podobno seryjne sprzęgło z 1Z wytrzymuje do 350-370 Nm.

jesli jest w doskonałym stanie :D - czyli rzadko :)
_________________
Golf III - 1.9 TDI - 1Z - '96
---------------------------------
 
 
 
Bradley 
Fanatyk
klekleklekleklekle


Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 49 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1124
Skąd: Bielsko-Biała / Katowice
Wysłany: 2012-05-20, 08:41   

AdiK__ napisał/a:
Bradley, coś w tym jest :D hee sam odkładam pieniążki na +++ :D

To co wydalem na 1Zta w AFNie na dziendobry daloby okolice 150 moze nawet 155...
Nie warto grzebac w g... lepiej odrazu miec solidna baze :)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
 
 
 
Buchal 
Berbeć

Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 21
Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-05-23, 13:29   

Może mi ktoś powiedzieć czy sprzęgło z VR6 pasuje do TDI'ka?
 
 
 
slawek5t 
Ekspert


Silnik: 1.9 TDI 1Z+
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 1790
Skąd: Bytów, okolice
Wysłany: 2012-05-23, 15:02   

Podobno tak :)
_________________
Golf III - 1.9 TDI - 1Z - '96
---------------------------------
 
 
 
Bradley 
Fanatyk
klekleklekleklekle


Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 49 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1124
Skąd: Bielsko-Biała / Katowice
Wysłany: 2012-05-23, 19:52   

Do 1Z pasuje, do AFNa trzba zmienic kolo zamachowe
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
 
 
 
Piaggio 
Ekspert


Silnik: M57N czyli Opornikowy.... :-D
Pomógł: 46 razy
Wiek: 30
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1893
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2012-05-24, 13:33   

Buchal napisał/a:
Może mi ktoś powiedzieć czy sprzęgło z VR6 pasuje do TDI'ka?
jezeli masz silnik 1z to bez zadnych problemów bo masz już jednomasa pasuje tez od g60, ale nawet seryjne te 350 niuta spokojnie przeniesie
_________________
oporniczek myk myk myk
WETO- skuterkowcom!!!!
 
 
Buchal 
Berbeć

Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 21
Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 6
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2012-05-27, 11:14   

Super :D Dzięki chłopaki :ok:
 
 
 
michail55 
Czytacz

Silnik: 1.9 TDI AHU
Wiek: 29
Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 58
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-10-18, 00:05   

a czy ta turbawa z rav4 ma zmienna geometrie lopatek bo slyszalem ze trzeba kompa zmienic jak sie chce ddac wieksza ja posiadam ahu a jesli juz to od ktorej rav4 dokladny typ silnika
_________________

 
 
 
Reklama

Posty: 999
Skad:...





Wyświetl posty z ostatnich:   






Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  







Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group Mapa Forum
deox v1.3 // Theme created by Golf 3 Klub Polska