JAK PODNIESC MOC W SILNIKU?

Wszystkie informacje o turbosprężarkach, chiptuningu i podnoszeniu mocy.

Moderator: Moderator

JAK PODNIESC MOC W SILNIKU?

Postprzez dzioldzia » 11 maja 2012, o 12:39

Witam serdecznie. Kupilem swojego golfa 1.9tdi 90 KM lekko ponad rok temu. Wszystko jest super wszystko fajnie. Wymienialem olej regularnie, wymienialem filtry, robilem zawieszenie i to chyba na tyle od kad go mam.
Chcialem sie dowiedziec, czy sa jakies sposoby zeby podniesc troche moc silnika? Mam takie wrazenie, jakby TURBINA nie robila tego do czego jest stworzona, czyli nie podnosi tej mocy jakos znacznie :-( . Powyzej 2 tys obrotow czuc, ze auto lepiej przyspiesza ale w golfie u kolegi wciska w siedzenie jak sie mu depnie powyzej 2 tys obrotow :-| Moze regeneracja by pomogla ale ile cos takiego kosztuje?
A te CHIP TUNINGI czy ktos to stosowal?
prosze o pomoc i wyrazanie swoich doswiadczen....
Z gory dziekuje :)
dzioldzia
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 mar 2012, o 22:07
Lokalizacja: Raba Wyżna

JAK PODNIESC MOC W SILNIKU?

 

Postprzez palio » 11 maja 2012, o 14:19

Sposobów aby ponieść moc w aucie jest dużo. Choćby: większe wtryski, FMIC'ek, większa pompa (11mm lub 12), można zmienić turbo (polecam turbo z silnika o oznaczeniu AWX/ARL), wywalić katalizator, zaślepić EGR, zmienic kolektor ssący np.: z silnika o oznaczeniu AWX no i na koncu profesjonalny chip (wirus) u jaiegoś tunera.

Wszystko jest zależne jest od grubości i zasobności portfela.

Ostatnio u siebie zmieniałem wtryski na 216, zaślepiony EGR, wywalony katalizator, wyczyszczony kolektor ssący oraz zrobiony został wirus :mrgreen: (chip)

A co do kolegi przypadku: turbiny się nie regeneruje bo nie ma co. Jest to zwykłe turbo na wg. A dlaczego u kolegi tak się dzieje to nie wiadomo. Może być dużo przypadków np.: spękane wężyki trzeba sprawdzić szczelność, niesprawna przepływka zaniża wartości, niesprawny zaworek N75 powoduje tzw notlauf (przeładowanie/niedoładowanie).

Wszystkiego można się dowiedzieć poprzez podpięcie vaga, sczytanie błędów (jeżeli są to trzeba je usunąć). Następnie trzeba by zrobić logi :
- statyczne grupy 001 i 013 każdy osobno
- grupy BS 000 i 003 oba przez 60s nie dotykając gazu (na wolnych obrotach) również każdy z osobna na rozgrzanym silniku
- logi dynamiczne grup 003+008+0011 oraz 003+010 na rozgrzanym silniku logi robimy od 1500RPM do 4200RPM na 4 biegu z gazem w podłodze.
Po zrobieniu logów wrzucamy na forum i koledzy powiedzą co jest z autem. ;-) :-P

Jeśli chodzi o sam chip (wirus) to może kolega zrobić z tym nie ma problemów. Trzeba podjechać na hamownie tuner sprawdzi czy z autkiem jest wszystko ok. Jeśli nie to powie co jest nie tak trzeba będzie to zrobić i wrócić z powrotem do niego. Każdy porządny tuner nie podejmie się chipa jeśli auto jest nie sprawne. Jeśli jest ok to robi wirus pod dane auto, ale jaki będzie wynik to wszystko zależy od kondycji silnika.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez radomiak » 11 maja 2012, o 22:35

palio45 napisał(a):- logi dynamiczne grup 003+008+0011 oraz 003+010 na rozgrzanym silniku logi robimy od 1500RPM do 4200RPM na 4 biegu z gazem w podłodze.


a nie na 3 biegu??? :?: albo sie myle. :wstyd:
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez dzioldzia » 11 maja 2012, o 22:48

wszystko fajnie :) tlko ja jestem zielony i nie wiem kompletnie o czym tu piszecie :D wiec jakbyscie mogli troche bardziej po polskiemu...?
dzioldzia
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 mar 2012, o 22:07
Lokalizacja: Raba Wyżna

Postprzez radomiak » 12 maja 2012, o 00:51

wpisujemy w gogle np jak zrobic logi statyczne dynamiczne itd siec to kopalnia wiedzy czytamy i uczymy sie :-) ja tak robie. :orany:
VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG

Postprzez palio » 12 maja 2012, o 12:30

radomiak napisał(a):
palio45 napisał(a):- logi dynamiczne grup 003+008+0011 oraz 003+010 na rozgrzanym silniku logi robimy od 1500RPM do 4200RPM na 4 biegu z gazem w podłodze.


a nie na 3 biegu??? :?: albo sie myle. :wstyd:


może i być na 3 ja wolę gdy są robione na 4

[ Dodano: 2012-05-12, 12:08 ]
dzioldzia napisał(a):wszystko fajnie :) tlko ja jestem zielony i nie wiem kompletnie o czym tu piszecie :D wiec jakbyscie mogli troche bardziej po polskiemu...?


Za dużo by było pisania. No chyba, żeby zrobić małą poradę, ale sam nie wiem :-P
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez dzioldzia » 14 maja 2012, o 13:48

palio45 napisał(a):
radomiak napisał(a):
palio45 napisał(a):- logi dynamiczne grup 003+008+0011 oraz 003+010 na rozgrzanym silniku logi robimy od 1500RPM do 4200RPM na 4 biegu z gazem w podłodze.


a nie na 3 biegu??? :?: albo sie myle. :wstyd:


może i być na 3 ja wolę gdy są robione na 4

[ Dodano: 2012-05-12, 12:08 ]
dzioldzia napisał(a):wszystko fajnie :) tlko ja jestem zielony i nie wiem kompletnie o czym tu piszecie :D wiec jakbyscie mogli troche bardziej po polskiemu...?


Za dużo by było pisania. No chyba, żeby zrobić małą poradę, ale sam nie wiem :-P


widze ze sie znasz wiec moze warto napisac jakis poradnik :)
dzioldzia
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 21 mar 2012, o 22:07
Lokalizacja: Raba Wyżna

Postprzez radomiak » 14 maja 2012, o 18:18

VW GOLF 1,9TDI 1z GT 66KW/90KM 95r
Yaesu FT-857D/President Texas/HF-P1/HV-10
Avatar użytkownika
radomiak
Gaduła
 
Posty: 464
Dołączył(a): 11 paź 2008, o 12:10
Lokalizacja: KOŁOBRZEG


- - -



Powrót do Turbo i chiptuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości