Na pompowtryskiwaczach na pewno głośniej (twardo) chodzi mniejsza kultura ale większa moc i na pewno go prościej uruchomić niż silnik na pompie .... no i jak się zepsuję to większe koszty naprawy (porównaj konstrukcję bloku silnika z pompowtryskiwaczami i bez ...) .... chociaż teraz nikt już nie produkuje silników w oparciu o inne rozwiązanie niż pompowtryskiwacze widać się przyjęło ...
dobre motory...ale wadliwe sa przepływomierze,rozczelniajace sie zawory EGR wyciek z pod pokrywy wałka rozrządu i czasem bywa ze skonczy sie pompa paliwowo-podcisnieniowa...i standardowo zapiekajaca sie kierownica spalin w turbinie-standard w przypadku dla tych którzy staraja sie dbac o silnik i o portwel i jeżdźą krecac motor do max 2500obr/min.
ogólnie jak dla mnie - technologia zacna...chetnie bym taki motor upchał pod maskę swojego golfa...
tylko i wyłacznie 1.9 PD - jeśli chcesz upchnąc do siebie pod maskę -AWX/AVF 130 KM wystarczy - jeśli chcesz qpić coś z PD na pokładzie - ARL 150 KM - to jest to co misie lubią najbardziej ... bardzo wytrzymałe silniki - podatne na cziptuning - z ARL'a przy bardzo mocnym programie da się wyciągnąc ~ 200 KM bez dodatkowych inwestycji - z AVF/AWX ~180 KM
BTW - jeśli 2.0 TDI - to tylko 8V a i z tymi silnikami są problemy ...
jeśli wszystko ładnie sprawnie i po mysli idzie to dla zaawansowanego w ta robotę to jest 4 do 5ciu godzin... skutek uboczny tego to - wygladasz jak byś w kominie siedział to jest tylko kwestia wyciagniecia turbiny na stół i zdięcia cześci żeliwnej do której przykrecony jest wydech, w której znajduje sie kierownica...ale trafia sie dużo róznych psikusów przy tej robocie...