Samodzielna wymiana rozrządu w 1,9D

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Samodzielna wymiana rozrządu w 1,9D

Postprzez durex666 » 29 wrz 2008, o 12:05

Ponieważ jest to pierwszy post na tym forum to witam wszystkich bardzo serdecznie .Poszukuję kogoś kto wymieniał samodzielnie rozrząd w silniku 1,9 D /typ 1Y/i umiał by to w miarę prosto opisać . Przeglądałem archiwalne posty i dokładnego opisu nie znalazłem.Wielkie dzięki za wszelkie podpowiedzi
durex666
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 11:56
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Samodzielna wymiana rozrządu w 1,9D

 

Postprzez jaro31181 » 29 wrz 2008, o 13:11

Witam napisze tobie tak jesli nie masz pojęcia o tym to polecam oddac auto do dobrego mechanika ponieważ jest to bardzo ważna rzecz aby twoj golfik ładnie smigal a jesli bedzie zle zalozony rozrzad to konsekwemcjie moga byc bardzo duze..!!!

pozdrawiam
jaro31181
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 19:01
Lokalizacja: leszno

Postprzez durex666 » 29 wrz 2008, o 13:23

Wszystko się zgadza ale nie można zaraz zakładać że coś pójdzie nie tak tym bardziej że z zawodu jestem mechanikiem samochodowym tyle że nie pracującym w zawodzie
Pzdr :ok:
durex666
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 11:56
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Maximxxx » 29 wrz 2008, o 13:28

Kolega ma racje, jeżeli nie wiesz jak to lepiej się wogóle za to nie zabieraj.
Maximxxx
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 23 gru 2007, o 13:27
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez jaro31181 » 29 wrz 2008, o 13:38

Nie twierdze że bys sobie nie poradził :-) Tylko napisalem co twierdze jesli ktos nie ma pojecia o tym :-) i jakie moga byc kosekwencjie :-) Ale jaknapisales ze jestes mechanikiem "biernym" i chcesz spróbowac i wykorzystac swoje doswiadczenie to spoko :-) Ale pamietaj kto pyta nie bładzi :-) pozdrawiam i czekam za efektem twojej pracy oczywiscie pozytywnym
jaro31181
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 10 lip 2008, o 19:01
Lokalizacja: leszno

Postprzez Reiven » 29 wrz 2008, o 17:53

A wiec tak:

1. Ustawiasz silnik w GMP 1 cylindra (jestes mechanikiem wiesz co to znaczyn nie wiesz nie bierz się za to) w skrzyni masz wziernik przez który widać wieniec na kole zamachowym na którym jest znak ustawiasz go na zero.
2. Zdejmujesz obudowę zaworów i blokujesz wałek wsuwając blokadę w otwór z tyłu wałka
3. Zdejmujesz obudowy rozrządu i luzujesz koło wałka rozrządu następnie wsuwasz blokadę pompy wtryskowej w otwór w kole.
4. odkręcasz dolne koło pasowe (cztery śruby na ampul nie centralna) i zdejmujesz koło.
5. luzujesz napinacz i zdejmujesz pasek a następnie sam napinacz
6. delikatnie przez otwór w obudowie z tyłu zbijasz z wałka rozrządu koło ale nie wykręcasz śruby do końca tak żeby koło nie spadło ale żeby się lekko obracało bez wałka
7. zakładasz nowy napinacz i pasek zaczynając od dolnego koła następnie na pompę tak żeby znaki na kole i obudowie pompy się pokryły (ważne sprawdź to dobrze) potem zakładasz na napinacz i na lekko z sunięte koło wałka rozrządu a następnie wciskasz koło razem z paskiem na wałek i napinasz pasek
8. sprawdzasz czy wszystkie znaki się zgadzają ( na pompie i na sprzęgle ) jeśli nie korygujesz to obracając delikatnie wałem tak żeby się pokryły (koło na wałku rozrządu jest pływające więc obraca się luźno)
9. jak wszystko jest ok dokręcasz śrubę wałka i robisz kilka obrotów walem (za pomocą klucza!) następnie sprawdzasz napięcie paska jeśli jest ok składasz wszystko

Jeśli masz jakieś wątpliwości co do stanu dolnego kółka bądź klina przed zdjęciem paska musisz odkręcić śrubę centralną walu i zdjąć to kółko w celu weryfikacji bądź wymiany.

I nie zapomnij powyciągać blokad przed poskładaniem wszystkiego :p

Z grubsza to tyle.
Powodzenia
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez audi1986 » 29 wrz 2008, o 18:08

zapomniales o odkreseniu kulka pompy wodnej inaszej sie niezdjmie oslon bez sciogania kulka rozdzodu tez sie da wymienis robisz swoje znaki i wszystko :-D
audik
audi1986
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 14:38
Lokalizacja: Poznań

Postprzez durex666 » 29 wrz 2008, o 20:36

Właśnie o coś takiego mi chodziło . Wielkie dzięki w niedługim czasie zabieram się do pracy
durex666
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 29 wrz 2008, o 11:56
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez SotoM » 29 wrz 2008, o 23:09

nie chce krakać.ale sie nie ździwie jak bedzie - Trrrrr...
co do napinania paska napinacz obracasz według wskazówek zegra. ogólnie jeśli chodzi o blokady to potrzebna jest blokada pompy.wałka rozrządu i najlepiej blokada koła zębatego rozrządu wału korbowego... ale i tak wątpie ze uda ci sie idealnie ustawić wał korbowy na 0. bez blokady jest to cieżkie...nawet jeśli ci sie uda to po zrobieniu 2ch obr.wałem znak na kole zamachowym w okienku bedzie za 0rem. powodzenia...a potem jedź gdzieś ustaw kąt wtrysku(czujnikiem zegarowym sie to ustawia).
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Reiven » 30 wrz 2008, o 09:31

Kolego SotoM nigdy nie używałem blokady wału i jakoś zawsze udaje mi się ustawić na 0 a co do ustawiania konta wtrysku to nie wydaje mi się żeby było to konieczne wręcz jest nie wskazane jeśli pompa jest fabrycznie ustawiona.
Kąt wtrysku nie ma prawa się przestawić jeśli nie odkręcisz śrub pompy i nie przestawisz samej pompy. Koło blokujesz i ustawiasz na znak więc skąd ma wynikać to przestawienie kąta?

Myślę ze każdy kto ma odrobinę zręczności i kupi sobie książkę typu sam naprawiam poradzi sobie z tym rozrządem i takie wasze pisanie zostaw to bo będziesz miał po silniku jest śmieszne.

SotoM jest mnóstwo ludzi poza tobą którzy umieją to zrobić i z powodzeniem to robią to nie operacja na otwartym sercu. Naprawdę nie trzeba być mechanikiem ja jestem lekarzem i z rozrządem w golfie i passacie radzę sobie doskonale a moim jedynym kontaktem z mechaniką było dorabianie w warsztacie ojca w szkole średniej.

Ale dla równowagi dodam ze znam i takich co sobie załatwili silniki wymieniając rozrząd samemu ale to były skrajne przypadki głupoty i niewiedzy.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez SotoM » 30 wrz 2008, o 17:35

Reiven napisał(a):Kolego SotoM nigdy nie używałem blokady wału i jakoś zawsze udaje mi się ustawić na 0 a co do ustawiania konta wtrysku to nie wydaje mi się żeby było to konieczne wręcz jest nie wskazane jeśli pompa jest fabrycznie ustawiona.
Kąt wtrysku nie ma prawa się przestawić jeśli nie odkręcisz śrub pompy i nie przestawisz samej pompy. Koło blokujesz i ustawiasz na znak więc skąd ma wynikać to przestawienie kąta?

Myślę ze każdy kto ma odrobinę zręczności i kupi sobie książkę typu sam naprawiam poradzi sobie z tym rozrządem i takie wasze pisanie zostaw to bo będziesz miał po silniku jest śmieszne.

SotoM jest mnóstwo ludzi poza tobą którzy umieją to zrobić i z powodzeniem to robią to nie operacja na otwartym sercu. Naprawdę nie trzeba być mechanikiem ja jestem lekarzem i z rozrządem w golfie i passacie radzę sobie doskonale a moim jedynym kontaktem z mechaniką było dorabianie w warsztacie ojca w szkole średniej.

Ale dla równowagi dodam ze znam i takich co sobie załatwili silniki wymieniając rozrząd samemu ale to były skrajne przypadki głupoty i niewiedzy.

a czy ja to napisałem do ciebie doktorku...troche poczytaj ksiązek na temat mechaniki a nie ty bedziesz mi mówił czy sie ustawia czy nie... ja juz chłopaku 10lat siedzę w zawodzie...i nie musisz mi tłumaczyć co jak sie robi...
wiekszość ludzi tu nie posiadają takich zręczności jak ty.bo gdyby co kolwiek kumali to by sie za to wzieli.tylko wola sobie sami zrobić i spier.....niz zapłacić i miec to zrobione jak należy... rozrząd to nie wymiana filtra paliwa. źle zepnie rozrząd i czapka w góre.i tak pomogasz...pisać to sobie mozna. ale wykmin czy ktoś jest kumaty czy nie...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Reiven » 30 wrz 2008, o 18:01

Dla mnie jeśli tylko masz ochotę możesz nawet pompę zdjąć i regulować przy wymianie rozrządu wolny kraj. I nie musisz pisać do mnie po chamsku bo ja tego nie robię w twoim kierunku nie mam zamiaru pisać Ci co masz ustawiać to twoja sprawa nie mam też zamiaru oceniać kto jest kumaty a kto nie pytanie było jak wiec napisałem jak, nikogo nie zmuszam żeby to robił. Nie ma tez zamiaru nic Ci tłumaczyć, sprzeczać się z Tobą ani umniejszać twojej wiedzy.
Wiec bądź łaskaw robić to samo.
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron