Nagle gaśnie silnik!

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Nagle gaśnie silnik!

Postprzez Repsol » 9 lut 2009, o 22:45

Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc! :-)

Otóż od kilku dni borykam się z następującym problemem (dosyć dziwnym i wyjatkowym) związanym z moim wozem! :cry:

A więc może zacznę od samego początku jak to było:

Autko zawsze śmigało mi jak szalone, aż do pewnego dnia kiedy to podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka od grzania świec żarowych i zgasł mi silnik. Kilka dni wcześniej zauważyłem dziwne szarpnięcia podczas jazdy ale zbagatelizowałem problem ponieważ zdażyło mi się to dosłownie może 2-3 razy. Sytuacja dalej rozwinęła się tak, iż auto zostało holowane do domu gdyż po włączeniu zapłonu kluczykiem kontrolka od świec żarowych nie gasła (pomarańczowa spiralka) nawet na chwilkę. Co dziwne rozrusznik kręcił ale silnik nawet nie myślał przez chwilę o uruchomieniu się.

Następnego dnia zcząłem szukać usterki:

Znalazłem w komorze silnika na podszybiu i nad serwem hamulcowym spaloną (stopioną) czarną kostkę. Okazało się, że jest to: "Zespół sterowania swiec żarowych z przekaznikiem" którego swoją drogą bardzo ciężko jest dostać. Każdy sprzedawca odsyłał mnie do ASO VW. Na szrotach też rozkładali wszyscy ręce. No więc pojechałem kupiłem (338zł oryginał VW) założyłem! Jest lepiej gdyż auto odpala ale na tym niestety nie kończy się mój problem :-(

Po odpaleniu czasami auto chodzi przez 30 min. i wszystko jest w porządku, a czasami nagle gaśnie po 1-2 min. (zupełnie tak jakby ktoś gasił kluczykiem) No i problem z kontrolką od świec nadal występuje z tym, że teraz nie zawsze. Tzn. czasami po tym "dziwnym samoczynnym zgaśnięciu" ta kontrolka świeci cały czas wtedy przy próbie odpalenia rozrusznik kręci ale auto nie odpala, a czasami po prostu zgaśnie i mozna znowu bez najmniejszego problemu odpalić go na tą minutę lub dwie a czasami jak wspomniałem nawet i pół godziny.

Aaa... i jeszcze jedno! Byłbym zapomniał: kostkę stacyjki również wymieniłem na nową (100zł oryginał VW)

Jeżeli ktoś z Was spotkał się kiedyś z czyms takim i wiedziałby co dolega mojemu Golf-ikowi, to bardzo proszę o pomoc w rozwikłaniu tego problemu. Z góry dziękuję i pozdrawiam ;-)

PS. Dodam jeszcze tylko to, iż sprawa dotyczy VW Golfa III z 1995 roku, silnik: 1.9 TDI 90KM (1Z)
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Nagle gaśnie silnik!

 

Postprzez 360st0pni » 9 lut 2009, o 23:20

a moze swiece do wymiany?
360st0pni
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 21 cze 2008, o 22:43
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Nowal » 9 lut 2009, o 23:27

ja bym zaczal od podpięcia komputera i sprawdzenia błędów
Avatar użytkownika
Nowal
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 22:41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Golfik1986 » 10 lut 2009, o 00:09

tak jak pisze Nowal, udaj sie na kompa bo moze ten caly sterownik po spaleniu narobil ci bledow i po zalozeniu nowego tak glupieje
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez SotoM » 10 lut 2009, o 00:17

Repsol, 1sze podstawowe podejscie do silnika TDI tylko z komputerem. właśnie to ze śweci ci sie kontrolka(spirala) to on własnie krzyczy do ciebie ze cos jest bardzo nie tak!! i rzada diagnozy... poszukaj jakiejś renomowanej firmy która ma oprzyżadowanie w swojej okolicy a nie jakiegoś Józka który do silnika TDI podejdzie odrazu ze śrubokretem jak do zwykłego Dizla...w TDI ta era sie juz skończyła. pojedź na diagnozę... no trudno zapłacisz 50zł czy więcej za diagnostyke komputerowa ale przynajmniej bedzie wiadomo co mu jest... bo tak to można gdybać...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez leopard » 10 lut 2009, o 09:20

mozliwości nie ma zbyt wiele ... przekaźnik 109 /elektrozawór stop/czujnik prędkości obrotowej wału/uszkodzona elektronika ECU - to są przyczyny nagłego zgaśnięcia silnika - odczytaj błedy - numery ich beda bardzo pomocne w określeniu przyczyny gasnięcia auta ...

BTW - kontrolka grzania swiec jeśli nie gasnie - oznacza to że samodiagnoza ECU nie przebiegła pomyslnie
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Repsol » 10 lut 2009, o 15:49

Witam ponownie! ;-)

A więc zgodnie z waszą radą pojechałem dzisiaj na diagnostykę komputerową. Koleś który ją przeprowadzał powiedział, że jest kilka błędów ale one raczej nie mają nic wspólnego z tą dziwną dolegliwością o której pisałem wyżej (wczoraj). Wykryte błędy nie miały numerów abym mógł Wam je tutaj teraz przedstawić (były to min.: centralka uszkodzona, centralka zablokowana, niskie ładowanie alternatora i jeszcze jakiś z obrotami wału) Błędy zostały skasowane (przynajmniej tak mi powiedziano).

Ehhh... wogóle to jakaś dziwna sprawa z tym moim "rondelkiem" raz gaśnie, raz nie :kwasny: Dzisiaj np. jeździ i zapala bez żadnych zastrzeżeń i to zarówno przed diagnostyką jak i po niej. Czyżby sam się naprawił :?: :evil:

360st0pni napisał(a):a moze swiece do wymiany?


Świece wymieniałem na nowe jakiś rok temu. W tym momencie są one sprawne na 100%. Wiem bo sprawdzałem.

Jeżeli po przeczytaniu tego mielibyście w tej sprawie jeszcze jakieś cenne uwagi lub wskazówki dla mnie i mojego Golfika, to bardzo Was proszę o pomoc. Będę wdzięczny!
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez SotoM » 11 lut 2009, o 00:02

czujnik położenia wału moze cos fisiowac...czyli hall...szkoda bardzo ze sobie nie spisałeś tych błedów...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Repsol » 11 lut 2009, o 00:15

SotoM napisał(a):czujnik położenia wału moze cos fisiowac...czyli hall...szkoda bardzo ze sobie nie spisałeś tych błedów...


A gdzie ten czujnik się znajduje i w jakiej on mniej więcej jest cenie :?:

I czy po jego ewentualnym demontażu mogę sprawdzić jakoś jego poprawność działania tak abym miał 100%-ową pewność, że to on jest wszystkiemu winien :?:

PySy. Tylko kurcze... "tak na zdrowy chłopski rozum" co ma czujnik położenia wału do spalenia (stopienia) zespołu sterowania świec żarowych :?: Bo przecież od tego wszystko się zaczęło :-/
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Postprzez SotoM » 11 lut 2009, o 00:39

Repsol, to jest poprostu TDI wszystko ma ze soba bardzo dużo wspólnego wiecej niż ci sie to wydaje...dlatego potrzebny jest ktoś kumaty w TDI'kach który potrafi manipulowac komputerem i wie co z czym sie jje..gdzie ma zagladnąc co sprawdzić itd...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez leopard » 11 lut 2009, o 10:11

jesli czujnik położenia wału nie widzi w jakim położeniu są tłoki - skąd ECU ma wiedzieć jak ustawić kąt wtrysku - jaką dawkę paliwa wtrysnąć ??

czujnik połozenia wału nie ma "trybu awaryjnego" - żaden inny czujnik nie zastąpi go w czasie jego usterki - dlatego silnik gaśnie ... tak program sterujący silnikiem jest napisany
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Repsol » 11 lut 2009, o 10:33

leopard napisał(a):jesli czujnik położenia wału nie widzi w jakim położeniu są tłoki - skąd ECU ma wiedzieć jak ustawić kąt wtrysku - jaką dawkę paliwa wtrysnąć ??

czujnik połozenia wału nie ma "trybu awaryjnego" - żaden inny czujnik nie zastąpi go w czasie jego usterki - dlatego silnik gaśnie ... tak program sterujący silnikiem jest napisany


No dobra... ale czy jest jakaś metoda na to aby np. wymontować ten czujnik i sprawdzić go (niewiem zmierzyć mu oporność czy coś) :?: To samo tyczy się tego wcześniej wspomnianego przekaźnika 109 i elektrozaworu stopu :?:
Tak się składa, że mam znajomego elektryka przy którego pomocy napewno dałoby radę to zrobić, o ile oczywiście jest taka możliwość.

Auto pochłonęło mi juz lekko 500zł i wydaje sie nadal być niesprawne, więc teraz dopóki nie będę miał pewności co mu jest nie chcę kupować kolejnych czujników, przekaźników i wchodzić w koszta.

Tylko dlaczego ta diagnostyka nic konkretnego mi nie wykazała, czyżby nabili mnie w butelkę :?: :evil:

Proszę pomóżcie mi koledzy Golf-iarze obyci w temacie :!: :cry:
Avatar użytkownika
Repsol
Badacz tematu
 
Posty: 286
Dołączył(a): 9 lut 2009, o 20:28
Lokalizacja: Małopolskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości