Mechanikom opadają ręce

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Mechanikom opadają ręce

Postprzez davinci77 » 27 wrz 2008, o 12:17

Witam! Jestem młodym kierowcą i 2 tygodnie temu kupiłem golfa 1.9TD z 94 roku. Przy kupnie prezentował się super( poza tym kupowałem go z mechanikiem który sprawdził go technicznie i nie miał zastrzeżeń) silnik chodził równiutko i cicho,nie kopcił, palił na dotyk. Przejechałem nim z miejsca zakupu 300km i wszystko było super,pracował cichutko,bardzo mało spalił. Następnego dnia rano bez problemu odpalił przejechałem jakieś 10 km i zaczęło się coś nie dobrego :-(
Początkowo to było jakby cykanie bomby, z kilometra na kilometr przerodziło się w głośne stukanie na niższych biegach! w dalszym ciągu super pali, nie kopci i pracuje równo,poza tym okropnym stukotem i utratą mocy. Wymieniłem wszystkie płyny, filtry, rozrząd wszystko co przyszło do głowy mechanikom, byłem już u 5-ciu mechaników z czego dwóch rozebrało go na części pierwsze, wszyscy rozkładają ręce, bo twierdzą,że wszystko jest w super stanie i nie ma prawa stukać,a stuka!!! sprawdzali panewke,zawory,dali grubszą podkładkę pod tłoki,bo podobno były trochę przytarte- dosłownie wszystko co im przyszło do głowy i nic! od 10 dni stoi po warsztatach, wydałem ponad 500zł i stoję w miejscu. Jeden z nich twierdzi,że to może być z głowicy, bo jest na niej pęknięcie. Zorientowałem się ile wyniesie mnie wymiana głowicy i może bym i to zaryzykował,ale szczerze to sami mechanicy w to nie wierzą :(
Będę wdzięczny za jakieś rady
Ostatnio edytowano 29 wrz 2008, o 17:51 przez davinci77, łącznie edytowano 1 raz
davinci77
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 16:55
Lokalizacja: z Kątowni

Mechanikom opadają ręce

 

Postprzez SotoM » 27 wrz 2008, o 14:38

a były sprawdzane hydrosztosy , mierzony wałek rozrządu(krzywki), spr.była pompa paliwowa, wtryski, wymienili panewki korbowe, był luz na sworzniach korbowo-tłokowych...??za 500zł czyli nic nie zrobili, widziałeś aby ten silnik był rozłożony na częsci 1wsze??
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez zeddicus » 27 wrz 2008, o 14:58

Miałem problem z podobnymi objawami - pękła mi jedna ze śrub mocujących pompę. Nie widać tego na pierwszy rzut oka bo śruby są za pompą. Jeżeli po odpaleniu, ja jałowych obrotach pompa mocno drga (po prostu porusza się nierównomiernie do korpusu silnika) do znaczy że masz to samo.

Parę postów od tego też ktoś pisał o drgającym silniku to zrobiłem mu obrazek jak zamocowana jest pompa: tutaj
Sprawdź, może masz to samo. Dowiedziałem się o tym kiedy pojechałem do najlepszego serwisu diesli w Olsztynie - Diesel Service. Koleś tylko spojrzał na silnik od razu wiedział o co chodzi.
zeddicus
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 28 maja 2008, o 22:59
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez davinci77 » 27 wrz 2008, o 15:16

hydrosztosy , wałek rozrządu, pompa paliwowa, wtryski, panewki korbowe,luz na sworzniach - wszystko to było sprawdzone! stał 3 dni w jednym warsztacie i 2 dni w innym, i po jednym jeszcze w trzech.W tym czasie na moich oczach bo przesiedziałem tam z pół dnia, drugiego dnia mój ojciec (mechanik) i naprawde goście bardzo rzetelnie się do tego zabrali! zapłaciłem najwięcej za wymianę uszczelki, bo 200zl, i jeszcze tam parę drobiazgów, co do śrub to przed chwilą sprawdzałem z tatą i jest niestety ok,poza tym to nie tyle drganie co straszny klekot ,tak do 3-ciego biegu,jak się jedzie od czwórki to praktycznie wogóle nie słychać,a i tyle co dobrego to że odzyskał moc bo zasuwa jak wcześniej
davinci77
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 16:55
Lokalizacja: z Kątowni

Postprzez robercik » 27 wrz 2008, o 15:23

mialem taki przypadek ale tego ci nie zycze wał korbowy byl pekniety na psrodku i tak stukal a pozniej w tym miejscu wyrobily sie boki pekniecia i obrocil sie i machina staneła
robercik
Badacz tematu
 
Posty: 313
Dołączył(a): 23 sie 2008, o 19:06
Lokalizacja: łuków

Postprzez virus_wrona » 27 wrz 2008, o 15:33

a poduchy pod silnikiem??
"Some things are best left alone
VW Golf"
Avatar użytkownika
virus_wrona
Badacz tematu
 
Posty: 232
Dołączył(a): 28 gru 2007, o 02:06
Lokalizacja: Niepołomice

Postprzez Maximxxx » 28 wrz 2008, o 22:14

Wlasnei sprawdz poduszki jak ich nie sprawdzales. U mnei sa tak wyrobione ze w srodku wszystko sie trzesie :p a szczegolnie na jalowym. Na dniach bede zakladal nowe bo juz niedlugo muzyki nie bede slyszal w aucie tylko drgania silnika.
Maximxxx
Czytacz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 23 gru 2007, o 13:27
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez leopard » 29 wrz 2008, o 02:56

davinci77 napisał(a):Będę wdzięczny za jakieś rady


jeśli stukanie jest słyszalne na postoju (nie podczas jazdy) - moja rada - qp (pożycz) stetoskop - wkręc w gumowy wąż kawałek cienkiej rurki - osłuchaj silnik - zlokalizuj w przybliżeniu miejsce skąd pochodzi stukanie ... patent ze stetoskopem jest stary jak świat - urządzenie praktyczne i bardzo pomocne podczas diagnozy na słuch ;)

dopiero wtedy będziemy mogli zawęzic poszukiwania do konkretnej partii silnika
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Reiven » 29 wrz 2008, o 11:00

Jeśli nie pomoże stetoskop to możesz na pracującym silniku luzować po kolei
przewody wtryskowe tak żeby pracował na 3 garach jak przy którymś stukot ucichnie to będziesz wiedział ze to coś z tym cylindrem, korbowodem, panewką , lub zaworami tego konkretnego cylindra. Natomiast ja bym się skłaniał w kierunku pompy może wyrobiły się bezwładniki w mufie regulatora.
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez davinci77 » 29 wrz 2008, o 18:08

Jeśli chodzi o wał korbowy,to jest cały,żadnych pęknięć!
W luzowanie przewodów wtryskowych też się już bawiło dwóch mechaników, ale klekotało tak samo,bez najmniejszych zmian,więc to na pewno nie to!
jutro zajadę,żeby sprawdzili te poduchy i osłuchali dokładnie silnik. Dokładnie tak jak piszecie,gdy stoi w miejscu trochę telepie i słychać głośny klekot, na wyższych biegach słychać tylko szybsze ale równe cykanie.
Czy mechanik który twierdzi,że powinienem wymienić głowicę bo jest pęknięta i wszystkiemu winna może mieć rację??? warto zaznaczyć,że jest w 100% szczelna- zero wycieków!
davinci77
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 16:55
Lokalizacja: z Kątowni

Postprzez Reiven » 29 wrz 2008, o 18:22

To zależy gdzie jest pęknięta bo jeśli są to pęknięcia między zaworami to jest norma w tych silnikach i nie ma to żadnego wpływu chyba ze są naprawdę duże bądź wchodzą aż na komorę wirową ale wtedy silnik by kulał nierówno by pracował i by go strasznie telepało i na pewno nie miał by mocy.
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez davinci77 » 29 wrz 2008, o 19:19

A i jeszcze jedna,mam nadzieje cenna informacja, najbardziej oprócz momentu gdy stoi w miejscu słychać ten klekot przy zmianie biegów,gdy mam wduszone sprzęgło,chociaż nie mam żadnych problemów ze skrzynią biegów.
davinci77
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 16:55
Lokalizacja: z Kątowni

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 23 gości