Kat wtrysku - Kupa dymu 1z

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Kat wtrysku - Kupa dymu 1z

Postprzez din » 11 wrz 2010, o 18:11

Witam

Już kiedys prosiłem o pomoc z tym problmem ale wystęował on dość rzadko wiec dałem sobie z nim spokój.

Przy dodawaniu gazu na jałowym przy 3-4 tyś(różnie) nagle cos strzela, silnik telepie i kupa dymu sie robi;/ Przy przegazowaniu ze 3 razu silnik zaczyna działać normalnie.

Przy przyspieszaniu w okolicach tych obrotów silnik przestaje ciągnąć;/

Nie wiem co jest grane;/

Filtry są ok, n75 także, wydech nowy
Byłem w polecanym tune-up w gdansku ale jakos chyba nie ogarneli tematu. Powiedzieli ze to wina sterownika bo widzi zle cisnienie doladowania, ale nie chcieli sie za to zabrac(domyslam sie ze nie wiedza co jest nie tak)

Cisnienie oleju przy odpalaniu jak i pracy silnika jest ok!
Wcześniej mówiono mi, że wtryski są do bani ale w tym tune up powiedzili, ze wtryski są ok.

Nie wiem co mam zrobić;( Nie chce wymieniać po kolei całego silnika;/
Znacie jakiegoś magika kto by ogarnął temat??


Czsem wyskakuje błąd 575 ale czasami;/.


Silnik 1z z 1996 roku z klima
Zawsze jezdzil na syntetyku 5W-40 (od 100 tyś km castrol EDGE Turbo Diesel)


Może ktos wrzucić prawidłowe logi odnosnie
cisnienia doladowania
i korelacji wtrysków

statyczne i dynamiczne bede wdzieczny.
Ostatnio edytowano 9 gru 2010, o 21:50 przez din, łącznie edytowano 1 raz
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Kat wtrysku - Kupa dymu 1z

 

Postprzez Bradley » 11 wrz 2010, o 18:48

din napisał(a):Przy dodawaniu gazu na jałowym przy 3-4 tyś(różnie) nagle cos strzela, silnik telepie i kupa dymu sie robi;/ Przy przegazowaniu ze 3 razu silnik zaczyna działać normalnie.

Tak na zimnym ma co drugi 1Z. Podwiesza hydraulike.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez leopard » 11 wrz 2010, o 19:22

din napisał(a):Zawsze jezdzil na syntetyku 5W-40 (od 100 tyś km castrol EDGE Turbo Diesel)

zmien na inny olej (innej firmy) w tej samej specyfikacji - co do reszty - bradley napisal wszystko co mozna napisac ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

kupa dymu 1z

Postprzez din » 12 wrz 2010, o 09:34

z tym ze to sie dzieje nie tylko na zimnym. nawet jak mam 94 stopnie tak sie dzieje i zaczyna coraz czesciej i przy nizszych obrotach;/
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Bradley » 12 wrz 2010, o 10:37

Wrzuc komplet logow 000BS 004 008 010 011
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez dadi321vw » 13 wrz 2010, o 07:39

Panowie mnie to też bardzo ciekawi co to może się dziać ponieważ jak kupowałem mojego to dwa razy spotkałem się z takim problemem i silnik wcale nie był zimny wręcz odwrotnie i obiawy były własinie takie same po depnięciu na luzie około ponad 3 tyś tak jakby silnik się cofał zaczynał dymić i cały się trząść w jednym dym poszedł nawet spod maski chyba uszczelka już puszczała.? :padam:
Avatar użytkownika
dadi321vw
Badacz tematu
 
Posty: 335
Dołączył(a): 18 gru 2009, o 21:38
Lokalizacja: TKA Zakrzów

1z

Postprzez din » 28 wrz 2010, o 17:12

Nie mialem jak zrobic logow ale zauwazylem ze jak porzadnie sie silnik nagrzeje i troszke pojezdzi to zaczyna lepiej dzialać. Mozna cinac do czerwonego pola i jedzie normalnie wiec zgadzalo by sie ze na zimnym podwiesza sie hydraulika. Mozna jakos to dokladnie sprawdzic i co najwazniejsze naprawic tak aby sie nie zawieszala?? Grozi to uszkodzenim na dluzsza mete??
Jak juz sie "zwiesi silnik" to jest kupa niebieskiego dymu tak wiec domniemywam ze oleju co by potwierdzalo znikanie oleju na bagnecie po zawieszeniu. Poki sie nie zawiesi to oleju nic prawie nie bierze.
NIe bardzo wiem jaka jest tam dokladnie zasada działania tego ale moze to tylko jakas uszczelka do wymiany??

Niebawem bede miał z powrotem swojego vag'a to zrobie te logi i zamieszcze.
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez leopard » 29 wrz 2010, o 00:32

din napisał(a):Mozna cinac do czerwonego pola i jedzie normalnie wiec
przede wszystkim ogarnij jazde dizlem - ogladnij jakis wykres momentu i mocy - zastanow sie co robisz zle ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

1z

Postprzez din » 29 wrz 2010, o 09:35

to zes teraz pojechal Leopard.

Jezdze dieslem juz bardzo długo i wiem jak wyglada przebieg mocy i momentu. Czy ja powiedzialem ze cisne non stop do czeronego?? Problem polega na tym ze silnik powinien dzialac normalnie az do czeronego pola! Caly temat zaczal sie od momentu kiedy musialem szybko ruszyc i przy 3,5 nagle zrobil sie zgon! Bardz niebezpieczne to bylo! Wtedy zaczolem badac sprawe i faktycznie testuje co sie dzieje, kiedy jest cieply, kiedy goracy, czy wystepuje to caly czas a kiedy nie. Wyzej stwierdzam fakt ze sa momenty ze przez caly zakres obrotow nic sie nie dzieje.



Ogolnie zadko kiedy przekaczam 3 tys obrotow(jedynie kiedy musze ostro wyprzedzic). Nie cisne go do poki jest zimny. I tym bardziej nie cisne do czerwonego pola
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Bradley » 29 wrz 2010, o 09:56

Zdania w tej materii sa podzielone.
Pompa olejowa - zawor
Popychacze - wyklepane
Olej - za gesty

Wiec jak masz mozliwosc to zmierz cisnienie oleju na zimnym i cieplym. W pompie przy smoku jest taki maly pierdolnik, ktory ma upuszczac olej bokiem zmniejszajac cisienie ale jak sie patrzylem na ta dziurke to jest tak malutka, ze to raczej nieporozumienie tego kto to projektowal.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

1z

Postprzez din » 29 wrz 2010, o 11:53

a wiec tak
olej systetyk wiec nie jest gesty
cisnienie oleju sprawdzane na zimnym i na cieplym i bylo idealne - tez myslalem ze pompa oleju ale to juz badalem i mowili ze jest oki w 2 roznych miejscach

mowisz jeszcze popychacze - mozna to jakos latwo sprawdzic??



EDIT
Poza tym teraz gdy zrobilo sie zimniej widze ze autko ma problem z odpaleniem;/ swiece grzeja sprawdzone(poza tym sa nowe maja z rok) a rano ciezko mu idzie i potem pusci dymka;/

Ma to jakis zwiazek z tym o czym pisze wyzej?? Na co tutaj zwrocic uwage??

Logi dynamiczne na 3 biegu tem 91-92 stopnie

http://vaglog.rtnet.pl/din_24057.html
http://vaglog.rtnet.pl/din_24058.html


grupy 000 nie zrobilem bo sie okazalo ze nie mam cracka;/
z tego co zamiescilem mozna cos wydedukowac??


nie wiem czy to cos da ale zrobilem jeszcze loga z jedynki do dwojki.
przy jedynce w gornych obrotach sie zwisil po zmianie na 2 szedl dalej do czerwonego
http://vaglog.rtnet.pl/din_24059.html


EDIT
logi 000BS http://vaglog.rtnet.pl/din_24311.html


odpalilem autko podlaczylem vag wybralem bs 000 go i zrobilem tego logi przez jakies 15 sekund
tak to sie robi??
din ;))))
din
Badacz tematu
 
Posty: 159
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 14:39
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Bradley » 7 paź 2010, o 10:19

Z 000BS wynika, ze masz przestawiony rozrzad. Kat wtrysku poza specyfikacja, opozniony, stad problemy z odpalaniem.
Pewnie przestawiony o zabek na pompie wtryskowej.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości