Jakie świece żarowe??

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

Jakie świece żarowe??

Postprzez supermac13 » 13 wrz 2009, o 15:05

Witam,ostatnio moj gofer ma problemik z rannym odpalaniem.Wiec przymierzam sie do usunięcia usterki:) zawsze palił na starzała nie było problemu ani różnicy czy jest -30 czy +40 a od kilku dni ma.Wiec sprawdze świeczki i od razu chciałbym wiedziec jakie bedą najlepsze.rano sprawdze jeszcze ten czujnik temp.a i wiem,że filt już powoli bym musiał wymienić ale raczej on nie jest problemem.A i dodam,że jeżdżę od kilku mcy na GTLu shela.
Avatar użytkownika
supermac13
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 14 wrz 2008, o 14:52
Lokalizacja: Zielona Góra

Jakie świece żarowe??

 

Postprzez Pascal » 13 wrz 2009, o 17:41

Moim zdaniem najlepsze sa firmy Beru,Bosch,NGK...Niewarto kupowac tanich...Jedna świeczka pobiera ok. 10 A prądu x 4 = ok. 40 A.Ale jeśli nie masz kasy i chcesz kupić jakieś tanie to jedynie firmy Herzog... ;-)
Avatar użytkownika
Pascal
Members
 
Posty: 1054
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 00:31
Lokalizacja: TJE

Postprzez SotoM » 13 wrz 2009, o 18:45

probelm nie tkwi w swiecech-bo one teraz nie załanczaja sie...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez supermac13 » 14 wrz 2009, o 08:25

SotoM napisał(a):probelm nie tkwi w swiecech-bo one teraz nie załanczaja sie...


a masz jakąś inną,bardziej prawdopodobną opcję??
myślisz,że mogą to być wtryskiwacze? :zalamany:
Avatar użytkownika
supermac13
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 14 wrz 2008, o 14:52
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Bradley » 14 wrz 2009, o 09:49

Sprawdz sobie na dobry poczatek dnia ustawienie rozrzadu, kat wtrysku oraz wskazania czujnikow temperatury na zimnym silniku (czy pokrywaja sie mniejwiecej z temperatura otoczenia).
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez SotoM » 14 wrz 2009, o 13:20

tak jak napisał Bradley - podleć na VAG'a i sprawdź kat poczatku wtrysku...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Procent » 14 wrz 2009, o 17:52

Świece3 zaczynają dopiero grzać jeżeli temp powietrza spadnie poniżej 5 st C. Także ja myślę że to będzie kąt wtrysku (a nawet jestem w 90 % pewny). Ale najlepiej podbić na Vaga
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez supermac13 » 15 wrz 2009, o 12:56

Procent napisał(a):Świece3 zaczynają dopiero grzać jeżeli temp powietrza spadnie poniżej 5 st C. Także ja myślę że to będzie kąt wtrysku (a nawet jestem w 90 % pewny). Ale najlepiej podbić na Vaga

Świeczki są dobre bo wczoraj sprawdziłem - ale martwi mnie ten kąt wtrysku,bo rozrząd wymieniałem 30tyś km temu i było cacy.I teraz już nie?Hmmm...A jak to się mogło przestawić?
Avatar użytkownika
supermac13
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 14 wrz 2008, o 14:52
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez SotoM » 15 wrz 2009, o 13:40

pasek rozrządu sie wyciera i wyciaga co powoduje przestawienie parametrów pompy wtryskowej...czyli tego kata wtrysku. kat wtrysku wiecznie idealny nie bedzie od wymiany do wymiany co jakis czas nalezy podjechac na diagnostyke silnika na sprawdzenie parametrów,pracy itd...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez supermac13 » 15 wrz 2009, o 13:58

oki doki podlecimy zobaczymy
Avatar użytkownika
supermac13
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 14 wrz 2008, o 14:52
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Bradley » 15 wrz 2009, o 15:49

Jeszcze w zimie mialem idealnie na niebieskiej linii, a teraz jest juz lekko przyspieszony. To lepiej ze poszedl w ta druga strone niz opoznil sie ;)
Pytanie czy to tez zalezy od paliwa, bo w zimie sprawdzalem na zwyklym ON, a teraz jezdze na BIO a to paliwo moze sie inaczej nagrzewac, a jednym z parametrow regulacyjnych jest temperatura paliwa.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez supermac13 » 17 wrz 2009, o 02:01

jeszcze nie byłem na Vagu ale wydaję mi sie i raczej jestem pewien ze to może być czujnik odpowiedzialny za grzanie swiec/bo gdyby byłby to ten kąt to problem byłby cały czas a nie po dłuugim postoju.

[ Dodano: 2009-09-17, 02:04 ]
SotoM napisał(a):pasek rozrządu sie wyciera i wyciaga co powoduje przestawienie parametrów pompy wtryskowej...czyli tego kata wtrysku. kat wtrysku wiecznie idealny nie bedzie od wymiany do wymiany co jakis czas nalezy podjechac na diagnostyke silnika na sprawdzenie parametrów,pracy itd...

A przypadek o jakim piszesz wydaje mi się raczej niemożliwy/ze wzgledu iż napinacz właśnie jest po to by tego nie było.Może sie mylę ale biorę to na logikę
Avatar użytkownika
supermac13
Czytacz
 
Posty: 61
Dołączył(a): 14 wrz 2008, o 14:52
Lokalizacja: Zielona Góra

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości