dymienie i brak mocy...

Wszystkie informacje o silnikach diesla.

Moderator: Moderator

dymienie i brak mocy...

Postprzez tokarszczak » 6 sie 2009, o 21:36

Witam,
Mam od niedawna pewien problem.
Posiadam golfa 3 97r. 1,9TDI 90KM

Zaczęło się jak jechałem na wakacje nad morze, po bezproblemowym przejechaniu ok.320km nagle podczas zdjęcia nogi z gazu na obojętnie, którym biegu i hamowaniu silnikiem, a po jakimś czasie znowu dodania gazu silnik stracił moc (tak jakby nie dostawał paliwa), czasem nawet dostawał małych drgawek, a z rury poszedł kłąb białego dymu, wciskając mocniej gaz kłąb dymu robił się coraz większy :-) jak odpuściłem gaz zmieniłem bieg bądź wrzuciłem z powrotem ten sam samochód jechał już normalnie. Problem powtarzał się przez najbliższe 80km aż do dotarcia do celu i najbliższego mechanika. W dodatku czy samochód stał czy jechał po przekroczeniu 1100 obrotów silnik dziwnie tyrkotał inaczej niż zwykle. Mechanik stwierdził, że problem jest w turbinie i czujniku, który się gubi i źle dobiera dozowanie paliwa. Po odpoczynku silnik nadal puszczał kłęby dymu jak wcześniej jednak przestał terkotać. Po dwóch dniach odpoczynku silnik nie chciał odpalić. Po 2 wizycie u mechanika stwierdzono jednak, że problem tkwi w pompie wtryskowej.
Do domku wróciłem na lawecie i po wizycie u znajomego mechanika, diagnoza była podobna, pompa wtryskowa. A więc poszła do regeneracji, wymieniona została głowica. Po zamontowaniu silnik po kilku próbach odpalił :-)
Zadowolony wsiadłem na jazdę próbną i trochę go przeciągnąłem. Na początku wszystko było ok jednak gdy już nabrał trochę temperatury znów zaczął się dławić przy odpuszczeniu gazu i ponownym go naciśnięciu. Zobaczę czy jutro rano odpali i nie wiem już w czym może być problem. Może ktoś z was miał kiedyś podobny problem?
Avatar użytkownika
tokarszczak
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 sie 2009, o 20:45
Lokalizacja: Legionowo

dymienie i brak mocy...

 

Postprzez leopard » 6 sie 2009, o 23:09

zapnij VAG'a i podaj jakie błędy się posypały - odbierz niepotrzebnie wydane pieniądze od mechanika - sprawdź mało koło zebate na wale ...
wygląda to na scinający się klin na wale
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez tokarszczak » 7 sie 2009, o 21:38

Podpiąłem VAG-a i wykazało jeden błąd
550 - regulacja początku wtrysku różnica doregulowania

Po skasowaniu błędu nadal to samo.

Nie wiem czy to coś z wałem bo jak miałby kłopoty z zapłonem to ciężko było by go odpalić a dziś trochę pojeździłem i za każdym razem odpalał za pierwszym razem bez problemów jednak podczas jazdy gdy puściłem gaz i znowu go dodałem tracił moc i "puszczał dymek".

Zauważyłem, że przy jednym wtrysku są ślady ropy tak jakby trochę z niego uciekło, jest dokręcony a jednak coś się ulotniło więc może w tym tkwi problem?
Avatar użytkownika
tokarszczak
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 sie 2009, o 20:45
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Procent » 7 sie 2009, o 21:55

Może wtryski leją... Więcej pali??
Weźmiesz mnie na prostej?? A ja Cię zniszczę na zakręcie!!

Mój Goferek
Avatar użytkownika
Procent
Members
 
Posty: 1771
Dołączył(a): 1 lut 2009, o 19:06
Lokalizacja: (TLW) Włoszczowa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez tokarszczak » 7 sie 2009, o 21:58

jeden wygląda jakby lał bo jest wilgotny, a czy więcej pali to nie jestem w stanie stwierdzić bo od czasu uruchomienia po awarii przejechałem ok. 30km :-/
Avatar użytkownika
tokarszczak
Czytacz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 6 sie 2009, o 20:45
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez leopard » 7 sie 2009, o 22:45

tokarszczak napisał(a):Zauważyłem, że przy jednym wtrysku są ślady ropy tak jakby trochę z niego uciekło, jest dokręcony a jednak coś się ulotniło więc może w tym tkwi problem?


wymień przelewy na wtryskach - jest duże prawdopodobieństwo że bardzo mały otwór w gumowym węzyku robi tyle zamieszania - układ zasilania zapowietrza się ...
Avatar użytkownika
leopard
Members
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 18 maja 2008, o 17:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez darkker » 9 sie 2009, o 20:55

tokarszczak, też walczyłem z tym błędem i z kopceniem na biało. Okazało sie u mnie ze szlak trafił mi klin na kole zębatym na wale. Wymiana koła, szlif czopa wału i nowy pasek załatwiło problem. Jak się ścina klin a silnik jest ciepły to pali , inaczej jak silnik zimny to trzeba go chechłać a jak zatrybi to za autem biało. To że jest wilgotny to nie znak że leje, moze miedziana podkładka pod wtryskiwaczem jest do d..py
Zobacz czy koło pasowe na wale nie lata na boki jak zapalicz silnik
darkker
Badacz tematu
 
Posty: 202
Dołączył(a): 2 gru 2007, o 20:04
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez Pikuś » 9 sie 2009, o 22:29

Ja mam podobny problem tylko samochod przekraczajac okolo 4000 tys obrotow daje biala hmure dymu i chodzi nie rowno jest zamulony, upuszczam gaz i problem mija. Inaczej gdy jade nie wciskajac pedalu gazu do konca bo wtedy problemu nie ma. U mnie to chyba wina programu. Nie wiem czy Ty tez miales robiony program
Niedługo:
Lepsze hamulce
Wydajniejsza turbina
Wydajniejsza pompa



Zrobione:

Wtryski 216
Virusik
New Sprzegło
i wiele innych :P
Avatar użytkownika
Pikuś
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 16:03
Lokalizacja: Płock

Postprzez SotoM » 9 sie 2009, o 22:46

Pikuś napisał(a):Ja mam podobny problem tylko samochod przekraczajac okolo 4000 tys obrotow daje biala hmure dymu i chodzi nie rowno jest zamulony, upuszczam gaz i problem mija. Inaczej gdy jade nie wciskajac pedalu gazu do konca bo wtedy problemu nie ma. U mnie to chyba wina programu.
a moze problem tkwi w hydrosztosach....??jakiś lipny olej albo hydraulika juz kuca -wyklepana jest... :zdziwko:
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Pikuś » 10 sie 2009, o 19:01

Sotom wydaje mi sie ze to olej bo mechanik nalal mi Lotosa ;/ a chcialem co innego
Niedługo:
Lepsze hamulce
Wydajniejsza turbina
Wydajniejsza pompa



Zrobione:

Wtryski 216
Virusik
New Sprzegło
i wiele innych :P
Avatar użytkownika
Pikuś
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 16 lis 2008, o 16:03
Lokalizacja: Płock

Postprzez ziela » 10 sie 2009, o 20:49

darkker napisał(a):tokarszczak,
Zobacz czy koło pasowe na wale nie lata na boki jak zapalicz silnik


u mni jak zapale silnik to lata na boki koło przy silniku od paska wspomagania , co to moze być ?? to też ten klin ??
Ziela
ziela
Czytacz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 22 mar 2008, o 20:53
Lokalizacja: Gniewino

Postprzez SotoM » 10 sie 2009, o 23:27

Pikuś napisał(a):wydaje mi sie ze to olej bo mechanik nalal mi Lotosa
:lol: no co ty chłopie ty poważny jesteś.... :wsciekly: dożucasz koksu do auta a na takie rzeczy sie zgadzasz - OLEJ jest podstawą żywotności silnika jeśli dodaje sie mu mocy - ZAPAMIĘTAĆ! ! ! na smarowanie nie żałuje sie kasy jesli posówasz sie do takiego stopnia.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości