Obniżenie na gwinice

Wszystkie informacje o elementach zawieszenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Jojek » 10 cze 2013, o 14:56

helpery sa tylko po to zeby sprezyna nie latala jak sie amortyzator rozciagnie... nie pelni on zadnej roli amortyzujacej bo mozna go scisnac stajac na nim wiec przy masie calego auta to jest nic... a roznica w ilosci gwintu do krecenia jest taka jaka jest wysokosc scisnietego helpera czyli okolo 3 4 cm.... a moze wachacz cie blokuje??
Avatar użytkownika
Jojek
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 20:16
Lokalizacja: EL

 

Postprzez chomik » 10 cze 2013, o 16:57

Jojek ... rece opadają ..... Helper jest po to taki miekki aby wychwytywał małe nierówności , Najpierw pracuje helper , poźniej sprężyna główna . Szybki przykład . Jeździsz z helperem i sprężyna główna jest sztywno .....a jeździsz bez helpera ... dopiero wtedy zobaczysz ctz beton i to nie chodzi o zakładanie odboi z poli itd ...tylko o twardosc gwintu ...
i jeszcze jedno ... sa dwa typy odboi w gwincie Ta ... jeden z gumy kremowy a drugi czarny z tworzywa ( nawet nie stało to koło poliuretanu )
Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Jojek » 10 cze 2013, o 17:04

chcesz to zajzyj do mnie do auta.... jak mialem helpery to nim zdazylem opuscic auto z lewarka helper byl juz scisniety.... a dopiero potem auto siadalo na sprezynie glownej... a co do odboja POLI nie mialem na mysli oryginalu bo takowych nikt nie daje...
Avatar użytkownika
Jojek
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 20:16
Lokalizacja: EL

Postprzez Opik » 10 cze 2013, o 18:27

gratuluje jak komus helper amortyzuje nierownoaci podczas jazdy :lol: jest po to zeby po podniesieniu samochodu albo maksymalnym rozciagnieciu. glownej sprezyny nie latala ona luzno
a to ze bez helpera jest bardziej twardo to tylko i wylacznie dlatego ze amortyzator pracuje wtedy w koncowym zakresie. Skrec gwint do polowy wysokosci z i bez helpera i zobaczysz ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Balcer » 10 cze 2013, o 22:19

Frymar dzis bylem u Milesia na bajerze i rozmawialismy o tym.
Wiem ze sa dwa rodzaje gornych mocowan stozkowe i plaskie ja mam plaskie u siebie a Ty moze stozkowe.
Acha TY kupowales nowy gwint wiec mzoesz juz miec regulacje dolnego mocowania amortyzatora
[img width=406 height=90]http://polatanysklad.pl/logo/2.png[/img]
Balcer
Czytacz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 14:37
Lokalizacja: włoclawek

Postprzez chomik » 10 cze 2013, o 23:56

Avatar użytkownika
chomik
Fanatyk
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 29 lis 2010, o 01:26
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Opik » 11 cze 2013, o 00:32

chomik napisał(a):opik zapraszam do lektury :
http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 50276.html


to co napisałem wcześniej:

"gratuluje jak komus helper amortyzuje nierownoaci podczas jazdy :lol: jest po to zeby po podniesieniu samochodu albo maksymalnym rozciagnieciu glownej sprezyny nie latala ona luzno"


wypowiedzi z linku który podałeś:

"Jej rola to naprowadzenie głównej sprężyny przy zamknięciu i wyluzowanie przy maksymalnym otwarciu. "

"po to zeby po odciazeniu na glownej sprezynie zawsze jakis konkatk z podlozem jeszcze bedzie "


więc nie rozumiem z czym masz problem, skoro to ten sam wniosek
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Paweu » 11 cze 2013, o 17:09

Opik napisał(a):więc nie rozumiem z czym masz problem, skoro to ten sam wniosek


Opik napisał(a):"Jej rola to naprowadzenie głównej sprężyny przy zamknięciu i wyluzowanie przy maksymalnym otwarciu. "

"po to zeby po odciazeniu na glownej sprezynie zawsze jakis konkatk z podlozem jeszcze bedzie "


To że helper jest ściśnięty 'na postoju' nie znaczy że nie pracuje podczas jazdy. Takie oto wnioski.

Tak więc EOT. ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4273
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez Jojek » 11 cze 2013, o 23:22

raczej helper nie mialby na tyle sily zeby rozciagnac sprawny amortyzator.... wiec nadal jestesmy przy tym ze pelni on role wypelniania przestrzeni w momencie rozciagniecia amortyzatora ponad dlugosc sprezyny glownej..
Avatar użytkownika
Jojek
Badacz tematu
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27 wrz 2010, o 20:16
Lokalizacja: EL

Postprzez Opik » 11 cze 2013, o 23:24

Jojek napisał(a):raczej helper nie mialby na tyle sily zeby rozciagnac sprawny amortyzator.... wiec nadal jestesmy przy tym ze pelni on role wypelniania przestrzeni w momencie rozciagniecia amortyzatora ponad dlugosc sprezyny glownej..


dokładnie tak

jedyny moment w którym on pracuje podczas jazdy to gdy samochód jest prawie całkowicie odciążony a główna sprężyna rozciągnięta, np podczas dużego uskoku albo zaliczeniu hopki - wtedy główna sprężyna mimo rozciągnięcia nadal jest na swoim miejscu i nie lata luźno po całej kolumnie
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia strona




Powrót do Zawieszenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 7 gości