Szczęki hamulcowe

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Hamulec

Postprzez pietrasiak2 » 2 lut 2012, o 13:22

Jak masz pedał nisko czy wysoko? Jeżeli nisko to samo regulatory stoją i jest duży skok
na cylinderku .To musisz sprawdzić . Co do hamowania zawsze po wymianie szczęki muszą się ułożyć zawsze na bębnie są jakieś "progi , rysy"to zmniejsza skuteczność hamowania :roll:
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Hamulec

 

Postprzez Paweu » 2 lut 2012, o 14:17

może się powietrze dostało do układu?
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Hamulec

Postprzez pietrasiak2 » 2 lut 2012, o 14:37

Efekt zapowietrzonego układu hamulcowego to "rosnący pedał " , a jeżeli jest niski i nie rośnie
to regulator stoi lub jest źle złożony . Radził bym najpierw poluzować linkę ręcznego , dopiero
podstawić szczęki , tak by skok pedału był jak najmniejszy i bębny się obracały z jakimś lekkim
ocieraniem szczęka bęben (wtedy jest pewność że szczęka jest blisko bębna . Dopiero wtedy naciągnąć linkę ręcznego . W odwrotnej kolejności to regulatory się nie ustawią .
Pozdrawiam :roll: :zdrowko: :zdrowko: :roll:
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez buziol12 » 2 lut 2012, o 16:28

No właśnie pedał jest niski i rośnie mi po drugim naciśnięciu i wtedy bardzo dobrze hamuje..
Avatar użytkownika
buziol12
Czytacz
 
Posty: 113
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 14:48
Lokalizacja: Słupsk
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 AAM
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Hamulec

Postprzez pietrasiak2 » 2 lut 2012, o 18:42

Jeśli Masz taki efekt to nie masz co się oglądać tylko odpowietrzyć układ hamulcowy . Ale jeszcze
przed przystąpieniem do roboty sprawdź czy nie ma ubytku płynu w zbiorniczku . Jak Tak to sprawdź czy któryś cylinderek nie puścił ? Zasadę odpowietrzania znasz od najdalszego koła od pompy do najbliższego . czyli TP,TL , PP,PL. pompa jest dwu sekcyjna to podejrzewam , że jak odpowietrzysz tył to będzie OK /WAŻNE - PAMIĘTAJ LUBIĄ SIĘ ZASTAĆ ODPOWIETRZENIA BYŚ NIE UKRĘCIŁ KTÓREGOŚ/
POZDRAWIAM :roll: :idea: :roll:
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez AdiK__ » 2 lut 2012, o 19:36

Tak co do odpowietrzania to mnie wujek uczył że zaczynasz od koła najdalej pompy czyli prawy tył później lewy tył prawy przód i lewy przód ;)
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Hamulec

Postprzez pietrasiak2 » 2 lut 2012, o 19:39

A technikę znasz? :roll:
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez AdiK__ » 2 lut 2012, o 19:43

Oświeć mnie o panie..
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Hamulec

Postprzez pietrasiak2 » 2 lut 2012, o 19:49

Pytam tak ... bo parę razy widziałem osobiście jak goście to robili . I jaki był efekt współpracy ten co pompuje a ten co odpowietrza ... :-o :-o :-o
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez AdiK__ » 2 lut 2012, o 19:52

Przecież samemu tego nie zrobisz zawsze musi być ktoś kto "pompuje" i "trzyma" i ktoś kto "odkręca" ale leci się w takiej kolejności jak napisałem w poprzednim poście ;)
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Hamulec

Postprzez pietrasiak2 » 2 lut 2012, o 20:00

Tak kolejność BDB. Ja napisałem jak odpowietrzali . opiszę ( pompujący po napompowaniu trzymał pedał , odpowietrzający odkręcił odpowietrznik i jak pedał wpadł ten z kabiny puszczał pedał na jeszcze otwartym odpowietrzniku . Jednej parze to przy tym sposobie udało się wymienić płyn na nowy bo zużyli 2,5 l płynu i pół dnia roboty
Pozdrawiam :lol: :lol: :lol:
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez AdiK__ » 2 lut 2012, o 20:06

A może Ci po prostu cylinderek pociekł?

:lol:

Z góry przepraszam ża OT ale co do fachowców to ostatnio słyszałem jak chłopak pracujący w jakimś tam warsztacie 4 lata zmieniał olej w polonezie i tak leje go i leje 8 litrów wlał dalej leje inni się go pytają co Ty robisz a ten że jeszcze przez korek nie wyszło :zdziwko: :smiech:
Avatar użytkownika
AdiK__
Members
 
Posty: 1637
Dołączył(a): 19 sty 2011, o 15:49
Lokalizacja: Sokółka
Rocznik: 2003
Silnik: AVF+
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron