Słabe hamulce po wymianie

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Słabe hamulce po wymianie

Postprzez golf 1.4 » 12 lut 2013, o 15:49

Witam. Przed chwilą przyjechałem od mechanika który wymieniał mi klocki bo starych już prawie nie było :-D i myślałem że będzie lepiej hamował :-| Może te nowe klocki muszą się jakoś dotrzeć albo coś?. Dodam że przy starych klockach chyba lepiej mi hamował. Płyn hamulcowy nie był wymieniany więc to raczej nie jest wina zapowietrzonego układu. Klocki są od MaxGear, więc firma chyba dobra.
Ostatnio edytowano 2 mar 2013, o 23:10 przez golf 1.4, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Słabe hamulce po wymianie

 

Postprzez Paweu » 12 lut 2013, o 16:00

golf 1.4 napisał(a):Może te nowe klocki muszą się jakoś dotrzeć albo coś?. Dodam że przy starych klockach chyba lepiej mi hamował. Płyn hamulcowy nie był wymieniany więc to raczej nie jest wina zapowietrzonego układu. Klocki są od MaxGear, więc firma chyba dobra.


Po wymianie klocków należy wystrzegać się ostrego hamowania prze ok 400 km by mogły się prawidłowo dotrzeć i ułożyć... - z kilometrami mogłem przesadzić ale wiadomo o co chodzi.

A co do firmy... Niestety nie jest do dobra firma... Najtańszy zamiennik jaki chyba jest dostępny. ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez golf 1.4 » 12 lut 2013, o 16:06

Czyli że jak się dotrą to będą lepiej hamować?
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Paweu » 12 lut 2013, o 16:15

golf 1.4 napisał(a):Czyli że jak się dotrą to będą lepiej hamować?


Powinno tak być... Jednakże zaznaczam iż nie wiem jak będzie z jakością hamowania na tych klockach .
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez golf 1.4 » 12 lut 2013, o 16:25

Oby było lepiej :-)

[ Dodano: 2013-03-02, 16:51 ]
Kurcze, jednak nie jest lepiej :kwasny: ciągle słabo mi hamuje. Wczoraj jechałem po mieście i przejechałem ulicę w którą miałem skręcić o jakieś 20 metrów, pedał hamulca był wciśnięty na maxa i nawet nie było pisku opon, tylko jak juz wyhamowałem to był mocny smród z klocków które pewnie musiały się przegrzać. A czy może to być wina starego płynu hamulcowego? bo nie był wymieniany od jakich 4-5 lat.
Avatar użytkownika
golf 1.4
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:06
Lokalizacja: EL Łódź
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez jaxa1993 » 8 mar 2013, o 12:16

Siemka ja mam taki sam problem, zmieniłem tarcze i klocki firmy ABE (Takie mi polecił sprzedawca w sklepie i twierdził, że to dobra firma) od tam tego czasu hamulce są bardzo słabe, pedał jest miękki, a przy gwałtownym hamowaniu coś huczy. Gdy byłem na przeglądzie to diagnosta mówił, że okładziny mogą być zbyt twarde ale czy to prawda? I jaka może być przyczyna miękkiego pedała hamulca??
jaxa1993
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 13 gru 2012, o 19:23
Lokalizacja: Mieszkowice

Postprzez pablomed » 8 mar 2013, o 16:10

Niewłaściwe odpowietrzenie albo zły stan hamulców na tylnej osi. Cięzko napisać co może być przyczyną słabego hamowania. Zarówno Tobie jak i autorowi tematu wciśnięto jakieś dziadostwo, licho wie co to za klocki, Maxgear to tylko dystrybutor najtańszej chińszczyzny, ABE nie słyszałem. Kupuje się dobre markowe klocki, to jest ważna część. ATE, JURid, juz nawet jakieś polskie Tomex byłyby lepsze. A może jeszcze nie dotarte, trzeba więcej czasu niż jeden dzień zwłaszcza jeśli tarcze zostały stare jak u autora tematu- ciężko przewidzieć.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez jaxa1993 » 8 mar 2013, o 19:55

Przepraszam za pomyłke, klocki i tarcze są właśnie firmy ATE i na pewno już dotarte bo zmieniałem jakoś w listopadzie, a co do tylnych hamulców to wczoraj sprawdzałem i są w dobrym stanie wiec pozostaje chyba kwestia odpowietrzenia ;)
jaxa1993
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 13 gru 2012, o 19:23
Lokalizacja: Mieszkowice

Postprzez pietrasiak2 » 8 mar 2013, o 20:20

jaxa1993 na pewno musisz je odpwietrzyć , kolejność odpowietrzania znasz? :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez jaxa1993 » 9 mar 2013, o 13:39

Tak tak, mój brat jest mechanikiem ;) Wczoraj podciągnąłem linkę od ręcznego i powiem Wam, że pedał zrobił się o wiele twardszy ale nie zmienia to faktu, iż dalej słabo hamuje. Ale powiedzcie mi co jest przyczyną tego "huczenia" gdy nacisnę na pedał. Czy to może być zbyt twarda okładzina na klockach jak twierdził diagnosta?
jaxa1993
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 13 gru 2012, o 19:23
Lokalizacja: Mieszkowice

Postprzez pablomed » 9 mar 2013, o 16:06

no tak może być, ale albo ATE albo za twarda okładzina, o ile to zwykłe klocki a nie do wyczynu - bo niektóre sportowe zadziałają po rozgrzaniu dopiero jak należy. Jednakże taki objaw że podciągnie linki ręcznego poprawiło hamowania jednak świadczy o niesprawnych hamulcach bębnowych z tyłu. Np zużycie szczęk i za duży luz, albo uszkodzenie mechanizmu samoregulującego
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez jaxa1993 » 9 mar 2013, o 19:11

Właśnie nie wiem jaki to ma związek podciągnięcie ręcznego do twardości pedału hamulca, a bębny i szczęki są w dobrym stanie. Hamulce dalej nie działają tak jak powinny tylko tyle, że ten pedał zrobił się bardziej twardszy
jaxa1993
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 13 gru 2012, o 19:23
Lokalizacja: Mieszkowice

Następna strona

- - - biura rachunkowe



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości