Słabe hamulce? czyżby pompa abs była zapowietrz?

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Słabe hamulce? czyżby pompa abs była zapowietrz?

Postprzez buri2604 » 21 kwi 2013, o 01:47

Witam! :)
A więc tak, kilka miesięcy temu miałem nieszczelny cylinderek w tylny prawym kole. Pewnego razu od wciskania hamulca, wkońcu siadł i straciłem cały płyn hamulcowy.
mechanik naprawił cylinderek, zalaliśmy płyn i odpowietrzyliśmy, no ale hamulce nie są takie jak powinny być, choć przed były naprawde dobre.
Tutaj moje pytanie, z tego co wiem to w nowszych autach typu Vag gdy zaistnieje taka sytuacja jaką opisałem wyżej, układ ABS odpowietrza się poprzez Vag-a, ale czy w golfie z 1994 istnieje taka sama zasada?
Według mnie, jak straciłem cały płyn, a hamowałem tylko ręcznym przez 20km to wytłoczyłem zapewne cały płyn wraz z płynem z pompy ABS.
Co panowie proponujecie?
buri2604
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 lut 2012, o 22:41
Lokalizacja: Kwidzyn

Słabe hamulce? czyżby pompa abs była zapowietrz?

 

Postprzez dareckizx » 2 cze 2013, o 10:30

mam podobny problem, po wymianie kompletnych tylnych hamulców i odpowietrzeniu nie chamuje to tak jak powinno, podobno może trzeba zajrzeć do samoregulatora z tyłu. Może się myle ale po zalaniu płynem szczęk nie beda już tak hamować jak powinny.
dareckizx
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24 maja 2013, o 20:12
Lokalizacja: Lublin

Postprzez deusiwo » 2 cze 2013, o 15:06

Nie wiem czy już to sprawdzałeś, ale u mnie też były słabe hamulce, podciągnąłem linkę od ręcznego i jest żyleta :)
Avatar użytkownika
deusiwo
Members
 
Posty: 1383
Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:55
Lokalizacja: Wisła
Rocznik: 95
Silnik: ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Pozor » 2 cze 2013, o 18:13

Przepraszam ale to co piszecie tutaj to nie ma nic wspólnego z tym co kolega chce. Ja nie miałem akurat to czynienia z takim przypakiem ze cały płyn wyciekł mi z układu hamulcowego ale też miałem uszkodzony cylinderek tylny lewy .Oczywiście wymieniłem szczęki bo raz oblane płynem nadają się tylko na złom :-) uszkodzony cylinderek też poszedł weg ;-) a odpowietrzanie nie polega na tym że odkręcamy odpowietrznik i zakręcamy. Może kolega zapowniał o wężyku na odpowietrzniku bo bez niego nigdy nie odpowietrzysz odpowiednio układu ( nie zobaczysz bąbelków powietrza) :hyhy: dodatkowo odpowietrzałem cały układ hamulcowy tzn. zaczynając od koła które jest najdalej od pompy hamulcowej czyli w naszym przypadku tylna prawa/tylna lewa/przód prawy/przód lewy. A to że jest jakiś tam tryb odpowietrzenia w vagu wydaje mi się że to jest bzdura :wstyd: Więc pier odpowietrz cały układ hamulcowy i wtedy daj znać jeżeli nie pomogło :ok:
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez pablomed » 7 cze 2013, o 16:46

Pozor napisał(a):w vagu wydaje mi się że to jest bzdura
niestety nie jest ot bzdura tylko święta prawda.
buri2604, jeśli doszło do utraty calego płynu to doszło do zapowietrzenia pompy ABS, w tej sytuacji trzeba ją odpowietrzyć co polega na tym że musi byc w trakcie odpowietrzania kilka razy uruchomiona po dolaniu płynu i popuszczeniu odpoweietrzników, i trzeba pilnować żeby nie brakło przy tym płynu w zbiorniczku bo inaczej będzie od nowa trzeba robić. . Właśnie VAG ma do tego celu procedurę która uruchamią tą pompę, ale rownie dobrze mozesz ją kilka razy podpiąć na krotko , a potem jak pompa się wypełni, to przewody odpowietrzasz typowo jak bez ABS
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Pozor » 7 cze 2013, o 20:51

a to dzięki za informację zawsze to jakaś nowinka :-)
Avatar użytkownika
Pozor
Members
 
Posty: 1424
Dołączył(a): 27 paź 2012, o 17:24
Lokalizacja: GST (Kaliska)

Postprzez buri2604 » 22 lip 2013, o 01:56

Kurde nie było mnie dlugi czas :)
Nie chcem się bawić na krótko, żeby coś schrzanić.
A teraz tak, mam kabel chyba OBD-II
I VAG-COM 3.12
Używam kabelka i vaga przy pasacie z 2003 roku, ale czy ten program i kabel będą pasowały do golfa z 1994?
Jaki kabelek i program używacie do swoich golfików panowie?
buri2604
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 lut 2012, o 22:41
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez Paweu » 22 lip 2013, o 14:43

buri2604, sprawdź po prostu jakie masz złącze w aucie. OBD I czy OBD II. i po problemie.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez buri2604 » 22 lip 2013, o 16:22

Ahaaaa, a jak mam siedostać do pl z irlandii płn teraz?
Jakbym był w domu to bym tyłków na forum nie zawracał.

[ Dodano: 2013-07-22, 15:25 ]
Ale i tak wczoraj patrzałem na allegro i niby obd-II pasuje w VW od 1990 do 2004
buri2604
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 lut 2012, o 22:41
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez Paweu » 22 lip 2013, o 16:28

buri2604 napisał(a):Ahaaaa, a jak mam siedostać do pl z irlandii płn teraz?


Nie wspomniałeś ni słowem więc nie spinaj.

buri2604 napisał(a):Jakbym był w domu to bym tyłków na forum nie zawracał.


Nikogo nie ma w domu? Niech otworzy auto , zdejmie zaślepkę nad zapalniczką i powie czy widzi OBD I Obrazek

Czy OBD IIObrazek

Ale powinieneś posiadać w aucie złącze OBD II.
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez buri2604 » 23 lip 2013, o 23:42

Ahaaa no też tak właśnie myśle, czyli pójdzie na tym co mam :)
Dzięki za wyjaśnienie, bo nawet nie wiedziałem gdzie mam szukać :)
buri2604
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 lut 2012, o 22:41
Lokalizacja: Kwidzyn


- - - Przewierty sterowane



Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości