Serwo a pojemność silnika

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Postprzez tomi » 19 paź 2008, o 13:30

Układ akurat jest odpowietrzony i sprawdzony. I płyn nowiutki. Jak by był zapowietrzony to by przecież pedał wpadał a nie był twardy.
Przy wyłączonym silniku, kiedy serwo nie pracuje zawsze pedał da się wdusić i to więcej niż na te 0,5 cm. Dopiero włączenie silnika i podciśnienie na serwie spowoduje, że pedał da się wcisnąć jeszcze mocniej. To nie same hamulce mają problem. Siła hamowania była z resztą sprawdzana.
Problem tkwi gdzieś w układzie wspomagania podciśnieniowego, które nie zawsze widać musi to podciśnienie trzymać. Hamulce się wtedy zachowują właśnie tak jak przy wyłączonym silniku. Czyli jak by nie było wspomagania z serwo. Pedał twardy jak przy wyłączonym silniku, a hamulce zahamują tylko trzeba wcisnąć pedał z dużą siła. I oczywiście nie ma wtedy takiej siły hamowania jak z serwem.

Serwo nie musi też przecież strzelić całkowicie. Membrana np. może przepuszczać.
Może być nieszczelny układ podciśnienia czyli przewody. Ale przewody były sprawdzane. Zasysa. Chyba, że to jest jakaś mała nieszczelność, której nie da się w ten sposób wyczuć.
I może być uszkodzona pompa vacum, która jakieś podciśnienie daje. Ale może być już np. mało wydajna. Niestety nie dysponuje manometrem aby pompę zmierzyć. Z tego co wiem powinno być gdzieś 0,8
Gdyby to nie działało na stałe było by łatwiej wykryć. Ale to pojawia się od czasu do czasu.

Pytanie w zasadzie brzmi jak sprawdzić, który z tych trzech elementów podciśnieniowych jest uszkodzony.
I drugie. Czy serwo i pompa vacum są takie same dla wszystkich silników diesela w golfie 3. Czy może się różnią w zależności od rocznika czy silnika D, TD i TDi.
tomi
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 kwi 2008, o 22:57
Lokalizacja: Poznań

 

Postprzez pablomed » 19 paź 2008, o 15:13

tomi, praktycznych doświadczeń nie mam, ale serwo widzę w ETCE tylko w dwóch rodzajach, do aut z ABS oraz bez ABS (tu - 9 cali).
Niech ktoś na włączonym silniku pompuje hamulcem, a ty posłuchaj - może jest tylko neszczelność na wejściu węża do serwo
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez tomi » 19 paź 2008, o 18:02

Dzięki. Faktycznie z ABS i bez, serwo z pompą hamulcową musi się różnić. Jak to jest tylko ta różnica, to jak bym kupował to nie będzie problemów z wyborem.
Gorzej z pompą vacum.
Co do usłyszenia nieszczelności to będzie problem. To jest diesel. Tam coś więcej oprócz silnika trudno usłyszeć :)
Spróbuje jeszcze na wyłączonym silniku. Zawsze przez chwile po wyłączeniu jeszcze podciśnienie jest.
tomi
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 kwi 2008, o 22:57
Lokalizacja: Poznań

Postprzez SotoM » 20 paź 2008, o 00:03

a moze ten zawór jedno kierunkowy na przewodzie podciśnienia na wejsciu do serwa sie czasem przyblokuje albo coś.... a sprawdzałeś wszystkie wężyki które sie łączą z tym przewodem głównym... nie pamietam jak jest w TD ale u mnie w TDI jeszcze z przewdu głównego jest połączenie z zaworkiem który steruje między innymi zaworem EGR'u i jakiś czas temu miałęm taki przypadek ze hamulce działały normalnie jak powinny a czasem pedał był twardy jak cholera efekt był dosłownie jakby serwo było trzaśniete. i pamiętam ze wtedy też nie słysząłem syku bo mnie zagłuszało kleklekle. wiec skombinowałem sobie kawałek przewodu i poprosstu zmieniłęm ten przewód nie wiedząc ze on jest uszkodzony i juz problem sie nie pojawił...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez tomi » 21 paź 2008, o 20:28

Właśnie sprawdziłem jeszcze raz przewód z zaworkiem jednokierunkowym od pompy vacum do serwa. Rozmawiałem z mechanikiem i twierdził, że jeszcze nigdy w golfie nie wymieniał serwa. A po wyjęciu rurki z serwa podciśnienie jest więc pompa też może być dobra.
Mówił, że zdarzyło mu się natomiast wymieniać przewód podciśnienia bo uszkodził się zaworek jednokierunkowy i na to właśnie stawia. Rozejrzałem się jak z zakupem nowego przewodu. Niestety jak nowe to tylko oryginał i to jak ma się dojście do serwisu VW, bo w 4 sklepach twierdzili, że nie mają i jest to nie do kupienia w sklepie. Szukałem na szrotach też nie było. Mówili, że raczej z dostaniem tego na szrocie będzie problem.
Jednak znalazłem dojście. Oryginalny przewód z zaworkiem za 100 zł.

Ale przeczytałem gdzieś, że ktoś miał podobny problem i przepłukał przewód z zaworem benzyną i pomogło. Więc odłączyłem przewód i go przedmuchałem. W jedna stronę trzyma w druga przepuszcza wiec niby dobry. Dla pewności jeszcze go przemyłem.
Ale okazało się, że w pompie vacum ten krociec, na który nachodzi wąż jest czymś w środku zabrudzony. Mogłem tylko wydłubać to śrubokrętem ale trochę udało się oczyścić.
I prawdopodobnie to było to :) Zanieczyszczone wyjście z pompy. Teraz wspomaganie działa lepiej. Pedał nie robi się twardy.

Tylko, że trzeba to wyczyścić porządnie, a na zamontowanej pompie się nie da. Wiec mam kolejne pytanie. Ktoś rozbierał taką pompę?
Najlepiej jakby się dało tylko zdjąć część górną, gdzie jest zamocowany ten krociec. Jest w nim chyba zaworek i on się zabrudził. Ale bez wykręcania całej pompy z silnika. Od góry są dwie śruby i wygląda tak jakby się dało odkręcić samą górę.
Da się to tak zrobić odkręcając te dwie śruby? I czy potem nie będzie problemu ze złożeniem?
tomi
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28 kwi 2008, o 22:57
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Reiven » 22 paź 2008, o 12:49

SotoM, A w benzynie jest vakum pompa ?
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SotoM » 22 paź 2008, o 23:25

Reiven napisał(a):SotoM, A w benzynie jest vakum pompa ?

nie ma. podcisnienie tworzy sie w kolektorze ssącym. dlatego w benzynie jest przewód który łączy kolektor z serwem

[ Dodano: 2008-10-22, 23:29 ]
tomi tu juz ci nie pomogę.bo akurat tej pompy nie miałem okazji rozbierać... a wyjmij sobie całą pompe na stół. wkreć w imadło co byś miał 2ie ręcę wolne i pomału rozkręcaj i patrz co bedzie sie działo,czy coś pręzy czy co... nic wiecej ci nie pomoge przy rozbiórce bo nie wiem.nie miałem okazji...
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Reiven » 24 paź 2008, o 09:51

No właśnie bo kolega ma benzynę :)
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez SotoM » 25 paź 2008, o 10:26

Reiven, popatrz dokładnie co kto pisze.teraz kolega Tomi ma problem i ma dizla... :-)
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Reiven » 25 paź 2008, o 14:04

Ale post kolegi Tomiego jest z 18 a twój o vakumpompie z 10 :) znaczy wróżbita :p
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona




Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości