Hamulce.

Wszytko co zwiazane z układem hamulcowym

Moderator: Moderator

Postprzez marcinkoz2910 » 11 paź 2008, o 20:56

Maciey, sprawdz czy jak nie masz naciśniętego hamulca to czy klocki nie trą o tarcze, jeśli tak to jak pisze kolega pablomed sprawdz tłoczek czy odbija....

[ Dodano: 2008-10-11, 20:57 ]
no i czy te klocki się nie zaszkliły bo możesz miec tak jak sąsiad w escorcie kupił za pare groszy i się mu zeszkliły i piszczały słabo hamowały i śmierdziało z kółek :/
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

 

Postprzez Maciey » 11 paź 2008, o 20:57

Wogole pedal od hamulca mam strasznie miekki...
Avatar użytkownika
Maciey
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 13:05
Lokalizacja: BB

Postprzez marcinkoz2910 » 11 paź 2008, o 20:58

Maciey napisał(a):Wogole pedal od hamulca mam strasznie miekki...
a układ hamulcowy masz odpowietrzony??
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Maciey » 11 paź 2008, o 21:00

Tego to ja nie wiem. Wogole nie znam sie na mechanice. Ale skoro 3 tyg temy bylo dobrze i teraz nagle zaczelo sie to dziac mimo ze nic z hamulcami nie bvylo "grzebane" to pewnie tak
Avatar użytkownika
Maciey
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 13:05
Lokalizacja: BB

Postprzez mani51 » 11 paź 2008, o 21:02

Maciey napisał(a):Co to oznacza?


moim zdaniem ktoś Ci kiepskie klocki wcisnął, też tak miałem że po zmianie klocków przy ostrzejszym hamowaniu bardzo grzały się tarcze a kilka razy poszedł dym więc byłem atrakcją dla innych na skrzyżowaniu...pierwsze klocki jakie założyłem były ok, póżniej były te felerne a teraz założyłem firmy abs razem z tarczami bo tamte przegrzałem przez te ch...e klocki i jest ok. przy gwałtownym hamowaniu grzeją się ale bez przesady i jeszcze dym z nich nie poszedł...ja bym wywalił te klocki bo szkoda tarcz, przegrzejesz pokrzywią się i będą do wyrzucenia
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez marcinkoz2910 » 11 paź 2008, o 21:06

mani51, dokładnie tez tak mogło byc a pedał powinien być miękki ale bez przesady po prostu nie za twardy i nie za miękki
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez Maciey » 11 paź 2008, o 21:06

Kumpel mechanik zmienial mi klocki. Nie sadze zeby opchnal mi kit :/ Chociaz nigdy nic nie wiadomo. Poobserwuje jeszcze jakis czas co sie dzieje a jak trzeba bedzie to wymienie. A jaka role pelni plyn hamulcowy? xD
Avatar użytkownika
Maciey
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 13:05
Lokalizacja: BB

Postprzez KristoF » 11 paź 2008, o 21:09

po pierwsze po wymianie hamulców jeździ sie jak autem na dotarciu.Przez 200 km nie należy gwałtownie i mocno hamować bo sie przypalą klocki i tarcze.Nalezy hamowac delikatnie i pulsacyjnie, każdy mechanik to wie i powinien powiedzieć klientowi po wymianie(pisze to też w każdej instrukcji dołączanej do klocków i tarcz, nawet są obrazki dla tych co nie potrafią czytać).Nowe elementy muszą sie dopasować do siebie.
Po 2 możliwe że jak pojeździsz jeszcze trochę to efekt zniknie a może bedziesz musiał na nowo wymieniać.
po3 układ hamulcowy może być zapowietrzony stąd miękki pedał hamulca,
tłoczki mogą nie "odbijać" bo są zapieczone jak również prowadniki zacisku mogą sie nie ruszac ze starości albo zużycia albo korozji.
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez Maciey » 11 paź 2008, o 21:13

Pozyjemy zobaczymy. Dzieki za pomoc :)
Avatar użytkownika
Maciey
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 13:05
Lokalizacja: BB

Postprzez SotoM » 11 paź 2008, o 23:44

wszyscy patrzą na przednie hamulce. a TYŁ to co?? nie potrzebny?? jeśli tył jest nie sprawny to nic dziwnego ze grzeją sie z przodu hamulce bo cała siła przechodzi na przednią oś aby auto wyhamować. kiedyś trzeba zajrzeć do bębnów...
a po za tym- panowie czy wszyscy boicie sie pojechać na stację kontroli pojazdów na rolki?? dowodu wam tam nie zatrzymaja za sprawdzenie. płacisz 20 czy 30zł za spr na stanowisku rolkowym.masz wydruk do tego diagnosta ci powie czy sa siły hamowania dop[uszczalne czy nie. jeśli coś sie dzieje to widać i wiadomo do którego koła zajrzeć... po co sobie utrudniać życie... hamulce i ukł.kierowniczy to są 2ie podstawy w aucie...od tego zleży życie w samochodzie.nie ma co sie oszukiwać.
Mój były SotoMoVWóz

Powered by diesel inside -by Leopard
Avatar użytkownika
SotoM
Members
 
Posty: 4053
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 12:45
Lokalizacja: Szczecin
Rocznik: 2007
Silnik: BRD
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Poprzednia strona




Powrót do Układ hamulcowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości