Zbyt wysoka temperatura

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez Michu! » 7 maja 2014, o 12:53

Okej, rozumiem że ta dziurka jest powodem nagrzewania sie silnika do 110 stopni ale zastanawia mnie dlaczego wentylator włącza się dopiero przy tych 110 stopniach? Powinien chyba reagować prędzej na taki wzrost temp?
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez pawelus6 » 7 maja 2014, o 13:32

Czujnik włączający wentylator nie ma czasem 2 trybów pracy?
Jeden załącza sie przy 90 stopniach, a później w razie podniesionej temp. załącza siędrugi bieg?
Może ten czujnik ześwirował
Mój golf Variant
AAZ: KKK K14~1.5Bar, Skrzynia CTN(TDi), dół TDi.
Avatar użytkownika
pawelus6
Gaduła
 
Posty: 575
Dołączył(a): 17 cze 2012, o 18:49
Lokalizacja: Śląsk, Knurów
Rocznik: 0
Silnik: Dziala
Paliwo: ON
Nadwozie: kombi

Postprzez Michu! » 7 maja 2014, o 13:50

Myślałem o tym czujniku właśnie ale jakby nie było był wymieniany wraz z termostatem nie dawno..może faktycznie już padł, tak czy siak czeka mnie chyba wymiana obu czujników i termostatu, nie mogę patrzeć na temp. 110 stopni ktora spada tylko do 100 :kwasny:
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 7 maja 2014, o 15:35

jak wymieniałeś ten czujnik na chłodnicy (elektrowłącznik ) i kupiłeś podróbę to nie dziw się że będą cyrki . Jak z Aso ori Vw to spoko . Jak podróba to proponuje wymienić termostat na wahlera , elektrowłącznik oryginalny i będzie wszystko hulać :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pro100 » 7 maja 2014, o 21:47

Gesiu nie przesadzaj z tym wahlerem ciągle, w polówce zamontowałem pierwszy lepszy termostat za 15zł wcześniej sprawdzając go w garnku czy się otwiera i śmiga bez żadnego zająknięcia.

Co do problemu kolegi - mierzyłeś może czy temperatura cieczy faktycznie ma te 100-110C? Pożycz termometr do takich czynności (nie wiem jak się fachowo nazywa) od kogoś jeśli nie masz i sprawdź.
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 7 maja 2014, o 23:25

Pro100 napisał(a):Gesiu nie przesadzaj z tym wahlerem ciągle


Pro100 i w tym momencie wcale nie przesadzam . U siebie , znajomych w mk3 montowałem wahlery i śmigają do dziś bez zająknięcia. Po kupieniu "bubla" , raz otwiera , raz nie , zawiesza się itp . Mechanicy , większość ludzisk polecają tylko i wyłącznie wahler . :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pro100 » 7 maja 2014, o 23:28

Pewnie trafił na jakiś wadliwy towar. Zapewne też bym wziął wahlera ale potrzebowałem na już i śmiga jak należy.
Avatar użytkownika
Pro100
VIP
 
Posty: 2623
Dołączył(a): 22 cze 2008, o 16:38
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Rocznik: 93
Silnik: R32
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Michu! » 8 maja 2014, o 07:20

jak dorwę taki termometr to to zmierzę ;-) dzieki za odpowiedzi, jestem spokojniejszy, ze to nie jest jakaś poważna usterka wymagająca góry $$$
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia strona




Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości