Zbyt wysoka temperatura

Wszystko o układzie chłodzenia.

Moderator: Moderator

Postprzez genior » 29 maja 2012, o 10:26

no to oczywiste, a jeśli zamiennik to jaki?

EDIT:
wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego i problem zniknął
założyłem zamiennik VEMO

z silnikiem i układem chłodzenia było wszystko ok tylko czujnik podawał złą temperaturę na wskaźnik

dzięki za pomoc
genior
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 28 maja 2012, o 21:48
Lokalizacja: Krosno

 

Postprzez Michałvw » 27 sty 2014, o 18:26

Witam. Podłącze się pod temat. Ostatnio samochód mi nie grzał więc wymieniłem termostat i zalałem cały układ nowym płynem, został odpowietrzony (rozgrzałem silnik do 100 stopni, odkręciłem korek zbiorniczka płynu chłodniczego i dolałem płynu i tak parę razy aż płyn przestał opadać). Gdy pochodzi samochód to temperatura sięga 110 stopni i dalej nie idzie. Ale wentylator nie chodzi, sprawdziłem czy prąd dochodzi to wentylatora i dochodzi, czujnik wentylatora wymieniałem 2 miesiące temu, czy mógł paść czujnik? Proszę o bardzo szybką odpowiedź bo jutro wieczorem mam wyjazd
Michałvw
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 12 wrz 2013, o 15:31
Lokalizacja: Lubelskie, okolice Puław

Postprzez trollu » 27 sty 2014, o 18:32

najpierw sprawdź czy wentylator żyje, podepnij go na krótko żeby sprawdzić czy silnik nie jest spalony. Jak wentylator żyje i zakręci to wiesz co siadło, jeżeli jest martwy to tez wiesz co masz wymienić
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Michałvw » 27 sty 2014, o 20:09

Sprawdziłem czy chodzi i chodzi, czy mógł tak szybko czujnik wentylatora paść?
Michałvw
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 12 wrz 2013, o 15:31
Lokalizacja: Lubelskie, okolice Puław

Postprzez Gesiu_15 » 27 sty 2014, o 20:11

mógł paść bo dziadostwo , najlepiej kupić ORi , a łapie temperaturę bo załącza ci się wentylator przy drugim biegu :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Michałvw » 28 sty 2014, o 15:09

Kupiłem dzisiaj czujnik i tak samo jest, nie gotuje się bo dochodzi do 110 i dalej nie idzie ani nie opada, co może być przyczyną?
Michałvw
Czytacz
 
Posty: 92
Dołączył(a): 12 wrz 2013, o 15:31
Lokalizacja: Lubelskie, okolice Puław

Postprzez Michu! » 6 maja 2014, o 23:30

Odświeżę temat, bo i u mnie coś nie tak jest z temperaturą.
Temperatura jaką osiąga moje 1,4ABD to 110stopni po czym włącza się wentylator i temp. spada do 100, i tak w kółko... Kontrolka zbyt wysokiej temperatury nie włączyła się nigdy więc chyba nie ma mowy o przegrzewaniu. Dodam, że czujnik na chłodnicy był wymieniany ponieważ poprzedni uruchamiał wentylator zbyt prędko :-/ (przy temp. 70stopni, bo na starym termostacie tylko taką osiągał temperaturę).
Co może być przyczyną :?:
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 7 maja 2014, o 08:07

A jaki teraz masz założony termostat ? Wahler przy 87 st się otwiera czyli dolny się wąż robi coraz cieplejszy , gorący , i włącza się wentylator :-) temp robocza to 90 st i tyle ma być na blacie. Może czujnik temp przekłamywać .
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Michu! » 7 maja 2014, o 12:25

Termostat to jakiś shit pewnie, bo wahler to nie byl na bank. A jest możliwość, że to ten czujnik na chlodnicy który odpowiada za włączanie się wentylatora?

w termostacie zostala wywiercona dziurka 1mm, bo mechanik stwierdził, że będzie sie predzej nagrzewać (podobno kiedyś termostaty były oryginalnie z dziurkami) nie protestowałem, zdałem się na doświadczenie starego mechanika, czy to też może być przyczyną takiej temperatury?
Avatar użytkownika
Michu!
Badacz tematu
 
Posty: 345
Dołączył(a): 27 maja 2012, o 11:30
Lokalizacja: Knurów
Rocznik: 1993
Silnik: 1.4 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Gesiu_15 » 7 maja 2014, o 12:44

ten mechanik jakiś świr :lol: kup wahlera bez żadnych przeróbek , załóż , odpowietrz układ i powinno trzymać 90 st ;-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Poprzednia stronaNastępna strona

https://www.fleetcorp.pl/modlin/



Powrót do Układ chłodzenia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości